internet via satellit?
Fra : Geltzer \(9000\)

Dato : 03-01-03 19:54

Hej.

Jeg har overvejet at få internet via satellit.
er der nogen der har erfaring med det ? Både god og dårlig.

Jeg er blevet fortalt at jeg skal bruge mit telefonmodem til at uploade med,
og at jeg kan downloade via parabolen med god hastighed. (ca 700 kb/sec)

Jeg ved at der skal et sat.receiverkort i pc´en,
og at parabolen skal drejes over på 19.2 øst.

Jeg har fundet en udbyder (www.europeonline.com) i Luxemborg.
"rimelige priser" ca 10 ? om måneden. for 700 mb. (Kan opgraderes til 2 gb
pr. måned)

Kommer der så minuttakst oveni???

hvis nogen har nogle gode forslag eller erfaring de deler ud af, modtages
det gerne.

hilsen Geltzer.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-01-03 20:01

Geltzer (9000) skrev i meddelelsen ...
>Hej.
>
>Jeg har overvejet at få internet via satellit.
>er der nogen der har erfaring med det ? Både god og dårlig.

er du meget utålmodig efter et svar?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-01-03 22:22

Petersen_Michael wrote:

> er du meget utålmodig efter et svar?

Han er sikkert bare TDC-kunde.!

--
Mvh. Jørgen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-03 22:26

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote in message

> Han er sikkert bare TDC-kunde.!

Mobilixkunde, og bruger Sunsite til news

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-03 20:32

"Geltzer (9000)" <geltzer@stofanet.dk> wrote in message

> Jeg har overvejet at få internet via satellit.

Hvorfor?

> er der nogen der har erfaring med det ? Både god og dårlig.

Ja, jeg havde en kort fornøjelse med det for ca. 3 år siden.. Jeg har stadig
satelit instikkortet til pcislot.. Et kæmpe montron

> Jeg er blevet fortalt at jeg skal bruge mit telefonmodem til at uploade
med,

Ja, eller anden internetforbindelse... ISDN er fx en god ting.. Det er
vigtigt at upload har stor hastighed

> og at jeg kan downloade via parabolen med god hastighed. (ca 700 kb/sec)

Hehe, ja det var tider... Men der kom andre boller på suppen.. europeonline
som du nævner længere nede... Satte for lang tid begrænsning på 256 Kbit..
Som dog i praktis ikke var mere end isdn hastighed med 1 kanal....

Så derefter døede det i danmark, og der er da vist ikke nogen tilbage vil
jeg tro.

> Jeg ved at der skal et sat.receiverkort i pc´en,
> og at parabolen skal drejes over på 19.2 øst.

Ja det er korrekt...

> Jeg har fundet en udbyder (www.europeonline.com) i Luxemborg.
> "rimelige priser" ca 10 ? om måneden. for 700 mb. (Kan opgraderes til 2 gb
> pr. måned)

ved ikke hvordan deres produkt er strikket sammen idag.. Så det ved du nok
bedre.

> Kommer der så minuttakst oveni???

Ja, eller udgift til anden opkobling

> hvis nogen har nogle gode forslag eller erfaring de deler ud af, modtages
> det gerne.

Ja, vælg du hellere FWA fra sonofon...

Fixed Wireless access, kan du også kalde for Internet via Parabol.. Det er
nok her der er kommet forvekslinger... Det er bare en parabol til Sonofons
Landsendere.... Det er en sådan firkantet flad antenne 35X35cm som vender
lodret, ikke op mod himlen

De er faktisk rimelig billige... 512/512 Kbit for 430 kroner, og 1024/512
Kbit for 535kr

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-03 20:55

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> ved ikke hvordan deres produkt er strikket sammen idag.. Så det ved du nok
> bedre.

Men ligemeget hvordan det er strikket sammen, er det ikke noget at samle
på....

