hvilket arkiv skal jeg på ?
Fra : Mogens Henckel

Dato : 03-01-03 22:14

Hej NG

Jeg er ny i det her spændende slægtsforskning og søger noget info om noget
familie. Men hvor skal jeg lede ?

Har nogle dåbsattester fra Nr. Bjært/Bjert i Eltang sogn, og Nørresundby
Kirke i Vor Frue sogn....skal jeg så på landsarkivet i Viborg eller kan jeg
finde oplysninger i Kbh ?

Jeg bor i Kbh, men rejser gerne til Viborg...men vil spare rejsen hvis jeg
kan finde det i Kbh.

Mvh
Mogens Henckel

Fra : Ivan jensen

Dato : 03-01-03 22:27

"Mogens Henckel" <mogens@henckels.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde oplysninger i Kbh ?
>
> Jeg bor i Kbh, men rejser gerne til Viborg...men vil spare rejsen hvis jeg

Hvis du skal se kirkebøger fra Nørrejyske Sogne (nord for Kongeåen), efter
1891, skal du til Viborg.
Hvis det er tidligere end 1892 findes der Mikrofiche med alle kirkebøger fra
hele landet på alle landsarkiverne mv., dvs. i København ihvertfald på LAK
på Jagtvej og på Rigsarkivet.
Så du må sandsynligvis starte i Viborg.
Nyd turen! Og glæd dig til en oplevelse når du ser dine aners data i de
originale kirkebøger!

mvh
Ivan Jensen

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 03-01-03 23:59

"Ivan jensen" <ij@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fra
> hele landet på alle landsarkiverne mv., dvs. i København ihvertfald på LAK

Rigsarkivet har ud over kirkebøger på microfiche fra før 1892 også de
såkaldte Mormon-film, der bl.a. omfatter kirkebøger op til ca. 1910-15, så
du har måske en chance for at finde det du søger i København.

Desuden er der folketællingerne, også på Rigsarkivet, som måske kan hjælpe
dig på vej.

mvh

Bjarne Damsgaard

Fra : Mogens Henckel

Dato : 04-01-03 10:04

Hej Ivan og Bjarne

Tak for jeres svar...jeg tror at jeg starter i Kbh og ser hvad jeg kan
finde, ellers må jeg planlægge en tur til viborg...

Mvh
Mogens