Andelslejlighed vs. Ejerlejlighed
Fra : JerryTM

Dato : 06-01-03 09:52

Jeg har besluttet mig for at droppe det med at leje en bolig og istedet
prøve på at lave en investering samtidig. dvs at eje noget!

Hvad har man af muligheder i en andelsbolig? her tænker på med hensyn til
fradrag og skat.

Kan de betales sig at jeg køber til med mit ApS firma og lejer det ud til
mig selv ?

Fra : Bo

Dato : 06-01-03 22:42

"JerryTM" <jerrytm1978@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fradrag og skat.
>
> Kan de betales sig at jeg køber til med mit ApS firma og lejer det ud til

Du skal først sætte dig ind i den enkelte Andelsboligforenings Vedtægter, de er Tinglyste
og findes også til gratis gennemgang på ethvert Tinglysningskontor. Der hvor jeg bor må
der ikke drives erhverv og man skal bo der selv personligt.
Eks. en mor må ikke engang være dagplejemor og have 3 børn på besøg, da det sidestilles
som Erhverv !

Så Andelsbolig duer ikke for dig ;-(