Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rimax dv Minicam
Fra : Gert Philipsen

Dato : 05-01-03 10:06

Set på http://www.inbase.dk/digitalvideokamera4i1page.htm

Er der nogen, der har forstand på dette? - Jeg overvejer at anskaffe mig mit
første digitale kamera - og så skal det være i denne prisklasse.

Egentlig er jeg mest på udkig efter et almindeligt kamera, men faldt så over
dette - og det kunne da også være morsomt at få lidt video med.

Gert Philipsen, http://members.fortunecity.com/philipseng
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-01-03 10:31

In article <av8sqh$662$1@sunsite.dk>, Gert Philipsen wrote:
> [...]
>
> Egentlig er jeg mest på udkig efter et almindeligt kamera, men faldt så over
> dette - og det kunne da også være morsomt at få lidt video med.

Det er sandsynligvis rent fup. Jeg tvivler på at det er DV, og
der er ikke engang DV udagng på den. Næh, det ligner et 300 krs
skodkamera der er lagt i et videokabinet. Og når den presser 24-36
minutter video ned på 128Mbyte, så er det ca:
30 min * 60 min/sek = 1800 sekunder
128 Mbyte/1800 sekunder = 0.0711 mbyte/sek = 72 kbyte/sek.

Jeg ved ikke hvor meget video du har fundet med den båndbredde der
er acceptabelt ?

Som du kan se hos Rimax, så er det et 1.3 mpixel CMOS kamera.
CMOS kameraer til under 15000 kr skal man holde sig fra, da CMOS
kræver 25-100 gange mere lys end CCD.

Der ser ikke ud til at være zoom.

Der er ingen blitz.

Det er kort sagt legetøj til børn under skolealderen.

Derudover kan man ikke engang købe et godt 2mpixel stilbillede til
de 1600 kr, og de fleste digitale kameraer i dag kan også optage film
i AVI eller QuickTime format.

Fra : Gizwiz

Dato : 05-01-03 19:46

Find svaret på:

http://www.rimax.net/products.asp?id=3

Problemet er her specificeret i de tekniske specifikationer:

Digital Video Camcorer - QVGA (320 x 240Pixels) /10fps

(Ikke stavefejlen, med det et video delen er 1) Kvart opløsning af et video
kamera, og 2) 10 frames pr. sek)

--Michael