macinstall CD'en kan ikke finde min Mac pa~
Fra : Søren Dam

Dato : 03-01-03 19:48

Hejsa

Jeg har en iMac G3 400 hvor jeg har en Debian Linux på den ene partion. På
den anden partion har jeg et stykke tid haft OpenBSD, men nu vil jeg gerne
have MacOS igen. Jeg har derfor lavet OpenBSD partionen til en HFS partion
igen og formateret den. Men når jeg booter min MacOS CD kan den ikke finde
min HFS partion.
Er der nogle der har en ide om hvorfor MacOS install ikke kan finde min HFS
partion ?

Mvh Søren Dam

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-01-03 03:59

Søren Dam <post@damschott.dk> writes:

> [...]
> min HFS partion. Er der nogle der har en ide om hvorfor MacOS
> install ikke kan finde min HFS partion ?

Har du formatteret med Apple værktøj til formålet? Har du angivet, at
partitionen skal auto-mounte ved boot?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Søren Dam

Dato : 05-01-03 09:36

Janus Sandsgaard wrote:

> Har du formatteret med Apple værktøj til formålet? Har du angivet, at
> partitionen skal auto-mounte ved boot?
>
> -j

Nej, jeg har formatteret fra linux med mac-fdisk.
Jeg kan vist ikke formatere med Apples disk tool uden at slette min ext3
partition også ..
Hvordan angiver jeg at partitionen skal automounte ?