Andet multimedie
bentjuul 3670
Maskine til bukkestreger
Fra : Incognito

Dato : 04-01-03 00:06

Jeg er ikke klar over om dette er den rigtige gruppe - ellers henvis gerne
til anden.
Jeg søger en maskine til at lave bukkestreger på tryksager. Jeg er ikke
interesseret i at give 100.000 for en maskine til at gøre det - men det er
et pokkers besvær at lave det i hånden.

Måske nogen her kender lidt til offset/digitaltryk branchen, som kan hjælpe?

/Dan

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 04-01-03 00:23

Hej Dan

Det kommer an på hvilken kvalitet du vil have.

Hvis kvaliteten skal være i orden, så skal du have fat i en vingeautomat,
den har den begrænsning at den kun kan lave bukkestreger på A4. En brugt
vingeautomat kan du få for ca. 25000 + moms. En vingeautomat fylder ca. 1x1
meter

Men et helt andet spørgsmål - Hvormeget har du brug for at lave
bukkestreger. Er det 1 gang om måneden, eller er det 20 gange om måneden.
Jeg kan oplyse dig om telefon nr. på nogle tryk kollegaer (send mail direkte
til mig) som jeg bruger til at få lave bukkestreger hos. Typisk så koster en
bukkestreg ca. 250 kr for de første 1000 stk.

Ellers så er der et firma som hedder Afterprint Tlf. 43 43 03 03 som lever
af at sælge sådanne noget udstyr. Jeg ved at de har forskellige andre
muligheder, til nogle priser som er overkommelige. (Her er kvaliteten også
iorden).

Mvh
Anders

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 14-01-03 02:38

"Anders Rehhoff" skrev ...
> "Incognito" skrev ...
> Hvis kvaliteten skal være i orden, så skal du have fat i en vingeautomat,
> den har den begrænsning at den kun kan lave bukkestreger på A4.

Den "store" vinge klarer A3.

> En brugt vingeautomat kan du få for ca. 25000 + moms. En vinge-
> automat fylder ca. 1x1 meter.

Jeg ville nok betakke mig for at betjene maskinen hvis den ikke fik
mere plads. 6-10 m2 er nok mere realistisk. Synd du ikke spurgte for
et halvt år siden, da smed vi en gammel "hånd-bukker" ud, men sådan
skulle være til at komme i nærheden af til en overkommelig pris (fredags-
øl eller måske få den for at fjerne den).
> [...]
> af at sælge sådanne noget udstyr. Jeg ved at de har forskellige andre
> muligheder, til nogle priser som er overkommelige. (Her er kvaliteten også

Fl Bie i Søborg har vist også en del brugt udstyr stående, så måske er
der "hit" der.

Keld Lergren Nielsen
"40 års erfaring er ofte det samme som 1 års indlæring
og 39 års gentagelser. " Poul Jørgensen