Info om spil-servere
Fra : Kasper Johansen

Dato : 03-01-03 16:09

Er der en herinde som kan give et godt indblik i hvordan man kan få info om
en spil-server ved hjælp af serverens IP-adresse og port??

F.eks. en CS-server??

Det info jeg skal bruge ville være hvor mange spillere og stuff som det.

Jeg mener ikke et script, men hvordan man kan flår infoet ud af serveren i
det hele taget. Så jeg selv også kan gøre det med en Quake-server måske.

----
Mvh Kasper

Fra : Kim Emax

Dato : 03-01-03 16:15

"Kasper Johansen" <TeQio@CyberGaming.dk> wrote

> Er der en herinde som kan give et godt indblik i hvordan man kan få info
om
> en spil-server ved hjælp af serverens IP-adresse og port??

øhh, hvori består PHP relevansen?

--
Kim Emax

Fra : Thomas Skovsende

Dato : 03-01-03 16:56

Kim Emax wrote:
> øhh, hvori består PHP relevansen?

Nu spørger han i en php-gruppe - KUNNE det tænkes han ville gøre det fra
php? :)

Men søg efter phprcon på google...

Mvh.
Thomas Skovsende

Fra : Larz

Dato : 03-01-03 17:51

> [...]
>
> F.eks. en CS-server??
>
> Det info jeg skal bruge ville være hvor mange spillere og stuff som det.

Se:

http://weirdsilence.net/hl/
og
http://weirdsilence.net/hl/monitor.php

Den bruger en class jeg har lavet for nogen tid siden som du kan se sourcen
på her:

http://weirdsilence.net/hl/hlMon.phps

:)

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 04-01-03 00:32

Det nemmeste er at bruge hlspy eller qstat, som begge er kommandolinie
applikationer. Du kan så enten putte deres output direkte ind i din html
med system() eller passthru(), eller du kan analysere/læse deres output med
popen(), fgets() og pclose().

Hilsen,

Lars Dybdahl.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Christian Joergensen

Dato : 04-01-03 16:12

http://www.gameserver.dk

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-01-03 02:42

On Sat, 04 Jan 2003 16:11:50 +0100, "Christian Joergensen"
<mail@phpguru.dk> wrote:

>http://www.gameserver.dk

Det bør dog nævnes, at man bør fiddle lidt med sine timeouts. Jeg
oplevede nu og da min apacheserver hænge (at dømme på server-status i
"Gracefully finishing"-fasen - for some reason), når et PHP-script
forsøgte at få et "svar" på sin UDP-pakke. Det kan således anbefales,
at man fx holder øje med server-status undervejs, hvis man har adgang
til denne. Ellers kommer man tilsyneladende let til at spendere en
masse childs, der blot står og hænger.

Det kan dog tænkes, at det er blevet bedre i nyere PHP'er/Apache'r...

(og når det så er sagt, så skal mine anbefalinger da også gå til
www.gameserver.dk ...)

--
- Peter Brodersen