Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign 1.5
Fra : Jan Apollo

Dato : 02-01-01 20:31

I forbindelse med en større oprydning og opgradering i julen er der gået
temlig meget kludder i InDesign.

Når jeg åbner programmet kommer følgende fejlmeddelelse : Could not
compleate your request because of a database error.
The requested data was not found ( Errorcode 2 )

Jeg kan godt åbne eksisterende InDesign filer, og lave ændringer i dem, men
kan altså ikke lave nye.

Jeg har selvfølgelig afinstalleret, og startet forfra, uden held.

Hva dælen er der galt

På forhånd tak for alle svar.

VH

Jan Apollo

Fra : Dr. Ralph

Dato : 03-01-01 03:24

>Jeg har selvfølgelig afinstalleret, og startet forfra, uden held.
>
>Hva dælen er der galt
>
>På forhånd tak for alle svar.
>
>VH
>
>Jan Apollo

Har du efter endt afinstallation også været inde og slette selve
biblioteket/mappen som indsign lå i ?

Afinstallationsprogrammet sletter nemlig yderst sjældent ALLE filer -
hér skal man så typisk selv gå ind og slette biblioteket med de
"gamle" overskydende filer.

Har du ikke gjort dette før du geninstalerer Indesign vil det
sandsynligvis lægge sig i samme bibliotek - hvor der måske ligger
gamle beskadigede filer, som bliver draet ind i din geninstalerede
indesign og laver samme problem igen og igen.

Nogle af disse gamle beskadigede filer refererer måske til filer, der
er blvet placeret i windows systemfiler (.dll filer) - og bliver de
ikke fjernet helt,vil de skabe kaos og uorden i Indesign.

Har du taget disse forholdsregler - altså slettet ALT før
geninstalltion, så er der 2 ting tilbage at gøre - efter min mening -:
1. Prøv at geninstallere windows oveni den beskadigede windows - dette
vil bevare dine gamle data og programmer - men lægge en ny frisk
udgave af windows - måske vil dette kunne rette fejlen (slette en
gammel .dll fil - tilføje nye "friske" filer)

2. Virker ovenstående ikke er der kun den slagne vej:
Formatér harddisken - og start på en frisk.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : Madsen

Dato : 03-01-01 03:46

"Jan Apollo" <apollo10@post5.tele.dk> skrev:

> [...]
> compleate your request because of a database error.
> The requested data was not found ( Errorcode 2 )

Du kunne også prøve dette:

To re-create the preferences files in Mac OS:
1. Quit InDesign.
2. Drag the InDesign Defaults and the InDesign SavedData files from the
Adobe InDesign application folder to the Trash.
3. Restart InDesign.

To re-create the preferences files in Windows 98 or Windows NT:
1. Exit from InDesign.
2. Choose Start > Find > Files or Folders.
3. Type "InDesign Defaults" (including the quotation marks) in the Named
text box, and then click Find Now.
4. Select the InDesign Defaults file that appears and rename or delete it.
5. Type "InDesign SavedData" (including the quotation marks) in the Named
text box, and then click Find Now.
6. Select the InDesign SavedData file that appears and rename or delete it.
7. Restart InDesign.

Jeg tog begge med, da jeg ikke ved hvad styresystem du bruger.

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jan Apollo

Dato : 03-01-01 07:05

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
it.
> 7. Restart InDesign.
>
> Jeg tog begge med, da jeg ikke ved hvad styresystem du bruger.

Tak for alle svarene.
I skrivende stund er der desværre ikke tid til at afprøve, men jeg glæder
mig allerede
til at komme hjem og eksperimentere.

VH

Jan Apollo