pas på teleselkaberne
Fra : Bjarne

Dato : 04-01-03 13:07

Hej

Jeg synes der er nogen der drager nogle forhastede konklusioner ang priser
for teleydelser og spec omkring nummerportering. (spec telestyrelsen.)
Hvis du skifter nummeret fra et andet selskab og til Telmore koster det 199
kr. For alle de penge får man taletid.
Hvis man derimod skifter nummeret fra andet selskab til CBB koster det også
199 kr. Her er forskellen at man betaler 174 kr i administrationsudgifter.
Man får ikke noget ud af disse penge i form af taletid. Derfor skal de tages
udfra den lavere minuttakst. Dvs at man skal tale for 1740 minutter inden
det kan betale sig at bruge CBB i forhold til telmore.
Hos smarttalk kan det slet ikke betale sig. Da opkaldsminuttet koster 25 øre
mere end andre selskaber. I forhold til telmore kan det slet ikke gå. Man
har ikke sparet noget indenfor 5 minutter man ringer. Iøvrigt skal man ringe
for 100 kr/måned ellers koster det ekstra.

Derfor er Telmore den billigste operatør ved nummerportering.
Hvis man derimod ikke har noget nummer og man ønsker et nummer er disse her
en mulighed.

http://www.gratistaletid.dk
Her kan man komme ned på 99 øre/minut.

Fra : M.N.

Dato : 04-01-03 13:41

"Bjarne" <bjarnemk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Derfor er Telmore den billigste operatør ved nummerportering.
> Hvis man derimod ikke har noget nummer og man ønsker et nummer er disse

Du bliver min. faktureret for 69 minutter om måneden hos gratistaletid.

Mogens

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-01-03 13:47

"M.N." <mogens"fjern dette"@dbs.dk> skrev:

>Du bliver min. faktureret for 69 minutter om måneden hos gratistaletid.

Ligesom alle de andre der sælger produkter fra www.telekom.dk.
Hvis jeg skulle handle med dem (hvilket jeg ikke har tænkt mig), så
ville jeg handle direkte i første led.

Desuden undrer det mig, at "gratistaletid" mener de er i deres gode
ret til stort set at kopiere Telmores gamle webdesign (det ligner også
det nye, men mere det gamle).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Bjarne

Dato : 04-01-03 14:42

Tja men nu regnede jeg også med at de fleste havde et nummer i forvejen.
Derfor var telmore den bedste løsning.

Hvis man ikke havde et nummer i forvejen vil det så var www.CBB.dk

Bjarne

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-01-03 14:50

Bjarne skrev:

>Tja men nu regnede jeg også med at de fleste havde et nummer i forvejen.
>Derfor var telmore den bedste løsning.

Skriv venligst under det du svarer på. Jeg kan ikke lige gennemskue
hvad i mit indlæg du kommenterer.

Læs evt. http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Fischer

Dato : 04-01-03 15:09

> Ligesom alle de andre der sælger produkter fra www.telekom.dk.
> Hvis jeg skulle handle med dem (hvilket jeg ikke har tænkt mig), så
> ville jeg handle direkte i første led.

Nej, hele konceptet stinker.
Det gælder om at slå sagen op på "ingen abonnement" og "99 øre pr. minut" og
så gøre mest muligt ud af at skjule "min. fakturering 69,- kr." og "1,99 kr.
til andre mobilnet".

> Desuden undrer det mig, at "gratistaletid" mener de er i deres gode
> ret til stort set at kopiere Telmores gamle webdesign (det ligner også
> det nye, men mere det gamle).

Sådanne "firmaer" kan man overhovedet ikke tage seriøst.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Michael Jensen

Dato : 04-01-03 16:28

"Bjarne" <bjarnemk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Derfor er Telmore den billigste operatør ved nummerportering.
> Hvis man derimod ikke har noget nummer og man ønsker et nummer er disse
her
> en mulighed.

Det er da en meget forkert antagelelse. Billigste operatør vil til enhvertid
være forskellig i forhold til hvilke behov man har.

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-01-03 01:07

Michael Jensen wrote:

> Det er da en meget forkert antagelelse. Billigste operatør vil til enhvertid
> være forskellig i forhold til hvilke behov man har.

