Millitæret koster mig dyrt :(
Fra : M&S

Dato : 03-01-03 07:36

Kære Gruppe,

Jeg har en lille virksomhed hvor vi har lejet nogle kontorlokaler m.v. på
kontrakt.

Nu er jeg så blivet indkaldt til millitæret, derfor tænkte jeg på om der var
nogen steder hvor man kunne få økonomisk bistand i den periode hvor jeg er
inde.

Jeg har regnet ud at jeg hver måned vil mangle ca. 5-7.000 kr., da vi sælger
ydelser som folk har betalt og derfor skal jeg bruge noget hjælp mens jeg er
inde m.m.?

Er det noget man kan få hjælp til eller er det bare at låne de penge i
banken også stå med en gæld efter millitæret?

På forhånd tak for svaret

M&S

Fra : Niels Henriksen

Dato : 03-01-03 09:53

"M&S" <ppm.s@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
var
> nogen steder hvor man kunne få økonomisk bistand i den periode hvor jeg er

Jeg mener at du vil kunne få "udsat" din værnepligt hvis du er
selvstændig.....

--
Niels Henriksen
Bigtiger.dk - Det vildeste webhotel

Fra : Mr.Vertigo

Dato : 03-01-03 11:53

Du kan ikke få økonomisk hjælp, men tjenesten kan muligvis udskydes jf.
værnepligtsloven. Jeg er dog ikke helt sikker på at økonomiske hensyn alene
er grund nok til udskydelse.
§ 27. Udskrevne værnepligtige kan gives udsættelse med møde til den første
samlede tjeneste indtil udgangen af det år, i hvilket de fylder 26 år, når
de godtgør, at udsættelsen af hensyn til deres uddannelse eller af andre
grunde vil være af særlig betydning for dem.

Læs evt. hele kapitel 6 for detalje (LBK nr 470 af 17/06/2002 )

Mr. Vertigo

Fra : USH

Dato : 04-01-03 12:54

> [...]
>
> Er det noget man kan få hjælp til eller er det bare at låne de penge i
> banken også stå med en gæld efter millitæret?

Med økonomien i klemme er du i hvert fald næsten sikker på ikke at ryge på
sergeantskole, med dertil følgende 12 måneder ekstra oven i hatten.

Hvis du ved hvor du skal ind kan jeg anbefale at du allerede nu kontakter
kassernens socialrådgiver. Den slags har svar på det meste.

#Ulrik#