Svin og ananas
Fra : kautaq

Dato : 04-01-03 21:52

Jeg har nogle koteletter og en stor dåse ananas i stykker
som jeg godt kunne tænke mig at lave noget sjovt ud af.
Det er til en hovedret - ikke hovedret + dessert.

I har ideen, jeg har råvarerne

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Tina

Dato : 04-01-03 22:05

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i news:4bafb21b3ekautaq@post2.tele.dk
> Jeg har nogle koteletter og en stor dåse ananas i stykker
> som jeg godt kunne tænke mig at lave noget sjovt ud af.
> Det er til en hovedret - ikke hovedret + dessert.
>
> I har ideen, jeg har råvarerne

Koteletter i fad (brug ynglingsopskriften), hvor der så også er tilsat
ananas, æble, vindruer, og hvad man ellers kunne tænke sig at prøve af alm.
frugt.

Tina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-01-03 22:27

kautaq <kautaq@post2.tele.dk> writes:

> Jeg har nogle koteletter og en stor dåse ananas i stykker
> som jeg godt kunne tænke mig at lave noget sjovt ud af.
> Det er til en hovedret - ikke hovedret + dessert.

På min hjemmeside har jeg en opskrift på skumgummikoteletter.
Skumgummien er piskede æggehvider, så det er ikke så farligt som det
lyder. Den er godt nok med fersken, men jeg kunne sagtens forestille
mig at den ville smage godt med ananas også. Den kan findes på
http://www.trinekc.dk/hovedretter.html

Mvh Trine, som ikke lige gad skrive opskriften her i dag.

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-03 22:46

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message
> [...]
> som jeg godt kunne tænke mig at lave noget sjovt ud af.
> Det er til en hovedret - ikke hovedret + dessert.

Lav du en lækker pizza,
en dej med mælk og sukker, lad den endelig ikke hæve før du bager den, kom
så koteletterne, ananas og et udslået æg på sammen med tomatsovs....og glem
ikke origanoen!

Så har du en sjov hovedret.

Fra : Nette

Dato : 05-01-03 00:40

> [...]
> som jeg godt kunne tænke mig at lave noget sjovt ud af.
> Det er til en hovedret - ikke hovedret + dessert.

hej*S*

En opskrift jeg snuppede fra tvet for et par år siden, i et program der hed
noget i retning af "varm mad på 20 minutter".

Ananas og tomat steges på panden, og smides over på en tallerken.
Koteletterne steges nu på panden, uden panering , og ananas og tomat
fordeles oven på dem. Aller øverst lægges der noget revet ost eller en skive
smelte ost. Og der slukkes for blusset, og lægges et låg over panden.
Imens det hele steger, kan man nå at koge ris samt at lave en karrysovs, med
små løgtern og små æble tern: Smør smeltes, mel balndes i. Det ristes lidt
og tilsættes karryen´, som også lige ristes med. Æbler og løg tilsættes og
til sidst vand/mælk efter behag. Smages til med salt og peber.
Når osten er smeltet ovenpå koteletterne ( tager max 5 min.) er retten klar
til servering.

Nette

Fra : w e b w o m a n

Dato : 05-01-03 11:33

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nogle koteletter og en stor dåse ananas i stykker
> som jeg godt kunne tænke mig at lave noget sjovt ud af.
> Det er til en hovedret - ikke hovedret + dessert.

Brun kotteletterne på en pande. Læg dem i et ovenfast fast og overhæld med
en god og meget gerne stærk karrysovs. Løg i skiver og æbler i tern vil også
være godt. Ind i ovnen med fadet, til kødet er dejligt mørt.

Server retten med ris og ananas som tilbehør. Mango chutney til, om du har
det, er også godt.

Skal det være endnu bedre, kan du give retten et drys kokosmel.
Kokosmælk i karrysoven vil også være godt.
Og så lige et drys af cashew-nødder, hvis du har dem *S*

Det du ikke har af de nævnte råvarer, kan du i bedste fald finde hos en
tyrkisk grønhandler eller en døgnkiosk *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : kautaq

Dato : 05-01-03 20:11

[snip]

Hej igen og tak for alle svarene.
Man kan ikke sige at det er fantasi der mangler her i gruppen

Der var ikke enighed om hvordan det skulle gøres, så det blev
ca. sådan her:

Koteletterne fra panden ned i fadet.
Løg og champs ved.
Ananas i stykker (uden væde) over.