ip add??
Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 04-01-03 20:42

hvordan finder jeg ud af hvad mit ip nr er???

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-01-03 21:25

Hej Jørn og Rikke Hougaard, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> hvordan finder jeg ud af hvad mit ip nr er?

Hvis det er på det, du poster med nu, kan du se det i headeren:

Du kan også se det fx her: <http://ip.ter.dk/>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jes Søndergaard

Dato : 05-01-03 14:10

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:
> Du kan også se det fx her: <http://ip.ter.dk/>

Eller her:
http://whatismyipaddress.com/
http://www.whatismyip.com/
http://whatismyipaddress.net/
http://www.showmyip.com/
http://www.ip-calculator.com/
http://www.my-ip-address.com/
http://www.myip.dk/

Mon ikke det skulle være muligt at lære en af adresserne uden af?

/Jes

Fra : John Sahl

Dato : 05-01-03 14:56

Jes Søndergaard wrote:
> Eller her:
> http://whatismyipaddress.com/

Virker ikke bag proxy

> http://www.whatismyip.com/

Virker ikke bag proxy

> http://whatismyipaddress.net/

Virker ikke bag proxy

> http://www.showmyip.com/

Virker bag proxy

> http://www.ip-calculator.com/

Virker bag proxy

> http://www.my-ip-address.com/

Virker ikke bag proxy

> http://www.myip.dk/

Virker ikke bag proxy

http://www.ip.ter.dk

Virker bag proxy

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Se hvem der vandt julekonkurrencen og skal være

Fra : Kasper Bergh

Dato : 05-01-03 15:14

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Virker ikke bag proxy
>
> http://www.ip.ter.dk
>
> Virker bag proxy

Det kommer da helt an på, hvilken proxy du bruger, samt hvad det er du
øsnker at opnå med den proxy. Du kan sagtens finde en proxy der vil snyde
samtlige IP sider, eller du kan bruge en der har X-forward-from, hvis du
ikke anvender den pga. anonymitet. Men hvorfor så overhovedet anvende en
proxy?

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-01-03 15:54

http://www.google.com/search?q=why+use+a+proxy%3F

--
Andreas Plesner Jacobsen | FORTH IF HONK THEN

Fra : Kasper Bergh

Dato : 06-01-03 02:59

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> http://www.google.com/search?q=why+use+a+proxy%3F

Tak for en inderligt uinteressant og fjollet post, som ingen relevans har.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-01-03 08:15

In article <3e18e2d7$0$47045$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kasper Bergh wrote:

> Tak for en inderligt uinteressant og fjollet post, som ingen relevans har.

Hvis du rent faktisk læste nogle af de artikler ville du kunne se en
grund til at bruge en proxy, også af andre grunde end at gemme sig, men
jeg tror jeg har mødt din slags før, så lad du blot være, det ville da
være skidt, hvis du rent faktisk måtte ændre holdning til noget.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Toothpaste never hurts the taste of good scotch.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 06-01-03 13:14

> [...]
> jeg tror jeg har mødt din slags før, så lad du blot være, det ville da
> være skidt, hvis du rent faktisk måtte ændre holdning til noget.

Du udviser en ekstrem form for arrogance ved dit svar.

1) Jeg kan udemærket selv lave en google-søgning, og den eneste grund til at
skrive din post på den måde er at "tale" ned til mig. Hvis du "med en af din
slags" mener en person der ikke gider finde sig i at diverse fjolser
forsøger at fornærme ham, så ja.
2) Jeg er udemærket bekendt med alle facetter af proxier, men min pointe og
personlige mening er stadig at for enhver dansk internetbruger er brugen af
transparent proxy meningsløs.
3) Følgende på 2 var mit "spørgsmål" retorisk idet det udtrykte min holdning
og ikke et ønske om "oplysning" fra en arrogant person som dig.

EOD

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-01-03 15:02

In article <3e197315$0$47048$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kasper Bergh wrote:

> Du udviser en ekstrem form for arrogance ved dit svar.

Vel ikke mere arrogance end dit oprindelige spørgsmål indeholdt. Du
gav faktisk ingen begrundelser for ikke at skulle bruge en proxy.

> [...]
> skrive din post på den måde er at "tale" ned til mig. Hvis du "med en af din
> slags" mener en person der ikke gider finde sig i at diverse fjolser

Med "en af den slags" mener jeg folk der har en mening og ikke kan finde
ud af at begrunde den, men klynger sig til den uden at ville lytte til
andres argumenter.
Og nej, det var ikke den eneste grund, men du kendte tilsyneladende ikke
fordelene ved at bruge en proxy, og det ser ikke ud til at du har lyst
til at vide noget om det; der findes ihvertfald masser af dokumenter du
ikke engang har villet kigge på.

> 2) Jeg er udemærket bekendt med alle facetter af proxier, men min pointe og
> personlige mening er stadig at for enhver dansk internetbruger er brugen af
> transparent proxy meningsløs.

Ja, og det er så fordi du ikke ved nok om det.
Du kunne jo starte med:
Hvor meget indhold ude på nettet er rent faktisk statisk og kunne caches?
Hvor lang tid bruges der på at sætte en TCP forbindelse op fordi indhold
ligger på den anden side af jorden? (Her kan jeg hjælpe: At sætte en
TCP-forbindelse op og sende et request tager over et halvt sekund ved en
rtd på 166ms)

> 3) Følgende på 2 var mit "spørgsmål" retorisk idet det udtrykte min holdning
> og ikke et ønske om "oplysning" fra en arrogant person som dig.

Du skal tilsyneladende øve dig i din retorik, set herfra var det ikke
andet end en arrogant påstand, som du tilsyneladende ikke engang
ville/kunne argumentere for.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Hey dol! merry dol! ring a dong dillo!

Fra : Kasper Bergh

Dato : 06-01-03 17:16

> Vel ikke mere arrogance end dit oprindelige spørgsmål indeholdt. Du
> gav faktisk ingen begrundelser for ikke at skulle bruge en proxy.

Nej, men jeg talte heller ikke ned til nogen. Hvis du nu havde skrevet et
ordentligt svar kunne vi have haft en saglig diskussion istedet for at din
arrogance gør det til en mudderkastning.

> Med "en af den slags" mener jeg folk der har en mening og ikke kan finde
> ud af at begrunde den, men klynger sig til den uden at ville lytte til
> andres argumenter.

Altså dig selv?

> [...]
> fordelene ved at bruge en proxy, og det ser ikke ud til at du har lyst
> til at vide noget om det; der findes ihvertfald masser af dokumenter du

1) Du ved intet om hvad jeg kender til proxier - igen din arrogance at
antage at jeg ikke ved noget.
2) Du ved intet om hvilke dokumenter jeg har læst.
3) Kunne ske at din arrogance er grunden til at jeg ikke ønsker en saglig
diskussion med dig.

> Ja, og det er så fordi du ikke ved nok om det.

Hvilken blændende påstand. Du kender intet til hvad jeg ved, og intet til
hvorfor jeg mener det, og alligevel kalder du mig (i så mange ord) dum. Hvem
er det lige der udtaler sig om noget han ikke ved? Dig.

> Du kunne jo starte med:
> Hvor meget indhold ude på nettet er rent faktisk statisk og kunne caches?

100% statisk - alt for lidt til at stole på en cache. For hver side du
sparer nogle ms på at hente risikerer du at få noget ubrugeligt og forældet.

> [...]
> ligger på den anden side af jorden? (Her kan jeg hjælpe: At sætte en
> TCP-forbindelse op og sende et request tager over et halvt sekund ved en

<sarkasme>Det er jo skrækkeligt lang tid</sarkasme> Igen opvejer den smule
mindre responstid ikke ulemperne med forældet data. Jeg står ved min påstand
om at for mindst 97% af den danske befolkning er proxier nytteløst og til
større gene end fordel. Men jeg ville gerne vide hvad din interesse i dette
her er? At argumentere for at ISP'er skal indfører tvungne transparent
proxies? For der er ingen tvivl om at det kan spare en ISP penge, men det
hjælper ikke forbrugeren.

> Du skal tilsyneladende øve dig i din retorik, set herfra var det ikke
> andet end en arrogant påstand, som du tilsyneladende ikke engang
> ville/kunne argumentere for.

Hvis nu "nogen" havde bedt mig uddybe pænt havde jeg gerne gjort det, men du
kan jo åbenbart kun fornærme. Derfor vil jeg ikke argumentere med dig.

