CE mærkning
Fra : Harald

Dato : 01-01-03 23:54

Hej

Er det lovlig at sælge elektronisk telefon udstyr (udstyret bliver koblet på
telefon ledningen) hvis det ikke er godkendt, hverken mht. CE eller af
teleselskabet, hvis man gør køber opmærksom på dette?

Mvh
HK

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-01-03 04:40

Harald wrote:

> Er det lovlig at sælge elektronisk telefon udstyr (udstyret bliver koblet på
> telefon ledningen) hvis det ikke er godkendt, hverken mht. CE eller af
> teleselskabet, hvis man gør køber opmærksom på dette?

Mht. CE-mærkning:

Alt skal være CE mærket.
Om du så kobler det til eller ej, giver ingen forskel.

Mht. godkendelser af teleselskab: Jeg ved ikke om der er krav længere.
Jeg tvivler, da der vel efterhånden er fælles regler, så hvert selskab ikke kan
komme med specielle krav.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-01-03 09:48

In article <3e137192$0$71675$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Harald wrote:
> [...]
> telefon ledningen) hvis det ikke er godkendt, hverken mht. CE eller af
> teleselskabet, hvis man gør køber opmærksom på dette?

Ja. Man må gerne sælge det til videreeksport, men ikke til
slutbruger i Danmark.

Fra : Harald

Dato : 02-01-03 10:33

meddelelse news:slrnb17v5k.sc.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Ja. Man må gerne sælge det til videreeksport, men ikke til
> slutbruger i Danmark.

Hvad så med elektronik man køber som samlesæt ved f.eks. www.brinck.dk er de
alle sammen ulovlige?

Mvh
HK

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-01-03 11:00

In article <3e140754$0$71644$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Harald wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
> [...]

Hvis samlesættet ikke er CE godkendt, så er slutproduktet nok heller
ikke. Og et sådan må du vel godt samle, men det er tvivlsomt
hvorvidt du må anvende det. Den eneste undskyldning skulle være at
gør-det-selv produkter ikke er omfattet.

Jeg går ud fra, at alle delkomponenter er CE godkendt..

Fra : HKJ

Dato : 02-01-03 11:34

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message
> [...]
> gør-det-selv produkter ikke er omfattet.
>
> Jeg går ud fra, at alle delkomponenter er CE godkendt..

Mange delkomponenter er ikke, skal ikke være, og kan ikke CE godkendes. Men
nogle kan selvfølge testes og overholde CE normen under visse specificerede
anvendelses/opbygnings forhold og vil dermed sikre, at det er lettere at
opbygge et slutprodukt, som kan godkendes.

Fra : Casper Mønster

Dato : 02-01-03 22:01

"Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> telefon ledningen) hvis det ikke er godkendt, hverken mht. CE eller af
> teleselskabet, hvis man gør køber opmærksom på dette?

Udstyr til brug til telefonnettet skal typegodkendes at telestyrelsen
http://www.tst.dk

/Casper