Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Coolpix 4300 til 2500 kr i USA
Fra : Ole Clausen

Dato : 05-01-03 12:43

Hej

Jeg kan få det prisbelønnede og skamroste digitale Nikon Coolpix 4300
til enten 5000 kr. på edbpriser.dk eller 2500 kr. sendt fra USA.

USA:
http://www.pricescan.com/digiphoto/items/item139403_i.asp
http://store.yahoo.com/royalcamera/nikcool43.html

edbpriser.dk:
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324667910

Hvad kan problemerne være ved handle fra udlandet, og hvad ville I
vælge?

Hilsen Ole

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 05-01-03 12:50

Husk at lægge told, moms og fragt til prisen i USA.

Hilsen Hans

Fra : Lestat

Dato : 05-01-03 13:11

> Husk at lægge told, moms og fragt til prisen i USA.
>
> Hilsen Hans

Jeps, det kan hurtigt blive dyrt at handle i USA, selvom prisen umiddelbart
er billigere. Samtidig er det ikke alle som vil sende til Europa. Garanti er
som regel ikke noget problem, hvis producenten har en god ordning. Min NEC
FP1375x skulle RMA'es, den er købt i Tyskland, men Infocare Danmark tog sig
af det. (48 timers ombytning, osv.).

Jeg er ved at skulle købe et Minolta Dimage 7i, og jeg køber det i tyskland,
hos New York Camera: http://www.newyorkcamera.de/language/english/index.htm

Jeg sparer næsten 2.500, og der er ingen ekstra told og moms. Fragten er
måske lidt højere, men jeg kan få sendt det to gange rundt om jorden for de
penge jeg sparer! Der er godt nok ikke så meget at spare på det kamera du
kigger på, hvorfor ved jeg ikke. (Det koster 616?, hvilket i følge XE.com er
ca. 4500.)

L.

Fra : Ole Clausen

Dato : 05-01-03 13:52

Hans Chr. Sørensen wrote:
> Husk at lægge told, moms og fragt til prisen i USA.

Hvis man går herind og vælger checkout for at se på skat angående
Danmark:
http://makeashorterlink.com/?G4DD227F2
Så står der 0 kr:
http://makeashorterlink.com/?J1CD427F2

Hilsen Ole

Fra : Alan Olsen

Dato : 05-01-03 15:01

Jeg har købt noget Foto-tilbehør i USA inden for de sidste par uger. Jeg
skulle betale 25% i moms + 130 kr i gebyr.

Mvh Alan

Fra : Stig Frederiksen

Dato : 05-01-03 13:22

Hejsa

Jeg har ringet til told region Helsingør, og forespurgt ang. told på et
digital kamera impoteret fra USA.
Svaret var, at der ingen told eller punktafgift er på et digitalt kamera,
kun moms. Momsen tillægges dog
det fulde beløb, dvs incl. fragten.

Garentien gælder dog ikke i EU.

Hilsen

Stig Frederiksen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-01-03 16:00

In article <av97ts$k29$1@news.cybercity.dk>, Stig Frederiksen wrote:
> [...]
> digital kamera impoteret fra USA.
> Svaret var, at der ingen told eller punktafgift er på et digitalt kamera,

Det undrer mig at der ikke er EU told på.
AGFA er en Europæisk producent som man godt kunne forvente ville
beskyttes af en toldmur.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-01-03 15:57

In article <3e181acd$0$187$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Ole Clausen wrote:
> [...]
> http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324667910
>
> Hvad kan problemerne være ved handle fra udlandet, og hvad ville I

Du skal være klar over, at de billigste forhandlere i USA sælger
grå importprodukter, eller produkter der er leveret tilbage fra
utilfredse kunder / har været sendt til rep (refurbished), altså
brugte produkter.

Derudover er der desværre lige det problem med Nikon, at såfremt
der kommer en firmware opdatering, så kan man ikke selv lægge den
på, det er noget som et servicecenter skal klar = udgift til dig.