Skal vi så ikke lade Bjarne komme antagelserne til gode og bare sige, at
det det i den udregning han har lavet og man har brug præcis det han
brugte som kriterier

1.: Du har et telefonnummer som skal porteres.
2.: Vil have CBB eller Telmore.

Hvad er så billigst?

Jeg lavede en anden udregning bare indenfor Oranges produktsortiment
forleden. Mine kriterier for hvad det var billigst var, at man talte
meget sammen indenfor en husstand. Der har jeg ikke mødt nogen
teleselskaber som giver op til 6 timers taletid pr. måned for kr. 235,-

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Karsten

Dato : 07-01-03 11:53

> [...]
>
> Derfor er Telmore den billigste operatør ved nummerportering.
> Hvis man derimod ikke har noget nummer og man ønsker et nummer er disse

hmmm mit forbrug på mobiltelefon er på under kr. 100,- om året (bruger den
kun til nødtelefon). Jeg synes derfor at Telmore er alt for dyr, uanset
portering eller ej, da jeg med et alm. taletidskort ikke bliver faktureret
for et min. beløb om måneden.

Karsten.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-03 19:40

"Karsten" <laed@mig.vare> wrote in

> [...]
> alt for dyr, uanset portering eller ej, da jeg med et alm.
> taletidskort ikke bliver faktureret for et min. beløb om

Teoretisk set, jo, det gør du.
Case:
Du køber et hundrede kroners kort og får ikke brugt de 60kr inden der
er gået et år hvorefter pengene er "udløbet".
Du har så betalt 6kr/måned i "abonnement".

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Fischer

Dato : 07-01-03 19:47

> [...]
> inden der er gået et år hvorefter pengene er "udløbet".
> Du har så betalt 6kr/måned i "abonnement".

Men på mange taletidskort føres det ubrugte beløb med over, så næste år kan
man måske nøjes med at indsætte 50,- kr.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-03 00:30

"Fischer" <express2003@get2net.dk> wrote in

> Men på mange taletidskort føres det ubrugte beløb med over, så
> næste år kan man måske nøjes med at indsætte 50,- kr.

Ja, du har 50kr tilbage og køber så 100kr = 150 kr som du skal have
brugt inden et år. Din konto's indestående bliver altså større og
større uden at du får det brugt.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Fischer

Dato : 08-01-03 06:14

> Ja, du har 50kr tilbage og køber så 100kr = 150 kr ....

Hos TDC mobiltid kan man nøjes med at købe for 50,- kr. om året.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-03 15:30

> Hos TDC mobiltid kan man nøjes med at købe for 50,- kr. om året.

Så har du måske 20kr tilbage efter det år er gået, du køber 50kr mere
= 70kr. Eneste forskel er hvilke beløb der bruges.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Karsten

Dato : 08-01-03 09:48

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er gået et år hvorefter pengene er "udløbet".
> Du har så betalt 6kr/måned i "abonnement".

Ja det er rigtigt, hvis jeg lader være med at forny kortet. Det er sådan set
ikke tilfældet. Jeg fornyer hvert år med 100 kr (eller når saldoen kommer
under 50,- da jeg gerne vil kunne nå at ringe mere end 2 min ). Den
saldo der er ved årets udløb bliver jo ikke snittet, men bliver ved med at
blive overført, så længe jeg fornyer mit kort. Jeg tror du forveksler
taletidskort med ...hedder det modus eller lign. hvor du har includeret X
min taletid pr. md men hvor det højest kan stå et max (2* md.) på "kontoen".

Karsten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-03 15:32

> [...]
> med ...hedder det modus eller lign. hvor du har includeret X min
> taletid pr. md men hvor det højest kan stå et max (2* md.) på

Nej, jeg forveksler der ikke med noget som helst andet.
Det jeg siger er bare at du skal indbetale min. hvert år og derfor
risikerer at ende med en gigantisk høj saldo på din konto fordi du
indsættere mere om året end du bruger, f.eks. hvis du kun bruger 50kr
om året og min. er 100kr kort, så ryger saldoen i løbet af et par år
op på et par hundrede kroner som du mister hvis du ikke indsætter
flere penge.
Er dit forbrug til mere end et kort om året er problemet klart nok
ikke eksisterende.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : paul

Dato : 08-01-03 19:59

Telmore har nu sat prisen ned til 7,50 pr. måned for dem som ringer for
mindre end 17 kr mdl..
SMS koster nu 20 øre