Supervisor i slægtsforskning
Fra : Rfou

Dato : 03-01-03 14:27

Kunne det tænkes at der findes en Slægtsforsker med nogen erfaring i
Århus Skanderborg området, der kunne tænke sig at hjælpe en nybegynder i
gang, på en lidt mere direkte måde, end det kan lade sig gøre her.
Specielt til søgning på arkiverne har jeg brug for hjælp.
Foruden de 100 point vil jeg være meget taknemmelig.
hilsen
rfou

http://www.kandu.dk/

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 05-01-03 20:22

"Rfou" <Rfou.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Specielt til søgning på arkiverne har jeg brug for hjælp.
> Foruden de 100 point vil jeg være meget taknemmelig.

Hvis du gerne vil ind i et tættere samarbejde, er første skridt vel at
du kan være dit navn bekendt, så vi ved, hvem vi snakker med?

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Rfou

Dato : 05-01-03 21:10

"Poul F. Andersen" skrev d. 05-01-03 20:22 dette indlæg :

> [...]
> Venligst
> Poul F. Andersen
>
> Selvfølgelig; men da alle oplysninger står under min profil på Kandu
har jeg ikke tænkt på det.
venlig hilsen
Rudolf Foustad

http://www.kandu.dk/

Fra : Familien Kristensen

Dato : 05-01-03 21:25

> har jeg ikke tænkt på det.
> venlig hilsen
> Rudolf Foustad

> http://www.kandu.dk/

Læg lige mærke til sætningen ovenover.
Rfou skrive gennem www.kandu.dk, som er en web-baseret newsreader. Desværre
tilbyder kandu deres brugere at "smide" indlæggene på nyhedsgruppen, som
Poul F. Andersen bl.a. bruger. Det giver temmelig meget forvirring, for hvis
du vælger "besvar til afsender", her i nyhedsgruppen, på Rfou´s indlæg, får
du en fejlmeddelelse.

Mange brugere på Kandu kender intet til forskellen på browserbaseret/ikke
browserbaseret news, derfor er de (ifølge min opfattelse) "uskyldige ofre" i
misforståelserne som opstår.

Brugere på Kandu kan stille et spørgsmål og den som svarer får point. Der
trækkes lod om en præmie en gang pr. måned. Jo flere point - jo flere
chancer.

Derfor kan der indimellem læses indlæg "leveret af Kandu", som virker helt
hen i vejret, men det er fordi debatørerne tror at debatten kun køres under
kandu, hvor der kan være flere indlæg, end dem der vises på nyhedsgruppen.

Altså en ting er kandu
noget andet nyhedsgruppen news:dk.videnskab.historie.genealogi
men Kandu får den mixet på en ikkealtid heldig måde.

Hilsen Jeannie Kristensen (som også optræder i Kandu som jkrjk2)
---
Dette indlæg er IKKE leveret af Kandu

Fra : Børge Askholm

Dato : 06-01-03 08:12

"Rfou" <Rfou.news@kandu.dk> wrote in message

> har jeg ikke tænkt på det.
> venlig hilsen
> Rudolf Foustad

Problemet her er at ikke alle ønsker adgang til Kandu - en af dem der ikke
synes det er vejen frem er undertegnede.

Vindskibelig hvislen

Børge Askholm

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 06-01-03 17:00

Børge Askholm wrote:

> Problemet her er at ikke alle ønsker adgang til Kandu - en
> af dem der ikke synes det er vejen frem er undertegnede.

Børges holdning kan jeg helt tilslutte mig - kandu kan måske noget vi ikke
kan, men at distribuere indlæg korrekt kan kandu absolut ikke og skulle
derfor holde sig helt fra at videresende ufuldstændigt trådede meddelelser
videre til Usenet-grupper hvor de overhovedet ikke har nogen relevans.

Desværre er det vel som at råbe i skoven ;-(
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk [2100]