Fra : Henrik Lindskou

Dato : 02-01-03 17:34

-------- Original Message --------
Subject: S: G3/2 2.0 GTi motor
Date: Wed, 1 Jan 2003 23:26:08 +0100
From: "Morten Juel" <MP@stofanet.invalid>
Newsgroups: dk.marked.privat.bil

den er fra en G3 2.0 GTI men den kan sagtens ligges i en G2. den er komplet
med ledningsnet, generator, starter, servopumpe, gearkasse, luftfilterkasse,
indsugnings og udstødnings manifold, indsprøjtning og syreboks. den har kun
gået ca 60000km !! pris samlet 7500,-

Se det er sgu da en G3 der vil noget

--

Henrik Lindskou

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 13:55

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]

Jeg ville overveje en rigtig news reader i stedet for den du bruger
!???!!

http://www.gylling.net/macsoup/

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-01-03 16:06

in article 1fo7qmg.yrhtc0fbyt4wN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 03/01/03 13:55:

> [...]

Har du læst hvad der står? Det har vist ikke rigtig noget at gøre med
hvilken newsreader Henrik bruger.
--
/peter

"All right, let's not panic. I'll make the money by selling one of my
livers. I can get by with one."
Homer Simpson.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 16:14

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fo7qmg.yrhtc0fbyt4wN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> Har du læst hvad der står? Det har vist ikke rigtig noget at gøre med
> hvilken newsreader Henrik bruger.

Ja, jeg har læst det. Som jeg opfatter det, så har han
fejlpostet/fumlet, hvilket har resulteret i at den er havnet i dk.db.mac
- det kan da vel godt tilskrives hans valg af news reader ?!

I øvrigt skal jeg rewrappe hans tekst hver gang man svarer - helt
velegnet er den nok ikke.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/ ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am -
0.30 am CET

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-01-03 16:31

in article 1fo7wzj.ggnte3173ju7yN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 03/01/03 16:14:

> [...]
> - det kan da vel godt tilskrives hans valg af news reader ?!
>
> I øvrigt skal jeg rewrappe hans tekst hver gang man svarer - helt

Så tror jeg du opfatter det forkert, og der hjælper selv Macsoup ikke.

--
/peter

"When the President does it, that means that it's not illegal."
Richard Nixon.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 16:45

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fo7wzj.ggnte3173ju7yN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> Så tror jeg du opfatter det forkert, og der hjælper selv Macsoup ikke.

Det er en joke Hnerik har postet ? Jeg er ikke så hurtigt så ? 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-01-03 16:56

in article 1fo7yhz.1b9u52n5r15cdN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 03/01/03 16:44:

> Det er en joke Hnerik har postet ? Jeg er ikke så hurtigt så ? 8-D

G3 2.0 GTI er uden tvivl seriøst i dk.marked.privat.bil, men i dk.edb.mac
ændrer det lidt betydning..... Resten gør det jo ikke kedeligere set med
dk.edb.mac øjne...

--
/peter

"I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me,
Superman! "
Homer Simpson.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 16:59

> [...]

> ændrer det lidt betydning..... Resten gør det jo ikke kedeligere set med

Nu har jeg kigget på den endnu engang og du har nok ret, men hvad hulen
er en G3 2.0 GTI - mon det er kodeordet for en Golf model 3 ?

Biler interesserer mig ikke meget.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-01-03 17:07

in article 1fo7z4g.19lg9vtss7qcjN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 03/01/03 16:59:

> Nu har jeg kigget på den endnu engang og du har nok ret, men hvad hulen
> er en G3 2.0 GTI - mon det er kodeordet for en Golf model 3 ?
>
> Biler interesserer mig ikke meget.

Ja det er sikkert VAG lingo for en Golf 3.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-01-03 18:46

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fo7z4g.19lg9vtss7qcjN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> Ja det er sikkert VAG lingo for en Golf 3.