Og må jeg forøvrigt anbefale at vi fortsætter det her i
news:dk.snak.mudderkastning medmindre du vil til at være lidt mere saglig og
meget mindre arrogant.

FUT: dk.snak.mudderkastning

Fra : John Sahl

Dato : 05-01-03 20:14

Kasper Bergh wrote:
> [...]
> X-forward-from, hvis du ikke anvender den pga. anonymitet. Men
> hvorfor så overhovedet anvende en proxy?

Jeg har ikke foreslået at anvende en proxy, jeg konstaterede bare
at den ikke virkede gennem en simpel transparent proxy som de
fleste udbydere så vidt jeg husker tilbyder adgang til.

Og efter min erfaring er der temmelig mange der kører bag en
transparent proxy og derfor lige så godt kan bruge en af de
services som kan fortælle ip'en uanset.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 06-01-03 03:04

> Jeg har ikke foreslået at anvende en proxy, jeg konstaterede bare
> at den ikke virkede gennem en simpel transparent proxy som de
> fleste udbydere så vidt jeg husker tilbyder adgang til.

Tjooo, de fleste og de fleste, og heldigvis er det ikke standard ret mange
steder, hvis nogen. Og TDC har ikke nogen overhovedet.

> Og efter min erfaring er der temmelig mange der kører bag en
> transparent proxy og derfor lige så godt kan bruge en af de
> services som kan fortælle ip'en uanset.

Tja - både og. Jeg tror ikke det er en ret stor del af Danmarks befolkning
der har sat deres browser op til at køre gennem en transparent proxy. Som
sagt skulle de vel så selv ind og sætte det op, og der er stadig
forsvindende lille grund til at de overhovedet skulle gøre det.

Men det er da en fin nok observation. Jeg tror bare ikke det har nogen
syndelig betydning for 97% af netbrugerne.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 05-01-03 18:31

On Sun, 5 Jan 2003 14:56:06 +0100, John Sahl wrote in
dk.edb.internet.udbydere <av9dhc$f5n$1@dknews.tiscali.dk>:

>Virker ikke bag proxy

Og har også sendt mig på ferie til Italien:

Your ip address is the number below

Ip: 80.196.165.12

Hostname: 212-41-200-185.adsl.galactica.it

Ah, pizza :)

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-01-03 19:49

Hej Svend Erik Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Your ip address is the number below
>
> Ip: 80.196.165.12
>
> Hostname: 212-41-200-185.adsl.galactica.it

Det lyder sært, da der ikke burde være noget rod der, jf.
<http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=80.196.165.12&do_search=Search>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 05-01-03 21:01

On Sun, 05 Jan 2003 19:48:32 +0100, Rudi Stegen wrote in
dk.edb.internet.udbydere <Xns92FAC98215F3RudiStegen@dknews.tiscali.dk>:

>Det lyder sært, da der ikke burde være noget rod der, jf.
><http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=80.196.165.12&do_search=Search>

Nej, og http://ip.ter.dk/ gør det også rigtigt:
80.196.165.12 (0x50c4a50c.adsl-fixed.tele.dk)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-01-03 23:38

Hej Svend Erik Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Nej, og http://ip.ter.dk/ gør det også rigtigt:
> 80.196.165.12 (0x50c4a50c.adsl-fixed.tele.dk)

Oho! Jeg overså dit <http://www.my-ip-address.com/> [1] og læste det
som <http://ip.ter.dk/>. Måske skulle jeg begynde at læse, hvad der
står og derved undres mindre

[1] I <news:meqg1v4hgi50j5odbtmfk0u85up9g7db56@dtext.news.tele.dk>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 06-01-03 17:26

On Sun, 05 Jan 2003 23:37:34 +0100, Rudi Stegen wrote in
dk.edb.internet.udbydere <Xns92FAF056F5388RudiStegen@dknews.tiscali.dk>:

>Oho! Jeg overså dit <http://www.my-ip-address.com/> [1] og læste det
>som <http://ip.ter.dk/>. Måske skulle jeg begynde at læse, hvad der
>står og derved undres mindre

Joeh, det kan jo smutte ind imellem. Jeg gad vide hvordan
http://www.my-ip-address.com/ slår deres reverse DNS op.