Ny Virus til Mobil passer det ?
Fra : Centauri

Dato : 08-03-01 06:43

Jeg fik idag en udnerlig m,ail hvor i der står noget om en ny virus til
mobil telefoner.
Jeg synes nu godt nok det lyde rlidt underligt for jeg kan sku ikke se
hvordan en teelfon skal kunen få en virus.

Men er der andre der har ført noget om lignende og ved om der er noget om
sagen ?

Emne: Virus varsel på mobiltelefon
Hvis din mobiltelefon ringer, og det blinker: !?UNAVAILABLE!? på displayet.
SÅ SVAR IKKE.
Din telefonen bliver inficeret af en virus>
Denne virus sletter alle IMIE og IMSI informationer, både fra telefonen og
SIM kortet. Og der kun en ting at gøre..nemlig at købe en ny telefon.
Både Motorola og Nokia har bekræftet denne information.
I USA har dennee virus ødelagt 3 millioner mobiltelefoner.
VIDERESEND DENNE MAIL TIL ALLE DU KENDER SOM HAR MOBILTELEFON.

Tele Danmark Erhverv
Lars Bo Hansen

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 08-03-01 07:54

On Thu, 8 Mar 2001 06:42:47 +0100, "Centauri" <centauri@mailme.dk>
wrote:

Bemærk den linie hvori der står
"VIDERESEND DENNE MAIL TIL ALLE DU KENDER SOM HAR MOBILTELEFON"

Alene den sætning skriger til himlen om at det er en hoax, har du
nogen sinde set en seriøs virusadvarsel fra et anerkendt antivirus
firma der opfordrer til hæmningsløs videreforsendelse af advarslen.

/*Svend

Fra : Peter Rongsted

Dato : 08-03-01 09:37

> [...]

>Jeg synes nu godt nok det lyde rlidt underligt for jeg kan sku ikke se
>hvordan en teelfon skal kunen få en virus.

Kig på www.sonofon.dk. De skriver det er noget vrøvl.

Peter

Fra : Mark Beaumont

Dato : 08-03-01 12:25

"Centauri" <centauri@mailme.dk> skrev
> Men er der andre der har ført noget om lignende og ved om
> der er noget om sagen ?

På Sonofons site står følgende
http://www.sonofon.dk/frameset.asp?page=/om_sonofon/nyhed-presse/vis_artikel
..asp?id=1101&Lang=_DK&C_type=_privat&area=nyheder

"En virus-advarsel vedrørende mobiltelefoner er i øjeblikket i omløb
i Danmark. Advarslen er falsk, og der er ingen risiko.

En GSM-mobiltelefon kan ikke inficeres af en virus. Den er ikke i
stand til at afvikle programmer og er derfor heller ikke modtagelig
for en virus.

Ifølge den falske advarsel, som i øjeblikket sendes rundt pr. e-mail,
kan mobiltelefonen blive inficeret af en virus, der sletter al IMIE- og
IMSI- information - både fra telefonen og fra SIM kortet.

Det er ikke korrekt. Det kan ikke lade sig gøre.

Virus-advarslen er en såkaldt "hoax" - det vil sige en falsk advarsel.
Selve "virussen" består simpelthen i, at folk bliver skræmte og
videresender mailen til venner og bekendte og på den måde spreder
den falske advarsel."

Vh Mark

Fra : Anders Jorsal

Dato : 08-03-01 22:00

Du kan se om virusen via www.teledanmark.dk ved at klikke dig ind på
"Presseloge" nederst til venstre.
Du kan også blot trykke på dette link, for at gå direkte til artiklen:
http://presseloge.teledanmark.dk/koncernkommunikation/cgi-bin/kk_show_text_m
sg.cgi?Site=PL&Type=Pressemeddelelse&Id=4102

Se også følgende på Sonofons hjemmeside
http://www.sonofon.dk/om_sonofon/nyhed-presse/vis_artikel.asp?id=1101&Lang=_
DK&C_type=_privat&area=nyheder

Følgende står i Ingeniøren - fagbladet for Ingeniører:
http://www.ing.dk/m/arkiv/010306/fupvirus.html

Følgende meddelelse fandt jeg i nyhedgrupperne:

"Alene den sætning skriger til himlen om at det er en hoax, har du
nogen sinde set en seriøs virusadvarsel fra et anerkendt antivirus
firma der opfordrer til hæmningsløs videreforsendelse af advarslen."

Mvh Anders