Videosignal ud af imac G4?
Fra : Michael Petersen

Dato : 05-01-03 10:54

Jeg har for nylig fået mig en af de nye G4 imacs, men jeg kan ikke rigtig
finde ud af om jeg kan hente et videosignal ud af maskinen så jeg evt. kan
se en DVD på fjernsynet - findes der en omformer ell. lign. som kan sættes i
mini-VGA-out-porten og som omformer til s-video eller sådan noget?

På forhånd tak for hjælp.

Mvh, Michael Petersen

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 05-01-03 15:19

Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> ... findes der en omformer ell. lign. som kan sættes i
> mini-VGA-out-porten og som omformer til s-video eller sådan noget?

Jeg har fundet en adapter til vga-stik som omformer vga signalet til
videosignal, så man kan koble sin mac direkete op tv-skærmen, den hedder
Televiewer 1600, Den er lavet af firmaet Trust (www.trust.com) og virker
til mac. Man kan købe den hos Midt-Data (www.midtdata.dk) og den koster
omkring 700 kr.

Det kræver dog at man ellerede har købt en Apple adapter fra mini-vga
til almindelig vga og den koster vist omkring 250kr i æblebixen.

Er du ellers glad for din iMac?

OT: Er der nogen som har nogle links til nogle anmeldelser eller
erfaringer med iMac G4, som beskriver noget negativt ved dem, eller
kommer med andet end rosende kommentarer? Det eneste jeg har hørt indtil
videre er at TFT skærmen sidder en lille smule skævt. Jeg synes også at
cdrom-klappen virker lidt som noget daller, men det er jo også bare en
klap. Jeg overvejer nemlig at udskifte min 6500 med en iMac G4.

Hilsen ~ Jørgen

Fra : Michael Petersen

Dato : 05-01-03 19:08

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> [...]
>
> Det kræver dog at man ellerede har købt en Apple adapter fra mini-vga
> til almindelig vga og den koster vist omkring 250kr i æblebixen.

Ja i det store hele. Det generer min 'kontrolfornemmelse' at cd-skuffen ikke
manuelt kan tvinges åben, men at man er helt i softwarens vold. Jeg har jo
hørt rygter om at nogle af de nye kopibeskyttede CD'er har det skidt i en
Mac og kan finde på at låse sig fast. Jeg ved ikke om det er en and, men det
er da irriterende at man ikke lige kan stikke en klips eller kuglepen i et
hul og åbne skuffen. Derudover ville jeg gerne have haft en s-video udgang
så man nemt kunne plugge DVD-afspilning til fjernsynet.

Af positive ting kommer skærmen på vippearmen helt klart ind på en
førsteplads. Når jeg sætter mig, hiver jeg den op, kæresten bruger en
midterpositionen og min søn på 3 hiver den helt ned i bordhøjde når han
spiller spil.

Mvh og tak for VGA-tippet

Michael Petersen

Fra : Peter Kiil

Dato : 05-01-03 19:32

in article 1fobj4g.e48h8ax0ot9cN%jtietze@mail.dk, Jørgen Tietze at
jtietze@mail.dk wrote on 05/01/03 15:19:

> Jeg har fundet en adapter til vga-stik som omformer vga signalet til
> videosignal, så man kan koble sin mac direkete op tv-skærmen, den hedder
> [...]

Der er lige sat en til salg i dk.marked.privat.edb

--
/peter

"When the President does it, that means that it's not illegal."
Richard Nixon.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 06-01-03 10:59

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Der er lige sat en til salg i dk.marked.privat.edb

Kan ikke lige finde den, hvad er subject?

~ Jørgen

Fra : Peter Kiil

Dato : 06-01-03 12:30

in article 1fod2gh.17htutz1ipohimN%jtietze@mail.dk, Jørgen Tietze at
jtietze@mail.dk wrote on 06/01/03 10:58:

> Kan ikke lige finde den, hvad er subject?
>
> ~ Jørgen

'S. Trust Televiewer 1600'

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Michael Petersen

Dato : 06-01-03 20:29

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> in article 1fod2gh.17htutz1ipohimN%jtietze@mail.dk, Jørgen Tietze at

> 'S. Trust Televiewer 1600'

Den er vist allerede væk - en anden har budt. Jeg har i øvrigt også fundet
ud af at det er en udgået version. Den seneste hedder bare Televiewer og
findes endda i en trådløs version. (Se trust.com)

Mvh, Michael Petersen