Guns´n Roses??
Fra : Martin Hansen

Dato : 04-01-03 21:06

Hej

Sidder her og lytter til Guns´n Roses Illusions 1-2 fra først i 90érne.
Men hvor blev de egentligt af? Hvad laver de nu?
-hvis de har drukket sig halvt ihjel kommer det ikke bag på mig....!....men
godt
var deres musik sgu dengang.

Martin

Fra : Klitgaard

Dato : 04-01-03 21:34

"Martin Hansen" <night_train@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men hvor blev de egentligt af? Hvad laver de nu?
> -hvis de har drukket sig halvt ihjel kommer det ikke bag på

Har hørt at resterne uden Axl er ved at lave et nyt band.

--
....Klitgaard
"Oh, I am sorry mam, I did not realize that you were pregnant"

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 04-01-03 21:39

Martin Hansen wrote:
> Sidder her og lytter til Guns´n Roses......... Men hvor blev de egentligt
af?
> Hvad laver de nu?

Jeg har hørt at Axl Rose er strittet ud af bandet efter en skandaløs ringe
koncert sidste år.
Resten af bandet menes at fortsætte med ny sanger og nyt navn, da der er
stridighed om hvem der har lov til at fortsætte med at bruge navnet.

Det var det hele, her fra sladderens overdrev

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Kian Mejdal Pedersen

Dato : 04-01-03 21:48

Uha, det er en længere historie, men som inkarneret GN'R-fan vil jeg da
gerne fortælle den.

Da bandet i midten af 90'erne gik i opløsning, gik mange af de daværende
medlemmer med Slash og dannede gruppen Slash's Snakepit. Disse var
trommeslager Matt Sorum, bassist Duff McKagan og rytmeguitarist Gilby
Clarke. Udover dette hjalp den tidligere rytmeguitarist fra GN'R, Izzy
Stradlin, også med ved forskellige lejligheder.
Ved siden af dette har de forskellige medlemmer også spillet med i en del
andre bands uafhængigt af hinanden. Det mest kendte er nok The Cult, hvor
Matt Sorum genoptog rollen som trommeslager, ligesom han var det før hans
GN'R-dage.
Axl har brugt tiden siden bruddet med den "orginale" bandopsætning på, at
skrive sange og samle nye musikere. Dette nye band, som kun tæller Axl og
pianist Dizzy Reed fra den gamle opsætning, optrådte for første gang på TV i
mange år ved MTVs Video Music Awards henimod slutningen af 2002. Før dette
har bandet optrådt ved blandt andet Rock in Rio og flere europæiske
festivaler.
Det nye band består udover de to ovennævnte af Tommy Stinson på bass,
Buckethead som leadguitar, Robin Finck og Richard Fortus som rytmeguitarer,
Brian "Brain" Mantia på trommer og Chris Pitman på keyboard.
Bandet indledte i slutningen af november sidste år den første
nordamerikanske turne siden bruddet tilbage i 90'erne og startede med, at
aflyse den første koncert i Vancouver i tolvte time, da Axl tilsyneladende
ikke var mødt op. Turneen fortsatte dog dagen efter som planlagt.
Da turneen efter godt to uger var nået til Philadelphia skete det samme igen
og det er aldrig helt blevet offentliggjort hvorfor bandet ikke kom til
koncerten, som igen blev aflyst i tolvte time. Resten af turneen, som i
øvrigt skulle have sluttet den 3. januar, blev aflyst som følge af dette.
Der skulle efter rygterne ligge et nyt album næsten klar. Albumet hedder
Chinese Demogracy og mest kendt er Madagaskar, som også blev spillet ved
MTV-optrædenen. Hvornår det bliver udgivet er uvidst og først var datoen
faktisk sat til december 2002, men er siden blevet flyttet. Axl skulle efter
sigende have skrevet mere end 50 sange og de ligger bare og venter på, at
bleve udgivet. Dem som har hørt dem, siger at de skulle være ganske
forrygende.
De gamle bandmedlemmer fra GN'R er også sammen igen. Slash, Matt Sorum, Duff
McKagan og Izzy Stradlin har i de seneste måneder været på jagt efter en
forsanger og flere kendte navne har været oppe at vende, men indtil videre
står projektet uden sanger.
Ligesom Axl, har gruppen også mange forrygende sange liggende og Slash har
endda udtalt, at man i gruppen håber, at bringe den rigtige rock ind på
hitlisterne igen. Dog mangler de som sagt stadig en sanger. Seneste skud på
stammen er en ung canadisk fyr ved navn Todd Kern, men om det bliver til
noget er jo nok tvivlsomt.

Check i øvrigt den officielle side www.gnronline.com og
www.heretodaygonetohell.com for nyheder om bandet og Slash's band.

Hilsen
Kian Mejdal

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 08-01-03 01:11

Hejsa,

Som jeg ser det, er du den, der kommer nærmest den rigtige historie. Må jeg
igen opfordre alle til at følge med på http://www.lostrose.com, som er
tilegnet det "rigtige" GN'R (dvs. hvor Axl Rose medvirker) og drives af en
meget engageret og tilsyneladende velinformeret gut et sted i sydamerika.

Og som en anden også har påpeget, så holder GN'R stadig 100%. Jeg har til
dato ikke hørt 4 albums i træk med ét band, der tilsammen repræsenterer så
megen kvalitet og genlytningsværdi. Jeg er ganske givet ikke den eneste her,
der har slidt en Appetite-CD op, eller der gang på gang kan blive opslugt af
hele Illusion-cirkuset, hva'?