Ivertfald ikke hvis man vil surfe på forbindelsen.. Som de skriver så
flot... For pingtiden fra landjorden via kablerne, op igennem satelitten, og
ned til computeren.. Var pingtiden omkring 2-3 sekunder da jeg havde det...

Så det kan bestemt ikke bruges til normal netsurf... Så jeg brugte ISDN til
surf og satelit til download.. Det virkede som en slags proxyserver.. hvor
satelllitkortet var proxy "serveren" så alle programmer man satte op til
proxy, kørte via satelit og det som ikke blev sat op, kørte via den ordinære
dialup...

Men er der ikke et eller andet fællesnet i Aalborg?

Men Sonofons "kan du få bredbånd" siger god for adressen i Aalborg.. Er det
ved kolonihaven eller på birkevej?

Det er selvfølgelig ikke 100% sikkert at man har mulighed for at få det.. Da
du fra dit hus´ tag skal kunne få fir forbindelse til Sonofonmasten med FWA
udstyr...

Du finder forresten FWA informationer inde under erhverv på Sonofon siden

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-01-03 20:20

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:zzlR9.24400$Hl6.2617348@news010.worldonline.dk...
> Det er bare en parabol
> Det er en sådan firkantet flad antenne

Hvilken en af delene er det?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-01-03 00:00

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse news:zzlR9.24400$Hl6.2617348@news010.worldonline.dk...
>
> Hvilken en af delene er det?

Din citering er ikke korrekt... Der stod:

Hvad er det du vil vide, hvilken del der er hvad??

Sonofon FWA antennen, kan jo godt forveksles med en normal parabol... Har
for et par år siden set mange af sådan nogle falde paraboler til radiokanaer
i Tyskland.. De ligner meget en sådan FWA antenne...

FWA antennen er altså 35*35 cm omkring 6cm dyb.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-01-03 10:40

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:nHJR9.25073$Hl6.2775681@news010.worldonline.dk...
> Din citering er ikke korrekt... Der stod:

Jo, det var bare en partiel citering.

Det er
Sonofons
> Hvad er det du vil vide, hvilken del der er hvad??

Tranceiveren. Er det en parabol eller ej?

> [...]
radiokanaer
> i Tyskland.. De ligner meget en sådan FWA antenne...

Paraboler er ikke flade. Det er en specifik form med et specifikt
formål.

> FWA antennen er altså 35*35 cm omkring 6cm dyb.

Ergo er det ikke en parabol.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-01-03 11:42

> Paraboler er ikke flade. Det er en specifik form med et specifikt
> formål.

Hvordan ved du hvordan den er udformet indeni?

Du kender ikke radiokæder antenner?? Det kan sagtens være en parabol, der er
indstøbt i blastik.

> Ergo er det ikke en parabol.

Hvad er det du vil frem til Martin?

Pointen var at det kunne forveksles med en parabol.. Eller når folk
siger, --jeg har en parabol sidden på taget til modtagelse af Internet----
Det ligner jo meget en parabol, hvis man ikke ser den på tæt hold..

Fra : Thorbjørn Spurre Jen~

Dato : 14-01-03 18:31

> [...]
> siger, --jeg har en parabol sidden på taget til modtagelse af Internet----
> Det ligner jo meget en parabol, hvis man ikke ser den på tæt hold..

Sonofons FWA i teori radiokæde, bare point til multipoint i stedet for point
til point. Der skulle også komme en anden type antenner i stedet for den fra
spike som bruges nu. De bliver mindre og knap så tunge, den nuværende vejer
nemlig næsten 4 kg.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-03 16:36

"Thorbjørn Spurre Jensen" <spurre@image.dk> wrote in message

> [...]
fra
> spike som bruges nu. De bliver mindre og knap så tunge, den nuværende

Der er ikke installaleret Spike udstyr i længeret tid efterhånden, så vidt
jeg ved... Den nye antenne er noget mere fix, og selve udstyret er slet ikke
ens.