Uren hud og midlerne mod det
Fra : William

Dato : 02-01-03 09:43

Læste lige lidt på netdoktor ang uren hud.

Der nævnes at man skal bruge en mild sæbe med ph omkring 6.5
Jeg synes ikke umidelbart det står på mange sæber, så måske nogen her kan
anbefale et specifikt produkt?

Der nævnes også en række produkter som kan anvendes supplerende, men er
disse håndkøbsmedicin, eller skal man kontakte lægen for at få en recept.
Min hud er ikke voldsomt slem, men det generer mig en del, da jeg nærmer mig
de tredive og egentlig burde være ude over puberteten.

Redap
Basiron
Skinoren
Isotretinoin
Dalacin
Accutin

Er disse, eller nogen af disse, håndkøbsmedicin, og er der evt. nogen her
der har erfaring med et eller flere af produkterne?

Fra : Jimmy

Dato : 03-01-03 13:04

"William" <w@i.l> wrote in message news:av0tpp$o7i$1@news.net.uni-c.dk...
> Læste lige lidt på netdoktor ang uren hud.
>
> Der nævnes at man skal bruge en mild sæbe med ph omkring 6.5
> Jeg synes ikke umidelbart det står på mange sæber, så måske nogen her kan
> anbefale et specifikt produkt?

Min hud er ikke så sart, så jeg brugte en af de farvede svampe med grøn,
krads overflade til at rense min hud med sammen med opvaskemiddel.

Efter dette brugte jeg vat og almindelig husholdningssprit til at affedte.

Jeg er slet ikke et sekund i tvivl om at mange - uden at have prøvet det -
vil hævde at dette er livsfarligt mm., men faktum er, at jeg aldrig har haft
nogen problemer med det og at det virkede for mig.

Mvh
Jimmy

Fra : Rar Morfar

Dato : 07-01-03 09:05

hehe - det er fanme i orden ROFL
Hvis vaskemiddel er mild mod hænderne, så er den det vel også mod ansigtet

Hehe - husholdningssprit! Det er simpelthen for sejt...

Rune

Fra : Helle

Dato : 03-01-03 13:28

> [...]
>
> Der nævnes at man skal bruge en mild sæbe med ph omkring 6.5
> Jeg synes ikke umidelbart det står på mange sæber, så måske nogen her kan

Jeg vil anbefale dig at købe en intimsæbe, de har alle en god Ph værdig mod
sart hud. Det kan købes i Matas - jeg bruger selv Matas' intimsæbe med
orange striber. Den er rigtig god! Jeg vasker mig med den i ansigtet når jeg
alligevel er i bad.

> [...]
mig
> de tredive og egentlig burde være ude over puberteten.

Det kan jeg godt forstå. Jeg vil anbefale dig at bruge så naturlige
produkter som muligt og alle de produkter som man kan få i de forskellige
supermarkeder; hold dig fra dem da de ofte udtørrer din hud og gør det meget
værre. Jeg er selv 20 år og har også stadig en del problemer med bumser men
det skyldes nok også at jeg ikke lever så sundt som jeg burde gøre. Fed mad
giver bumser. Drik bla. masser af vand.

> Redap
> Basiron
> Skinoren
> Isotretinoin
> Dalacin
> Accutin

Kender ingen af disse produkter..

Prøv gør som jeg:
Når du er i bad vasker du dit ansigt med Matas intimsæbe. Når du har tørret
dig dupper du huden med Clearasil ansigtsvand (det er blåt) og når din hud
er rimelig tør smører du dit ansigt med en smule af Matas ansigtscreme som
indeholder Tea Tree Oil. Det virker super for mig og er en billig og enkel
løsning!
En enkelt gang i mellem kan du bruge noget ansigts skrub som også kan fås i
Matas - brug det når du er i bad og følg så den normale procedure med
intimsæben, clearasil osv.

Mange Venlige Hilsner fra Helle

Fra : Kaare \(9000\)

Dato : 04-01-03 12:27

> [...]
>
> Er disse, eller nogen af disse, håndkøbsmedicin, og er der evt. nogen her
> der har erfaring med et eller flere af produkterne?