Men de $354 er jo lig:
((354 +30) * 7.11 * 1.015 + 1.05) * 1.25 + 125 i fortoldningsgebyr.
Det får jeg ved en EU toldsats på 5% til kr 3762. Altså 50% mere
end du lige regnede det ud til.

$30 = porto.
1.015 = 1.5% overkurs på dollar ved betaling med VISA kort
1.05 = estimeret 5% importtold.
1.25 = moms

Pris i tyskland (www.fotoking.de) = 588 Euro = ca. 4500 kr med porto.

Du kan nok få det til 5500 eller billigere i en fotoforretning
hvis du handler om prisen.

Spørgsmålet er hvor meget service og garanti er værd for dig.

Fra : Lars

Dato : 05-01-03 16:05

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Pris i tyskland (www.fotoking.de) = 588 Euro = ca. 4500 kr med porto.

hej Poul

Søg på http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp

så vil du finde Nikon Coolpix 4300 til 575 euro svarende til ca. 4300 Dkr.
hos http://www.camera-discount.de

Mvh
Lars

Fra : Ole Clausen

Dato : 05-01-03 16:11

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> grå importprodukter, eller produkter der er leveret tilbage fra
> utilfredse kunder / har været sendt til rep (refurbished), altså

Har du nogen fornemmelse af hvor udbredt dette fænomen er??

> Men de $354 er jo lig:
> ((354 +30) * 7.11 * 1.015 + 1.05) * 1.25 + 125 i fortoldningsgebyr.
> Det får jeg ved en EU toldsats på 5% til kr 3762. Altså 50% mere
> end du lige regnede det ud til.

Så vidt jeg forstår er der ikke told på digitale kameraer, så
regnestykket bliver en smule bedre.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-01-03 21:07

In article <3e184b90$0$209$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Ole Clausen wrote:

> Har du nogen fornemmelse af hvor udbredt dette fænomen er??

Fra diverse nyhedsgrupper, så er det normalen hos de helt billige,
som dog ind imellem godt kan overtales til at bytte til et
rigtigt. Det gælder også kendte navne i branchen som bwphoto mener
jeg de hedder.

Det er grunden til at de kan gå $50-$100 under prisen.

Så sig 3500 kr.

Fra : Ole Clausen

Dato : 06-01-03 16:29

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> jeg de hedder.
>
> Det er grunden til at de kan gå $50-$100 under prisen.

Jeg siger mange tak for alle svar, som har hjulpet mig meget. Jeg valgt
at købe det i Danmark via Nettet, fordi de udenlandske firmaer virker
for useriøse og Tyskland's pris ligner for meget den danske.

Hilsen Ole

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-01-03 22:55

In article <3e19a141$0$249$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Ole Clausen wrote:

> Jeg siger mange tak for alle svar, som har hjulpet mig meget. Jeg valgt
> at købe det i Danmark via Nettet, fordi de udenlandske firmaer virker
> for useriøse og Tyskland's pris ligner for meget den danske.

Ja, jeg købte hos Japan Photo (det var et 4500). Han accepterede mit
bud som var i nærheden af netpriser med det samme. Og så købte jeg
lige en taske og et 128MB CF kort (sidstnævnte til 500 kr, hvilket
jeg godt ved er lidt dyrere end nettet. Men de byttede det også
uden videre da jeg havde problemer med at kameraet ikke altid
fandt det under opstart).

Fra : Uffe Ougaard

Dato : 05-01-03 16:16

> [...]
> der kommer en firmware opdatering, så kan man ikke selv lægge den
> på, det er noget som et servicecenter skal klar = udgift til dig.
Det gælder ikke Coolpix serien - der kan man selv hente firmware
opdatering og lægge den på - altså ingen ekstra udgift. Jeg har selv
gjort det både med Coolpix 950 og 995.
Firmware ligger på Nikon europas hjemmeside:
http://www.nikon-euro.com/nikoneuro2/download/download_11.htm

Uffe