Hvilket abonnement skal man vælge, hvis dl~
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 03-01-03 20:43

Vi vil gerne dele en ADSL-forbindese (ca. 6 lejligheder). Hvilket abonnement
vil I anbefale?

Mange hilsner fra
Carsten
cajuth@hotmail.com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-03 20:59

"Carsten Thomsen" <cajuth@hotmail.com> wrote in message
> Vi vil gerne dele en ADSL-forbindese (ca. 6 lejligheder). Hvilket
abonnement
> vil I anbefale?

Først skal du jo tænkte på om der står noget i betingelserne om du
overhovedet på dele forbindelsen uden for hustanden...

Tiscali mener jeg, er ligeglade... Mens der står hos cybercity at man ikke
må...

Men jeg vil tro at alle erhvervs abonnementer at man kan/må....

Så igang med at læse betingelserne eller ringe til dem er måske
nemmere...

TDC´s erhvervs ADSL ville måske også være en mulighed.. Jeg har i hvertfald
erfaringer at det er ret stabilt med altid den hastighed man har betalt for,
og aldrig overbelastede interne linier... Det mener jeg fx Tiscali roder en
del med, at have overbelastede infrastruktur

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-01-03 21:12

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> hastighed man har betalt for, og aldrig overbelastede interne
> linier... Det mener jeg fx Tiscali roder en del med, at have

Jeg har ikke bemærket det, og jeg har trods alt brugt det i nu 2½ år.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 06-01-03 20:16

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message

> Jeg har ikke bemærket det, og jeg har trods alt brugt det i nu 2½ år.

Det er vist et velkendt faktum at trafik mellem Tiscali og TDC skulle
igennem en gevaldig flaskehals, som Tiscali havde valgt. De fik dog vist
rettet op på det, da tilpas mange rtd-følsomme brugere begyndte at råbe op,
og TDC sagde problemet var på Tiscali's side.

--
Anders Vind Ebbesen
"If Java had proper garbage collection, most programs would self-delete upon

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-01-03 09:25

In article <avckm5$6fo$1@news.cybercity.dk>, Anders Vind Ebbesen wrote:

> [...]
> rettet op på det, da tilpas mange rtd-følsomme brugere begyndte at råbe op,
> og TDC sagde problemet var på Tiscali's side.

Problemet lå på TDCs side (administrativt, ikke teknisk)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Death is Nature's way of recycling human beings.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-01-03 11:57

On Tue, 7 Jan 2003 08:24:40 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Problemet lå på TDCs side (administrativt, ikke teknisk)

Problemet var et kontrakt problem, penge osv. - Tiscali var dengang
IP transit kunder hos TDC, og havde ikke købt tilstrækkeligt med
båndbredde.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-01-03 14:06

In article <slrnb1lcjr.1dgf.harvest@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:

> Problemet var et kontrakt problem, penge osv. - Tiscali var dengang
> IP transit kunder hos TDC, og havde ikke købt tilstrækkeligt med
> båndbredde.

Tiscali havde både en aftale om transit og en peering-aftale, det
forplumrede tingene.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The mome rath isn't born that could outgrabe me.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-01-03 18:49

On Tue, 7 Jan 2003 13:06:20 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Tiscali havde både en aftale om transit og en peering-aftale, det
> forplumrede tingene.

Det er i al fald for firkantet at sige at det var på TDC's side
problemet var ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Thomas

Dato : 08-01-03 13:09

Jesper Skriver wrote:

> Det er i al fald for firkantet at sige at det var på TDC's side
> problemet var ...

Jeg vil nu tillade mig at kalde det et catch-22 problem internt hos
TDC-koncernen.

--
Don't waste space

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-01-03 23:51

Hej Anders Vind Ebbesen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Det er vist et velkendt faktum at trafik mellem Tiscali og TDC
> skulle igennem en gevaldig flaskehals, som Tiscali havde valgt.

Både og. Jeg ser APJ og Jesper har kommenteret det.

Men det er korrekt, det var en forglemmelse fra min side. Dels
bemærkede jeg det kun via indlæg i grupperne (specielt om spilleservere
hos TDC, og jeg spiller ikke selv, hvorfor jeg glemte det), ikke på min
forbindelse. Dels var det mig bekendt en ret kort periode.

