BK. Associering af andet end txt filer
Fra : Freddy

Dato : 05-01-03 15:14

Jeg har forskellige indscannede håndskrevne filer - fra kirkebøger,
adoptionspapirer mm. Jeg ville gerne kunne hente dem ind i BK som enten en
note til en begivenhed eller til biografien. Men den vil kun acceptere .txt
filer og jeg har en kombination af word filer og .tif filer.
Er det overhovedet muligt i BK nu? Nogen idéer??

Hilsen Annemette Popp

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 05-01-03 16:01

Det er muligt.

Billederne kan du linket til via fanebladet Billeder.
Med det er ikke optimalt. Da dette umiddelbart kun er beregnet til et
portrætfoto.

Men mulighed som er noget bedre - men kræver lidt arbejde senere. Det er ved
at oprette en interne biografi fil og i denne skrive følgen 3 linjer:

XXXX
Her indsættes billede af Adoptionspapiret på Hanne Hansen - Filnavn:
Adoptionspapiret.TIF
XXXX

Inden du udskriver alle dine slægtsbogssider, eventuelt direkte fra BK, skal
du stedet gemme udskriften på din harddisk som RTF fil.
Som du efterfølgende åbner med Word og heri søger XXXX, her vil du se hvilke
fotofiler du tidligere har besluttet at ville indsætte. Nu er det kun at
indsætte de fotos som du selv tidligere har beskrevet, der skulle indsættes
under de enkelte personer.
X'erne og den tekst der er skrevet i mellem slettes naturligvis.

Metoden er lidt omstændig - erkender jeg - men til gengæld er den også
anvendelig for alle andre fotos. Metoden giver så en helt anden fordel, som
jeg mener opvejer fordelen ved at man eventuelt kunne udskrive en tekst
direkte fra BK. Nemlig den at alle ens billede illustrationer kan blive
placeret rigtigt i forhold til ens tekst, hvilken side billedet er placeret,
men og om det skal fylde mere eller mindre på den enkelte side. Men her er
vi mere over i selve redigeringsarbejdet - hvilket er et meget omfattende
emne at tage hul på her.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk