Genskabe slettede mails i Agent?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 04-01-03 20:29

Jeg har ved en fejl fået slettet en stribe mails i Agent (1.8) - og
sådan som jeg læser manualen kan man ikke umiddelbart genskabe dem.
Men ligesom med alle andre slettede filer burde de vel kunne genskabes
vha et program som Filerecovery eller lignende?
Hvis det kan lade sig gøre - hvilken fil er det så jeg skal genskabe
for at finde de slettede mails? Ligger den i Agents Data-mappe, eller
skal jeg finde den et andet sted, og hvad hedder den.

På forhånd tak

Lars

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-01-03 21:15

lcj@wanadoo.dk skrev:

>for at finde de slettede mails? Ligger den i Agents Data-mappe, eller
>skal jeg finde den et andet sted, og hvad hedder den.

Hvis de var i indbakken hedder min 00000002.idx og 00000002.dat

Andre mapper har andre numre.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 04-01-03 22:11

On Sat, 04 Jan 2003 21:14:43 +0100, Kaj Svenningsen
<news@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Hvis de var i indbakken hedder min 00000002.idx og 00000002.dat

Jeg har ingen filer med de navne, men masser af IDX og DAT-filer med
andre navne. De slettede mails lå indbakken, men var filteret til en
bestemt folder, har det nogen betydning?

>Andre mapper har andre numre.

Jeg har kun fire mapper under Agent - en der hedder COD, hvor i der
ligger en masse COD-filer samt en tom Temp-mappe samt en Data, hvor
alle IDX, DAT og TMP-filerne ligger samt en tom Temp-mappe. Har du
flere mapper end dem?

Lars

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 04-01-03 22:17

der manglede lige lidt redigering. Således skulle sætningen lyde:

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-01-03 22:48

lcj@wanadoo.dk skrev:

> [...]

Vi snakker lidt forbi hinanden.

I DATA-mappen ligger alle grupper og mail-mapper (de er mapper set fra
Agent)

I datamappen har jeg filnavne fra 00000001 til 00000217.
Alle med både idx og dat efternavne.

Numrene kommer efterhånden som grupper og mailmapper oprettes. Den
først oprettede hos mig er indboxen, som har nommer 00000002, derefter
en stribe grupper og sidst de mailmapper, jeg har oprettet
efterhånden.

Derfor er det svært at vide, hvilke numre du har slettet.
Du kan vel forsøge at genskabe alle filer med den slags navne, og så
håbe den rette er der.

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 05-01-03 11:44

On Sat, 04 Jan 2003 20:28:53 +0100, lcj@wanadoo.dk wrote:

> [...]
>for at finde de slettede mails? Ligger den i Agents Data-mappe, eller
>skal jeg finde den et andet sted, og hvad hedder den.

Er det indholdet af en hel mappe, eller kun nogen af dine mails?

Jeg tvivler på om du kan genskabe dine mails med filerecovery, med mindre du har
slettet selve mappen, da den tilhørende .dat og .idx fil (se Kaj's mail) så
slettes (og kan dermed genskabes). Hvis du har et af de recovery programmer
kørende, der også monitorerer ændringer og giver mulighed for at genskabe en fil
som den så ud på et bestemt tidspunkt, så kan du selvfølgelig - men mon du har
det?

Hvis du jævnligt kører backup, kan du jo også restore en backup fra et
tidspunkt hvor du ved dine mails stadig var i folderen (lav først en ny folder
og flyt alle nuværende mails over i den - ellers mister du dem). Problemet er at
finde ud af hvilke filer det er der skal restores. Jeg sørger gerne for at lave
en specifik opdatering af den folder jeg gerne vil kende filnavnene på (f.eks
kopierer en meddelelse over i folderen) og så gå ud i stifinder og se hvilke
filer der har et opdateringstidspunkt der matcher min opdatering, og så er det
jo bare at finde sin backup frem.

Det hjæper dig ikke nu, men hvis du opgraderer til Agent 1.9x, får du adgang til
en trashfolder, hvorfra du kan redde slettede mails. Se mere her
<http://www.forteinc.com/release/19.php>

--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen