(Xnews) Purge after XX days.
Fra : Madsen

Dato : 02-01-03 18:39

Hej og godt nytår.

Er der nogen der ved om man i Xnews kan lave individuelle regler for
hvornår der skal smides indlæg ud af en bestemt gruppe fordi at de er
ældre end et vist antal dage? Man kan inde i Setup > Storage vælge at
'Purge' efter et vist antal dage, men det gælder for samtlige grupper.
Hvad nu hvis jeg ikke vil se indlæg ældre end f.eks. 20 dage i een
gruppe og 40 i en anden?

Jeg er klar over at jeg kan bestemme det i hamsteren, men nu er det
Xnews jeg taler om. :)

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-01-03 20:44

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> 'Purge' efter et vist antal dage, men det gælder for samtlige
> grupper.

Nu har jeg aldrig brugt det med at gemme læste indlæg. Men et gæt er,
at der velsagtens tilføjes en eller anden linje i Xnews.ini mht. antal
dage (?)

> Hvad nu hvis jeg ikke vil se indlæg ældre end f.eks. 20 dage i een
> gruppe og 40 i en anden?

Det andet gæt er så, at du muligvis kan finde omtalte (gættede
linje i Xnews.ini og så i stedet prøve at sætte den ind i Groups.ini

Hvis det vitterlig virker (start evt. med [.]-sektionen), burde man
kunne tilføje den med individuelle tal under diverse gruppesektioner.

Det er som nævnt et skud i tågen, men du kan prøve.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-01-03 21:29

Den 02 jan 2003 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> for samtlige grupper. Hvad nu hvis jeg ikke vil se indlæg ældre
> end f.eks. 20 dage i een gruppe og 40 i en anden?

Det du sætter i Setup er defaults. Skal den enkelte gruppe afvige fra
default gøres det med F7 (når gruppen er åben)

LarsK

Fra : Madsen

Dato : 02-01-03 22:24

Lars Klintholm skrev:

> Efter at have læst Rudis indlæg, fandt jeg StorageExp i
> Xnews.ini(misc), men det svarer tilsyneladende til at ændre i
> Setup, og det giver ikke noget at lave den om til en groups.ini
> ting.

Ja, den har jeg også, men det er den fælles indstilling inde i
Setup > Storage.

I Xnews.ini har jeg:

[Misc]
StorageExp=20
StorageOpt=2

StorageExp=20 står for de 20 dage som jeg har valgt inde i Setup >
Storage og StorageOpt=2 svarer til Save Headers. (Use Default
svarer til StorageOpt=0). Jeg kan ikke finde noget om de to andre
grupper som jeg lige har prøvet at lave individuelle indstillinger
for vha. F7.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-01-03 22:31

> [...]

> svarer til StorageOpt=0). Jeg kan ikke finde noget om de to andre
> grupper som jeg lige har prøvet at lave individuelle indstillinger

Det eneste sted jeg synes der kan ligge de oplysninger er i *.hdr
filerne i datamappen (?)

Hvis du ændrer i storageoptions under Setup, sker der ingen ændringer i
de grupper du allerede abonnerer på. Indstillingen gælder kun for nye
grupper, eller hur?

LarsK

Fra : Madsen

Dato : 02-01-03 22:38

Lars Klintholm skrev:

> Det eneste sted jeg synes der kan ligge de oplysninger er i *.hdr
> filerne i datamappen (?)

Det tyder på at du har ret for hvis jeg sletter *.hdr-filen og
genindlæser en gruppe som jeg har lavet en speciel indstilling i
med F7, så glemmer Xnews den indstilling og går i stedet udfra
den fælles inde i Setup > Storage.

> Hvis du ændrer i storageoptions under Setup, sker der ingen
> ændringer i de grupper du allerede abonnerer på.

Nej ikke i dem som jeg har lavet en speciel indstilling i med F7.
Resten bliver automatisk ændret.

> Indstillingen gælder kun for nye grupper, eller hur?

Tilsyneladende ja.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-01-03 22:59

> Nej ikke i dem som jeg har lavet en speciel indstilling i med F7.
> Resten bliver automatisk ændret.

Strange. Der bliver ingen ændret automatisk her. Alle grupper, der skal
ændres på skal gøres med F7. Setup har ingen virkning på eksisterende
abonnementer

LarsK

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 04-01-03 22:09

Kaj Svenningsen, du skrev:

> Kan man gøre noget lignende med mails?

Ja.

--
Henrik

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-01-03 22:40

Henrik K Hansen skrev:

>Ja.

Tak.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Madsen

Dato : 02-01-03 23:23

Lars Klintholm skrev:

> Der bliver ingen ændret automatisk her. Alle grupper, der skal
> ændres på skal gøres med F7. Setup har ingen virkning på
> eksisterende abonnementer

Og det har den heller ikke her. Det er mig der vrøvler som så mange
gange før.

Setup > Storage står pt. til 25 dage. Hvis jeg går ind i en gruppe
som jeg ikke tidligere har stillet på med F7, så står der også 25
dage, men hvis jeg lukker for gruppen og går ind i Setup > Storage
og ændrer til f.eks. 40 dage og derefter går ind i den samme gruppe
igen og trykker F7, så står der stadig 25 dage.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-01-03 23:41

> [...]

> og ændrer til f.eks. 40 dage og derefter går ind i den samme gruppe
> igen og trykker F7, så står der stadig 25 dage.

Godt, så er vi ens der.

Jeg synes dine svar kommer temmelig prompte. Har du sat hamsteren til
at opdatere for hver 5 minutter, eller hvordan gør du?

Jeg har sat hamsteren til 20 minutter, men bruger den kun til at hente.
Så har jeg i Xnews Groups.ini sat:
PostTo=cis.dfn.de
Så er der ingen ventetid på afsendelse

LarsK

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 03-01-03 20:41

Madsen, du skrev:

> Jo, det kan selvfølgelig smutte, men normalt stopper jeg scriptet
> inden jeg sender indlægget afsted med Xnews eller OE.

Du kunne jo lade KorrNews stoppe op, og prompte dig.

If Header (Newsgroups) contains "."
Do Play Wave "skal_der_rettes_lidt.wav" and wait
stop
Endif

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 04-01-03 02:06

Henrik K Hansen skrev:

> If Header (Newsgroups) contains "."
> Do Play Wave "skal_der_rettes_lidt.wav" and wait
> stop
> Endif

Smart.
Jeg kunne godt tænke mig at få den til at stoppe når den møder "OL:"
i body, men hvordan får man den til det? If Body... dutter ikke.

Desuden kan jeg ikke rigtig se hvordan jeg skulle kunne redigere i
indlægget hvis der er behov for det, for det kan jeg vel ikke igennem
KorrNews. Jeg kan se hvad der står i indlægget, men ikke rette i det.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 00:01

Lars Klintholm skrev:

> Jeg synes dine svar kommer temmelig prompte. Har du sat hamsteren
> til at opdatere for hver 5 minutter, eller hvordan gør du?

Den henter indlæg hvert 30. minut her, men når jeg sidder og tjekker
grupperne, og i øvrigt ikke har andet at lave, så kører jeg jævnligt
mit script manuelt ved at højreklikke på hamsterikonet og vælge
Script > 'Mit script'.

> Jeg har sat hamsteren til 20 minutter, men bruger den kun til at
> hente. Så har jeg i Xnews Groups.ini sat:
> PostTo=cis.dfn.de Så er der ingen ventetid på afsendelse

Her er Hamster-scriptet stillet til at sende hvert minut, hvis der
da ellers er et indlæg at sende forstås. Hvis der ikke er et indlæg
i Hamsters udbakke så foretager den sig ikke noget før de næste 30
min. er gået.

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 03-01-03 06:20

Den 3-1 2003 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Her er Hamster-scriptet stillet til at sende hvert minut, hvis der
> da ellers er et indlæg at sende forstås.

Og er der en grund til, hvorfor du ikke bruger Hamster hændelsen news.out
til det?