> De fik dog vist rettet op på det

Ja.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas

Dato : 04-01-03 12:35

> [...]
> overhovedet på dele forbindelsen uden for hustanden...
>
> Tiscali mener jeg, er ligeglade... Mens der står hos cybercity at man ikke
Lige et sprøgsmål.. kan udbyder på nogen måde finde ud af om man har delt
sin line.
bag routeren kan de vel egentlig ikke se noget, medmindre de "hacker" sig
ind, skulle jeg mene..

Venligst

Thomas

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-01-03 21:08

Hej Carsten Thomsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Vi vil gerne dele en ADSL-forbindese (ca. 6 lejligheder). Hvilket
> abonnement vil I anbefale?

Som "standard-ADSL" er Tiscali vist de eneste, der tillader det. De
blander sig ikke i, hvad folk sætter bag routeren. Teoretisk behøver de
omtalte 6 lejligheder såmænd ikke engang at befinde sig i samme by
(omend det nok ville give jer tekniske hovedbrud med kilometerlange
kabler).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 03-01-03 22:09

Jeg kunne aldrig drømme om at tage Tiscali!

Erhvervs ADSL hos TDC er nok bedre!
Hvilken hastighed skal 6-7 lejligheder vælge?

Mange hilsner fra
Carsten
cajuth@hotmail.com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-03 22:27

> Hvilken hastighed skal 6-7 lejligheder vælge?

Den hurtigste

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-01-03 01:40

Hej Carsten Thomsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg kunne aldrig drømme om at tage Tiscali!

Det var såmænd også kun ment som oplysning omkring vilkår.

PS: Det er fint, du ikke masseciterer. Men du må gerne medtage hvem og
hvad, du kommenterer, da det ellers kan være svært at se, hvad du
responderer på.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-03 21:29

"Carsten Thomsen" <cajuth@hotmail.com> wrote in message
> Vi vil gerne dele en ADSL-forbindese (ca. 6 lejligheder). Hvilket
abonnement
> vil I anbefale?

Lige et spørgsmål til dig også..!

Hvordan har du tænkt dig at "udbyde" det til de andre beboere.. Således at
du ikke for antiprirat gruppen og andre fæle firmaer.. Da dine "udlejere"
laver ulovlige ting på nettet?

Fra : Karsten

Dato : 03-01-03 11:13

On Fri, 03 Jan 2003 21:29:02 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> du ikke for antiprirat gruppen og andre fæle firmaer.. Da dine "udlejere"

Han kan vel ikke gøres ansvarlig for hvad andre gør? I så fald burde APG
da have sagsøgt TDC for længst.

/Karsten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-01-03 11:22

"Karsten" <0na7bmv502@sneakemail.com> wrote in message

> Han kan vel ikke gøres ansvarlig for hvad andre gør? I så fald burde APG
> da have sagsøgt TDC for længst.

Jo, abonnementet skriver jo selv under på at han står til ansvar på alt hvad
der foretages på forbindelsen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 04-01-03 13:15

In <3ByR9.24667$Hl6.2677260@news010.worldonline.dk> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> writes:

>"Karsten" <0na7bmv502@sneakemail.com> wrote in message

>Jo, abonnementet skriver jo selv under på at han står til ansvar på alt hvad
>der foretages på forbindelsen

Derfor gaelder det ikke noedvendigvis juridisk.

/Martin

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-01-03 20:26

On Sat, 4 Jan 2003 11:21:59 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Jo, abonnementet skriver jo selv under på at han står til ansvar på alt hvad
>der foretages på forbindelsen

Det er vel blot et aftalemæssigt forhold mellem kunden og leverandøren
(dvs. udbyderen)?

--
- Peter Brodersen

Fra : Anders S.

Dato : 04-01-03 11:03

"Carsten Thomsen" <cajuth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi vil gerne dele en ADSL-forbindese (ca. 6 lejligheder). Hvilket
abonnement
> vil I anbefale?
>
> Mange hilsner fra
> Carsten
> cajuth@hotmail.com
Kan man ikke få noget der hedder opgangs ADSL hos TDC?
ring til 80808010 og spørg.

MVH
Anders