Spiseforstyrrelse
Fra : Tina Sylvester Gusta~

Dato : 07-03-01 20:43

Hej igen.

Efter opfordring prøver jeg nu at skrive, hvad min specialegruppe mere
præcist vil finde frem til om spiseforstyrrelser.
Som skrevet tidligere er vi pædagogstuderende og søger derfor informationer
om spiseforstyrrelser hos børn mellem 3-6 år. JA, vi har indskrænket
alderen. Vores hovedformål med specialet er at finde ud af, hvilke
kompetencer en pædagog skal have for at kunne se og reagere på et barn, som
er i risikogruppen for en spiseforstyrrelse. Herudover vil vi finde ud af,
hvilket samarbejde der er nødvendigt, for at både risikobørnene og de
lettere syge børn bliver sendt videre i systemet på bedtse måde.
Vi har sendt en række spørgsmål til 40 daginstitutioner og forventer igennem
deres svar at finde ud af, om der mangler viden om spiseforstyrrelse hos
pædagogisk personale.
Det blev en længere smøre, men jeg håber, der er nogle som har lyst til at
hjælpe med informationer.

Venligst
Tina

Fra : Allan Bach

Dato : 07-03-01 22:31

Prøv evt. at kontakte nogle af de medicinske eller psykologiske institutter
eller måske en børnepsykiatrisk hospitalsafdeling
De burde da være interesseret og have mulighed for at hjælpe jer !

Held og lykke med opgaven
.... og evt. kan i jo melde tilbage hvad i konkluderer !

Mvh.

Allan Bach

"Tina Sylvester Gustafsen" <tina.sylvester@compaqnet.dk> skrev i en
meddelelse news:9862t9$4ll$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Tina Sylvester Gusta~

Dato : 09-03-01 20:18

Hej Allan.
Ja vi har altså forsøgt at kontakte diverse klinikker, men der er ikke den
store interesse i at hjælpe os. Hvorfor ved jeg ikke, for de oplever selv at
få stadig yngre patienter indlagt.
Når vi engang kommer videre med specialet eller når vi bliver færdige har
jeg overvejet at lægge det ud på nettet, men jeg skal lige konferere med
resten af min gruppe...
Tak for dit indlæg, jeg håber der kommer flere..
Tina