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren

<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 04-01-03 02:42

Madsen, du skrev:

> Jeg kunne godt tænke mig at få den til at stoppe når den møder "OL:"
> i body, men hvordan får man den til det? If Body... dutter ikke.

OL er indbygget i KorrNews, så det kan du ikke, du kan jo prøve at
bruge det her i stedet for.

http://home.t-online.de/home/micha-wr/hamster/def/repairURL.def

> Desuden kan jeg ikke rigtig se hvordan jeg skulle kunne redigere i
> indlægget hvis der er behov for det, for det kan jeg vel ikke igennem
> KorrNews. Jeg kan se hvad der står i indlægget, men ikke rette i det.

Du kan se hvad der står i indlægget og er det ok så trykker man på
videre, ellers så åbner man og retter i det med sin editor.

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 04-01-03 14:02

Henrik K Hansen skrev:

> OL er indbygget i KorrNews så det kan du ikke,

Nå ja. Det var en tanketorsk.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 12:56

Dino skrev:

> Og er der en grund til, hvorfor du ikke bruger Hamster hændelsen
> news.out til det?

Næ, det tænker jeg ikke. Jeg bruger stort set det samme script som
HKH foreslog mig da jeg startede med at bruge Hamster og i det script
er der en linie med AtAdd (send, "00:00", "24:00", "1111111",1, true).

Giver det da nogle fordele at bruge hændelsen news.out i stedet?

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 03-01-03 15:24

> [...]
> er der en linie med AtAdd (send, "00:00", "24:00", "1111111",1, true).
>
> Giver det da nogle fordele at bruge hændelsen news.out i stedet?

Det frigør nogle Hamster resurser. Meddelelsen bliver afsendt, uden
gnaveren skal hen hvert minut for at se om der findes noget nyt at sende.

Script eksempel:
----------
HamNewsJobsClear
HamNewsJobsPostDef
HamNewsJobsStart
HamWaitIdle
Quit
----------

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-01-03 22:04

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 18:27

Dino skrev:

> Meddelelsen bliver afsendt, uden gnaveren skal hen hvert minut for
> at se om der findes noget nyt at sende.

Det sker ret tit at jeg gerne lige vil tjekke indlægget inden
Hamster sender det afsted. Her højreklikker jeg på Hamster-ikonet
og vælger Script > Stop alle scripts så jeg har mulighed for at
tjekke indlægget i News.ud med Notepad, uden at risikere at det
ryger afsted imens. Den mulighed forsvinder vel hvis jeg i stedet
bruger hændelsen news.out, for så smutter indlægget vel afsted
med det samme?

> Script eksempel:
> ----------
> HamNewsJobsClear
> HamNewsJobsPostDef
> HamNewsJobsStart
> HamWaitIdle
> Quit
> ----------

Det skal altså bare være et selvstændigt script med endelsen *.hsc
som man smider et eller andet sted og kalder inde i 'Kør script' i
Konfiguration > Automatisering > News/Artikler > Behandel > 'Udgående
news'?

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 03-01-03 20:30

> [...]

> ryger afsted imens. Den mulighed forsvinder vel hvis jeg i stedet
> bruger hændelsen news.out, for så smutter indlægget vel afsted

Jo, det smutter med det samme. Men du kan jo også risikere et minut er
gået, før du får 'Stoppet alle script', vel?

Ja.

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 20:36

Fra : Madsen

Dato : 02-01-03 22:05

Lars Klintholm skrev:

> Det du sætter i Setup er defaults. Skal den enkelte gruppe afvige
> fra default gøres det med F7 (når gruppen er åben)

Smart. Jeg undrer mig dog blot over hvor Xnews gemmer den information
henne for det er tilsyneladende hverken i Xnews- eller Groups.ini.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-01-03 22:14

> Smart. Jeg undrer mig dog blot over hvor Xnews gemmer den
> information henne for det er tilsyneladende hverken i Xnews- eller
> Groups.ini.

Jeg kan heller ikke finde det. Efter at have læst Rudis indlæg, fandt