Opsigelse?
Fra : Preben

Dato : 08-03-01 11:33

Hejsa.
Jeg har et meget simpelt spørgsmål.
Har man ikke fortrydelsesret på opsigelse af abonnement?

Sagen kommer ved flytning af tlf-abonnement+isdn-abonnement fra TDC til DLG.
Vi har pro-access ISDN ved TDC, og blev af DLG informeret om, at det kunne
vi sagtens beholde ved TDC. Et fint brev kom fra TDC, om at abonnementet
ville blive opsagt fra osv. Nu ringede vi så til TDC for at høre hvad der
egentligt var opsagt. Det var det hele, altså også pro-access. Det var jo
ikke meningen, så vi meddeler TDC, at abonnementet alligevel ikke skal
opsiges. Dette sker indenfor 10 dage.

Mvh Preben
www.lundgaarden.dk

Fra : Gerner

Dato : 08-03-01 13:40

On Thu, 8 Mar 2001 11:32:42 +0100, "Preben" <preben@lundgaarden.dk>
wrote:

> [...]
>egentligt var opsagt. Det var det hele, altså også pro-access. Det var jo
>ikke meningen, så vi meddeler TDC, at abonnementet alligevel ikke skal

TD har den regel at du kun kan have adgang til tjenester hvis du er
abonnement hos dem. Opsiges abonnementet opsiges alle tjenester.
Hvilket vel er ret logisk. Spørg hellere dlg hvad fanden de bilder sig
ind at påstå noget der ikke holder en meter.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Preben

Dato : 08-03-01 13:58

> [...]
> Hvilket vel er ret logisk. Spørg hellere dlg hvad fanden de bilder sig
> ind at påstå noget der ikke holder en meter.

Nu står der ligesom ikke nogen steder i abonnemementsbetingelserne, at alle
tjenester forsvinder ved skift af tlf-udbyder.
DLG er kontaktet og sandelig også udskældt for vildledende information.
Der er nyt sagen. DLG har haft kontakt til TDC, som hårdnakket påstår vi
ikke har pro-access!!
I guder TDC. I er godt nok ved at være sunket dybt i mine øjne.

Mvh Preben
www.lundgaarden.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-03-01 20:37

"Preben" <preben@lundgaarden.dk> skrev i en meddelelse
> I guder TDC. I er godt nok ved at være sunket dybt i mine øjne.

Jamen så er det da underligt du vil beholde din Pro@ccess
(Branchesalg som DLG jævnfør telelovgivningen skal tale med har næppe
ekspertise til at gennemskue de avancerede internetabonnementer. Det er den
slags problemer der opstår når man vil have abonnementer flere forskellige
steder)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Preben

Dato : 08-03-01 21:21

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:988n0u$1444$1@tnews.inet.tele.dk...
> [...]
>
> Martin Højriis Kristensen
> Svar bedes baseret på RFC1855
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Hej Martin.
Nu bor jeg ikke tæt på en opgraderet telefoncentral. Kan dog godt lide have
hurtigt (alt er relativt) internet, og pro-access er den bedste løsning
dertil. Vi har desuden domæne med egen mail/webserver.
Grunden til, at jeg synes TDC er sunket meget dybt forklares. Jeg talte med
DLG om sagen, og bad dem kontakte TDC erhverv. Mit LIP-nummer, samt
domænenavn blev udlevet. Da DLG så kontakter TDC for oplysninger, står jeg
ikke opført som kunde hos dem længere. Pro-access virker dog stadig fint.
Ligeså gør domænet.
At DLG ikke har ekspertise til denne form for abonnementer kan kun lastes
DLG. Det har du ret i.

Mvh Preben Graversen
www.lundgaarden.dk
Undskyld, men har andet at lave end RFC'ere.

Fra : Gerner

Dato : 08-03-01 22:53

On Thu, 8 Mar 2001 21:21:24 +0100, "Preben" <preben@lundgaarden.dk>
wrote:

> [...]
>Ligeså gør domænet.
>At DLG ikke har ekspertise til denne form for abonnementer kan kun lastes

Konkurrancen om kunderne er benhård, og bliver endnu hårdere i
fremtiden. Alle mærkelige udsagn og sikkert også bevidst forkerte svar
på spørgsål omkring internet vil sikkert også forekomme.
Det spår jeg.

Fra : Christian Erritsø

Dato : 09-03-01 02:06

"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message
> [...]
> fremtiden. Alle mærkelige udsagn og sikkert også bevidst forkerte svar
> på spørgsål omkring internet vil sikkert også forekomme.

Jeg er enig i at mærkelige udsagn vil forekomme, men bevidst forkerte svar?
Jeg tror netop ærlighed i forhold til produktet bliver en
konkurenceparameter. Folk gider ikke have deres access gennem en udbyder som
kommer med undvigende eller forkerte svar.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Gerner

Dato : 09-03-01 13:00

On Fri, 9 Mar 2001 02:05:33 +0100, "Christian Erritsø"
<christiane@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>konkurenceparameter. Folk gider ikke have deres access gennem en udbyder som
>kommer med undvigende eller forkerte svar.

Ikke for at bore mere i det, fordi det jo vil vise sig.
En sjov ting i den anledning er dog sonofons polle-reklamer hvor et
bevidst forlert svar bliver udfoldet for vores undrende øjne før
spørgsmålet kommer. (ganske vist til medier.tv, men selv om tanken er
skrænnemde, så bliver sonofon jo internet udbyder)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-03-01 04:33

> Har man ikke fortrydelsesret på opsigelse af abonnement?

Det er ihvertfald ikke noget lovmæssigt.
Hvis man hæver en aftale er der ikke nogen lovgivning der siger at man har
ret til at indgå den igen...
(jurafolk: korriger mig hvis jeg er galt på den)

Fra : Gerner

Dato : 10-03-01 11:52

On Sat, 10 Mar 2001 04:33:00 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

> [...]
>ret til at indgå den igen...
>(jurafolk: korriger mig hvis jeg er galt på den)

Tja, hvis det er jura det drejer sig om, så er der jo en juragruppe
som preben kunne stille spørgsmålet i.

Jeg ville da mene man ikke behøvede at gå til juradelen, hvis man
f.eks. har givet en måneds opsigelse og finder ud af at en opsigelse
alligevel ikke er nødvendig, så at kontakte firmaet og forklare
situationen. TD vil jo nok ikke miste kunder hvis det kan undgås, så
de vil jo nok ophæve opsigelsen uden sværdslag.