I ved vist ikke ret meget om biler. Desværre kan jeg ikke finde et
billede. Jeg har søgt højt og lavt på nettet, og Fords hjemmesider
opfører sig meget mystisk.
G3 var betegnelsen for den mest hidsige Ford Escort. Den mest
hidsige Ford Fiesta hed G2, og den mest hidsige Ford Sierra hed G4. Det
har således ikke noget med VW at gøre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-01-03 19:28

in article 1fo8415.1smtbo7k481wuN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 03/01/03 18:45:

> [...]
> G3 var betegnelsen for den mest hidsige Ford Escort. Den mest
> hidsige Ford Fiesta hed G2, og den mest hidsige Ford Sierra hed G4. Det

Jeg ved vist mere end dig alligevel

Fiesta XR2i
Escort XR3i
Sierra XR4i

Ford har svjv aldrig brugt GTI betegnelsen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-01-03 20:08

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Jeg ved vist mere end dig alligevel

Det skal du ikke regne med

> Fiesta XR2i
> Escort XR3i
> Sierra XR4i

Det var der også nogle modeller, der hed.

> Ford har svjv aldrig brugt GTI betegnelsen.

Den har jeg heller ikke nævnt, men det har brugt G3 til en Ford Escort,
G2 til en Fiesta og G4 til en Sierra, hvis jeg ikke husker meget galt.
Desværre er det ved at være nogle år siden, så jeg har meget svært ved
at finde noget om det på nettet. Jeg har fundet lidt:

<http://www.tcs01.uklinux.net/1997/westcork/entry.html> Søg efter G3.

Det kniber lidt mere med Fiesta:
<http://homepages.tesco.net/~Martin.Essam/history.htm> Søg efter G2.

Det har været helt umuligt at søge på de emne. De fleste links er
uvirksomme, så man sidder og klikker til ingen verdens nytte.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-01-03 22:03

in article 1fo86og.1dha27br8ocsgN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 03/01/03 20:07:

> [...]

> Desværre er det ved at være nogle år siden, så jeg har meget svært ved
> at finde noget om det på nettet. Jeg har fundet lidt:

I det orginale indlæg fra dk.marked.privat.motor nævnes en G3 2.0 GTI.

> [...]
>
> Det har været helt umuligt at søge på de emne. De fleste links er
> uvirksomme, så man sidder og klikker til ingen verdens nytte.

De links du har fundet omhandler Ford Escort rallybiler. I rally undergår
biler en løbende udvikling og skal homolegeres af FIA ved hver større
opgradering. Den normale betegnelse er evolutioner, altså Evo1, Evo2 og
såfremdeles. Jeg er ret sikker på at G2, G3 og G4 er henvisninger til
evolutioner af Ford Escort til rallybrug. En yderligere indikation heraf er
at ingen søgeresultater omhandler gadebiler, kun rallybiler.

Men det er ganske vist svært at finde utvetydige oplysninger
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-01-03 00:16

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> I det orginale indlæg fra dk.marked.privat.motor nævnes en G3 2.0 GTI.

For nu at drille lidt, så er det lykkedes mig at finde:
Escort GTi klubben: <http://uk.geocities.com/escortgti_gc/>

Her står bl.a:

"ESCORT GTI OVERVIEW The Escort GTI was first produced in April 1997 as
a replacement for the demised XR3I. It came in the standard body styles
of a three or five door hatchback or a five door estate. The GTI was
essentially an SI with extra spec, the looks were very 'late MkV RS2000'
due to the rapid spec body kit, and under the bonnet lived the able 1796
zetec engine. Standard trim included ABS brakes, sports seats, tinted
windows, electric front windows, leather steering wheel and gear knob
and a drivers air bag. The GTI was also blessed with unique five spoke
alloys.
"

> [...]
> er at ingen søgeresultater omhandler gadebiler, kun rallybiler.
>
> Men det er ganske vist svært at finde utvetydige oplysninger

Hvad skal man ellers lave en fredag aften ud over at lede efter den
slags på nettet? Jeg er bange for, at du har ret, og at min hukommelse
har spillet mig et puds. Måske skal jeg være glad for, at jeg ikke er
biltosset alligevel. Der er jo nævnt alle mulige andre Escorter end G3.
Havde den eksisteret, burde den også være nævnt på de mange fansider for
RS, Cosworth, XR3, og hvad der ellers er. Måske er det XR3-modellen, der
har snydt mig. Men hvilkent bil er motoren så til? Hentydes der bare til
Golf serie 3 og serie 2? Det var da kedeligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Kiil