Basinron har virket rigtig godt for mig, men jeg kan desværrer ikke få det
mere. Er der nogen der ved hvor man kan få det (hvis man kan)? Eller om der
er kommet et produkt der virker på samme måde??

Mvh K

Fra : WarSnail

Dato : 06-01-03 22:17

> [...]
der
> er kommet et produkt der virker på samme måde??

Hvilken måde virker det da på, og var det til alm.håndkøb?
Jeg troede egentlig at midlerne som solgtes i håndkøb alle var
clerasil-kloner, som man skulle holde sig langt fra...?

Fra : Kaare \(9000\)

Dato : 07-01-03 08:38

Det holdt acne hud nede...
Så vidt jeg husker er det ikke håndkøbscream?! Det handler vel om hvadfor
nogle aktive stoffer der findes i produktet - og ja, clerasil er ikke noget
værd...

-K

Fra : WarSnail

Dato : 07-01-03 12:50

> [...]
der
> er kommet et produkt der virker på samme måde??

Fandt lige dette.

Det har være umuligt at skaffe Basiron gennem længere tid, da den danske
producent Nycomed har solgt produktet til et svensk firma, GALDERMA.
GALDERMA har haft produktionsproblemer, men firmaet oplyser, at de
forventer, at Basiron vil være på markedet igen i slutningen af september i
år. (denne tekst er dateret 9-8-2000)
Der er ikke et andet produkt i håndkøb med samme indholdsstof som Basiron.
Der findes andre produkter, men de er mere beregnede til forebyggelse af
uren hud. Spørg på dit lokale apotek.

Fra : Kaare \(9000\)

Dato : 07-01-03 20:13

> [...]
> GALDERMA har haft produktionsproblemer, men firmaet oplyser, at de
> forventer, at Basiron vil være på markedet igen i slutningen af september

Hmm... Så skal vi nok ikke regne med at det kommer igen?! Det er jo snart
ved at være noget tid siden! Øv Bøv...

-K

Fra : Magnus Alkil

Dato : 17-01-03 22:41

Du kan få nogle piller på recept der hedder Roacutan, der er mod acne....de
fungere meget effektivt !!

Magnus

Fra : Kim Grandjean

Dato : 26-01-03 14:07

"William" <w@i.l> wrote

> Der nævnes at man skal bruge en mild sæbe med ph omkring 6.5
> Jeg synes ikke umidelbart det står på mange sæber, så måske nogen her kan
> anbefale et specifikt produkt?

Det er meget sødt med den milde sæbe, men hvor maneg af os som rent faktisk har
haft problemer med bumser kan reelt sige, at en ansigtsvask har afhjulpet
dette???
Det er det samme med alle Clerasils produkter. De er sikkert fine nok, hvis du
har en vag tendens mod fedtet hud, men ingen af deres foskellige produkter har i
hvert fald hjulpet for mig.

> [...]
> Min hud er ikke voldsomt slem, men det generer mig en del, da jeg nærmer mig
> de tredive og egentlig burde være ude over puberteten.

Præcis samme situation her (omend det skarpe hjørne just er rundet)

> Redap
> Isotretinoin
> Dalacin
> Accutin
Kender dem ikke..

> Skinoren
Gav mig så meget kløe og gene, at det ikke var realistisk at benytte.

> Basiron
Har virket rigtig godt for mig i årevis, indtil de trak det fra markedet omkring
1999. Derefter gik jeg langsomt tilbage mod problematisk hus. Da jeg simpelthen
blev for træt af det, fandt jeg ud af at det er både billigere og lettere at
importere produktet fra england. Basiron var blot en 5-10% opløsning af Benzoyl
peroxid. Den kan du købe pr. postordre hos www.pharmacy2u.co.uk. Jeg bruger selv
Panoxyl Aquagel 5%, med gode resultater. Bestiller man nogle stykker ad gangen
er de væsentligt billigere end basiron var i DK..

Venligst
Kim

Fra : lisbeth

Dato : 27-02-03 20:13

Jeg har også haft en del problemer med uren hud og jeg kan anbefale Matas
ansigtsvask efterfulgt af matas ansigtsvand. Det virker på mig men ved ikke
om det dur på alle.
Venligts Lisbeth