Responsum?
Fra : MAndersen

Dato : 02-01-03 10:17

Hej.

En der venligst kort kan forklare hvordan et respnsum udvalg fungerer.

Hvis jeg har forstået det korrekt, er det dommere? der besvarer hvordan de
formodentlig vil dømme i en sag inden den kommer for?

Hvis jeg som privat person eller firma vil bede dette udvalg tage stilling
til et spørgsmål kan jeg så det?

Hvis ja, er der faste priser eller er det pr. time ?

(Konkret kunne jeg tænke mig at få fortolket et afsnit i
forsikringsbetingelser.)

mvh
MAndersen

Fra : Leif Poulsen

Dato : 02-01-03 11:10

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til et spørgsmål kan jeg så det?
>
> Hvis ja, er der faste priser eller er det pr. time ?
>
> (Konkret kunne jeg tænke mig at få fortolket et afsnit i

Kære Michael (?)

Nedenstående er "sakset" fra F&P's hjemmeside ( medlemsdelen )

Det ser ikke ud til at du som privatperson kan få en udtalelse og som firma
skal du repræsentere en erhvervsorganisation.

Du kan evt. rette henvendelse til F&P, 33 43 55 00, og spørge efter Lisbeth
Rasmussen som er udvalgssekretær.

For dem der kan spørge er det vist i øvrigt gratis.

Hilsen

Leif Poulsen

"Responsumudvalget
Udvalget kan efter F&P's vedtægter på begæring af en myndighed, en
erhvervsorganisation, en advokat eller et medlem afgive responsum om
forsikrings- og pensionsjuridiske spørgsmål, typisk vedrørende fortolkning
af forsikringsbetingelser og oplysninger om praksis/kutymer i
medlemsvirksomhederne i relation til forsikringstegning, dækning m.v. "

Fra : MAndersen

Dato : 02-01-03 11:25

> [...]
> af forsikringsbetingelser og oplysninger om praksis/kutymer i
> medlemsvirksomhederne i relation til forsikringstegning, dækning m.v. "

Tak for svaret Leif, jeg må se om jeg kan få mig fedtet ind ved Fru
Rasmussen

mvh
Michael