At de gamle gutter prøver at lave et nyt GN'R franchise er virkelig
opløftende og et interessant projekt, men jeg er bange for, at det i sin
helhed ikke vil nærme sig kvaliteten fra tiden, hvor Axl var med. Det er der
selvfølgelig delte meninger om, dette var blot min egen.

--
Hilsen

Jacob

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-01-03 03:32

> ...men godt
> var deres musik sgu dengang.

Det er stadig røvgodt.

--
Mark
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : patience

Dato : 18-06-03 17:22

http://www.kandu.dk/

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 18-06-03 18:00

On Wed, 18 Jun 2003 16:21:36 GMT, "patience" <patience.news@kandu.dk> wrote:

>90érne.
>mig....!....men
Well, med den originale besætning findes de ikke mere. Det er rent faktisk kun
Axl som stadig er der.

Izzy Stradlin er gået solo og sender om kort tid et album "Like A Dog" på
gaden - der ligger et par clips fra det på www.izzy-stradlin.com .
Slash og Duff Mc Kagan er gået sammen med Scott Weiland fra Stone Temple
Pilots i et nyt projekt, der lige har taget navn. De er kommet til at hedde
Velvet Revolver og har bl.a indspillet et covernummer af Cream nummeret "Set
me Free" til den kommende Hulk film.

Fra officiel side forlyder det fra G'n'R trommeslageren Tommy Stinson at det
flere gange udskudte album "Chinese Democracy" skulle komme i år - men det var
også beskedden for 2 år siden så deeeeet..............................

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Lars Petersen

Dato : 18-06-03 20:02

> [...]
hedde
> Velvet Revolver og har bl.a indspillet et covernummer af Cream nummeret

Matt Sorum (trommer) er også en del af Velvet Revolver.

/lars

Fra : Thomas

Dato : 18-06-03 23:04

"Metal Coven.dk" <no@way.net> skrev i en meddelelse
> [...]
hedde
> Velvet Revolver og har bl.a indspillet et covernummer af Cream nummeret

Du glemmer at Matt Sorum også er med... Hvor ser du henne at det er et cover
af
et Cream nummer? Mig bekendt har de selv skrevet sangen... Men det kan jo
være
det er mig der er dårligt oplyst... Sangen er ellers rigtig fed!!

> [...]
var
> også beskedden for 2 år siden så deeeeet..............................

Tommy Stinson er ikke trommeslager... Han er bassist... Brain (tidligere
Primus)
er trommeslager... Nu har Axl himself også udtalt at den kommer inden
udgangen
af dette år... Men som du allerede har sagt... Det har man jo hørt før...

Mvh. Thomas

Fra : Thomas

Dato : 18-06-03 23:09

Jeg glemte lige at sige at ex-LOADED/WASTED YOUTH guitarist Dave Kushner
også er medlem af bandet... Og sangen 'Set Me Free er flere' steder nævnt
som
en original Velvet Revolver sang... (Jeg har heller ikke set nogen steder
at det skulle
være en Cream sang - Så jeg er ret sikker på den er original.)

Til gengæld har de indspillet et cover af Pink Floyd's 'Money'.

Mvh. Thomas

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 19-06-03 00:14

On Thu, 19 Jun 2003 00:03:51 +0200, "Thomas" <Ask.me@com.com> wrote:

> [...]
>være
>det er mig der er dårligt oplyst... Sangen er ellers rigtig fed!!

Følgende er snippet fra Electric Basement nyhedsbrevet 8/6:

WEILAND 'PROJECT' SINGER...OFFICIALLY
It comes as no surprise that STONE TEMPLE PILOTS frontman SCOTT WEILAND has
been named as the singer of the "PROJECT", the yet unnamed band also featuring
SLASH, DUFF MCKAGEN and MATT SORUM. The band has already recording a couple
songs, including "Set Me Free", the Cream cover due out on the HULK movie
soundtrack. Weiland was also arrested recently on drug possession charges and
is due back in court in a few weeks. No word on how this could affect his
participation in the band since he could face a year in prison. The band has
reportedly been supportive in Weiland's recovery, with McKagen appearing in
court with the troubled singer. Weiland is to enter rehab immediately.

Mere info på http://www.electricbasement.com/

<..............>

Der kan naturligvis være tale om en fejl, men Electric Basement plejer at være
en troværdig kilde.

Fra : Peter G

Dato : 19-06-03 09:48

Metal Coven.dk skrev:

> [...]
> at det flere gange udskudte album "Chinese Democracy" skulle komme i
> år - men det var også beskedden for 2 år siden så

Og imens render Axl rundt og giver koncerter i Tokyo hvor han bruger fem
minutter af koncerten på at takke sin husholderske som værende noget nær
hans skytsengel. Det grinte vi meget af det år.

Hvad LAVER han egentlig disse dage? Går på kunstudstillinger? Ser fodbold?
Spiller på Børsen? Opdrætter Angorakaniner? Prøver at finde zen'en i en
motorcykel? Hvad?

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Samson

Dato : 19-06-03 12:38

Peter G <PeterG@despammed.com> wrote in

> [...]
>
> Hvad LAVER han egentlig disse dage? Går på kunstudstillinger? Ser
> fodbold? Spiller på Børsen? Opdrætter Angorakaniner? Prøver at finde

Axl sucks, Slash rules!