Hamster: Permision Denied.
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-01-03 22:54

Hep, og godt nytår til alle...

Jeg roder fortsat med min hamster, vi bliver bedre venner for hver dag der
går.

Nu ville jeg give ham et nyt bur, og installerede ham på en selvstændig
maskine, dumt gjordt *S*

Nu vil den intet.

Min opsætning:

Hamsterserver:

Win98 P150
Ip 10.0.0.10

Min lokale maskine:
Ip 10.0.0.2

Hamster er sat op til at binde på 10.0.0.10 port 119.

Jeg er nået så langt at jeg fornemmer at min maskine kan se hamster da jeg
får flg. fejlmeddelse.:

Permission denied - do not try again.

Configuration:
Account: 10.0.0.10
Server: 10.0.0.10
User name: k7
Protocol: NNTP
Port: 119
Secure(SSL): 0
Code: 800ccca0

Nogen der kan smide de vise ord i min retning ?

På forhånd tak

Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-01-03 23:34

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message
> Nogen der kan smide de vise ord i min retning ?

Behøves ikke... *s*

Den er tæmmet, havde ikke fået luret nok på IP adgang,
da dette lå under advanced options i en undermenu.

Hygge

Kim

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-01-03 03:31

Kim Jørgensen skrev:

>Hep, og godt nytår til alle...

Åsse til dig.

>Jeg roder fortsat med min hamster, vi bliver bedre venner for hver dag der
>går.

Pas på. En dag bider den dig i fingrene.

>Nu ville jeg give ham et nyt bur, og installerede ham på en selvstændig
>maskine, dumt gjordt *S*

Næ nej.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 02-01-03 07:45

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> wrote in message

> Næ nej.

hehe, den er sgu fiin.

Den version jeg kører med er 2.0

Dette betød i forhold til din side, lidt andre menuer.

Dette skal dog ikke ændre på, at din side hjælper fantastisk, mht. til
opsætning.

Mht. til flytning af programmet til anden maskine vs. password, blev disse
ændret, det var IP-access der var problemet.

Mvh.

Kim

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-01-03 18:35

Kim Jørgensen skrev:

>Dette skal dog ikke ændre på, at din side hjælper fantastisk, mht. til
>opsætning.

Fint. Det var jo også meningen.

>Mht. til flytning af programmet til anden maskine vs. password, blev disse
>ændret, det var IP-access der var problemet.

Det er ikke sjovt at få sig selv lukket ude.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 01-01-03 23:37

Kim Jørgensen skrev:

> Nu ville jeg give ham et nyt bur, og installerede ham på en
> selvstændig maskine, dumt gjordt *S*

Du kopierede kataloget hvori Hamster var installeret til en anden ma-
skine?

> Nogen der kan smide de vise ord i min retning ?

De brugernavne og kontoer du har opsat, har "glemt" deres kodeord, ind-
skriv kodeordene igen.

Problemet optræder fordi Hamster "oplever" at køre på en maskine med et
andet netværks-navn, netværksnavnet bruges til at kryptere kodeord med.