Petromax !!!
Fra : musicman@esenet.dk

Dato : 02-01-03 22:39

Hej
Er der mon en der ved hvordan man "Starter" eller tænder en gammel petromax lampe. ?

Fra : Torben Lynnerup

Dato : 03-01-03 10:47

<musicman@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der mon en der ved hvordan man "Starter" eller tænder en gammel
petromax lampe. ?

Fyld tanken med petroleum. Hæld husholdningssprit i "bakken" under
brænderen. Antænd spritten.
Når spritten er næsten væk lukker man luftskruen og pumper tryk i
beholderen. Voila.
Så vidt jeg husker skal man passe på ikke at berøre det hvide stofnet, da
det er _meget_ sart

Hilsen Torben...

<Torben.Lynnerup@mail.dk>

Fra : Niels Henriksen

Dato : 03-01-03 22:40

"Torben Lynnerup" <Torben.LynnerupNO@SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> beholderen. Voila.
> Så vidt jeg husker skal man passe på ikke at berøre det hvide stofnet, da

Nøj.... det er netop sådan vi tændte dem da jeg aftjente min værnepligt i 91
på bornholm i CF.... men damn de giver meget lys

--
Niels Henriksen
Bigtiger.dk - Det vildeste webhotel

Fra : Ole M

Dato : 06-01-03 13:17

Øh--- der nogen af dem der kører på sprit.
Faldt i den fælde, og opdagede det først da jeg fandt en brugsanvisning.

Hilsen Ole