Dato : 04-01-03 00:21

in article 1fo8gnl.o5tqlw1rmohelN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 04/01/03 0:15:

> [...]
> windows, electric front windows, leather steering wheel and gear knob
> and a drivers air bag. The GTI was also blessed with unique five spoke

Det var ligegodt sørens. Det vidste jeg sgu ikke. Den er vist aldrig blevet
solgt i DK.

> [...]
> har snydt mig. Men hvilkent bil er motoren så til? Hentydes der bare til
> Golf serie 3 og serie 2? Det var da kedeligt.

Ja jeg tror det drejer sig om noget så kedeligt som en Golf.

--
/peter

"It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it."
George W. Bush.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-01-03 00:41

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Det var ligegodt sørens. Det vidste jeg sgu ikke. Den er vist aldrig
> blevet solgt i DK.

Sikkert ikke. Modelbetegnelser varierer meget fra land til land. Særligt
England har ofte være anderledes. Opel hedder jo også Vauxhall. Vi har
nu heller ikke altid været for gode i Danmark. Morris Mascot har jo
aldrig heddet Mascot i hjemlandet. Den hed Mini.

> Ja jeg tror det drejer sig om noget så kedeligt som en Golf.

På den anden side: ER EN FORD MERE SPÆNDENDE?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Kiil

Dato : 04-01-03 00:48

in article 1fo8kdv.za0d73oxcqdfN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 04/01/03 0:41:

> På den anden side: ER EN FORD MERE SPÆNDENDE?

Næh og da slet ikke en Escort.

--
/peter

"Where's my burrito?"
Homer Simpson.

Fra : Jacob Toxwenius

Dato : 04-01-03 13:27

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> På den anden side: ER EN FORD MERE SPÆNDENDE?

Ikke sammenlignet med en Heckler & Koch G3.
http://www.waffenhq.de/infanterie/g3.html

Mvh
TXW

--
"It's gonna be: Clamp this, clamp that, Badda-clamp badda-clamp!"
-Clamps from the robot mafia.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 04-01-03 14:09

Jacob Toxwenius <moc.fake.spam-account@tnuocca-maps.ekaf.com> writes:

> Ikke sammenlignet med en Heckler & Koch G3.
> http://www.waffenhq.de/infanterie/g3.html

Min personlige favorit er H&K G11, så jeg håber da at Jobs vil
præsentere et ordenligt versionshop på mandag

http://www.hkpro.com/g11.htm

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 03-01-03 17:14

Peter Kiil wrote:
> [...]
> ændrer det lidt betydning..... Resten gør det jo ikke kedeligere set med

Det forholder sig som Peter skriver, det var en joke !
Jeg burde måske have gjordt det tydeliger, men mente det var en
selvfølge da jeg ikke tidligere er stødt på Mac eller for den sags skyld
windåser med 2.0 GTI motore

Med hensyn til news reader har jeg ikke tænk mig at skifte til suppen.
Men du (jesper) er måske venlig at fortælle hvad det vil sige at du skal
rewrappe teksten, hvis det er noget jeg bør ændre er jeg samarbejdsvillig.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 17:21

> [...]

> rewrappe teksten, hvis det er noget jeg bør ændre er jeg samarbejdsvillig.

Hver gang jeg skal svare på et af dine indlæg, så skal jeg rewrappe
teksten for at MacSOUP gider sende den. Din news reader skal stå til 72
karakterer i bredden.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 03-01-03 17:25

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hver gang jeg skal svare på et af dine indlæg, så skal jeg rewrappe
> teksten for at MacSOUP gider sende den. Din news reader skal stå til 72
> karakterer i bredden.

Den er indstillet til 72 karaktere og Western(ISO-8859-1)

--

Mvh.

Henrik Lindskou