Bistandsloven
Fra : Tommy Hansen

Dato : 01-01-03 21:02

Hej
Jeg har forgæves søgt efter bistandslovens § 34
Er der en der har et link ?

Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-01-03 21:10

www.retsinfo.dk har alle love.

Fra : Peder Porse

Dato : 01-01-03 21:26

Der findes ikke noget, der hedder "bistandsloven" længere..den er
splittet op..hvis det f.eks. drejer sig om amtets ansvar med hensyn tiol
svært adfærdsvanskelige eller psykisk/fysisk handicappede børn, er det
SERVICELOVENS § 34, du skal finde...

Den gamle bistandslovs § 34 handlede om foranstaltninger i forhold til
et barn uden forældremyndighedsindehaverens samtykke.

Hvad er det nærmere, du skal finde noget om?

pp

Fra : Tommy Hansen

Dato : 01-01-03 22:05

> Hvad er det nærmere, du skal finde noget om?
>
> pp

Jeg modtager kontanthjælp, på grund af en voldsom udgift til strøm for jeg
tilskud til dette. På "lønsedddel" står der "34 ej forsørger særlig støtte"
(mener engang det hed 37a.)
Dette tilskud er beregnet ud fra den aconto betaling MEF har fastsat. Nu har
jeg så brugt for cirka 2500kr mere end betalt, så vil jeg mene at jeg har
fået for lidt i tilskud.
På komunnen fik jeg oplyst at det var bare ærgeligt, havde jeg betalt for
meget ville beløbet heller ikke skulle justeres. Er det rigtigt kunne jeg jo
betale cirka det dobbelte aconto for at få større tilskud.

Tommy

Fra : Peder Porse

Dato : 01-01-03 22:16

Her er nogle bestemmelser fra Lov om aktiv socialpolitik....dete r nok
det, det drejer sig om..
pp

Særlig støtte

§ 34. Personer, der opfylder betingelserne i § 11, og som har høje
boligudgifter eller stor forsørgerbyrde, kan særskilt eller i
forbindelse med udbetaling af hjælp efter § 25 få en særlig støtte.

Stk. 2. Inden kommunen giver støtte, skal det undersøges, om der
kan skaffes en rimelig, billigere bolig.

Stk. 3. Følgende personer kan ikke få særlig støtte:

1) Ægtepar, der er omfattet af § 13, stk. 6.

2) Personer under 25 år, som får hjælp efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4.

3) Personer, der får hjælp efter § 27 og § 28.

4) Personer, der modtager orlovsydelse efter lov om børnepasningsorlov.

Stk. 4. Socialministeren fastsætter regler for beregningen af
støtten efter stk. 1, herunder regler om begrænsning af støtten og
fradrag for indtægter.

Særlige ydelser under aktivering

§ 35. Til personer i jobtræning udbetaler arbejdsgiveren
overenskomstmæssig løn. Hvis arbejdet ikke er omfattet af en
overenskomst, er lønnen den sædvanlige for tilsvarende arbejde.
Offentlige arbejdsgivere kan dog højst udbetale 85,10 kr. pr. time (1.
oktober 1996) eksklusive feriepenge m.v. i løn.

§ 36. Til personer i individuel jobtræning udbetaler kommunen en hjælp,
der beregnes efter § 25. Hjælpen skal dog mindst udgøre 30,72 kr. pr.
aktiveringstime.

Stk. 2. Kommunen yder ud over hjælpen efter stk. 1 et
beskæftigelsestillæg pr. aktiveringstime. Tillægget er på 10,24 kr.

§ 37. Når en person deltager i et særligt tilrettelagt aktiverende
forløb og der i dette forløb indgår perioder med jobtræning eller
individuel jobtræning, modtager den pågældende i disse perioder løn
efter § 35 eller ydelser efter § 36.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 01-01-03 22:31

> Her er nogle bestemmelser fra Lov om aktiv socialpolitik....dete r nok
> det, det drejer sig om..
> pp

Hvor finder jeg hele loven, jeg mangler § 11 og 25
Jeg har kigget på netjurist.dk uden at blive klogere.

Tommy

Fra : Peder Porse

Dato : 01-01-03 22:35
Fra : Tommy Hansen

Dato : 01-01-03 22:48

> Det gør du her:
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010061429-REGL

Tak for hjælpen.
Enten har jeg overset noget ellers virker retsinfo svær at finde rundt på.
Hvordan gør jeg hvis jeg vil finde våbenloven ?

Tommy

Fra : Reino Andersen

Dato : 01-01-03 23:04

Prøv http://www.retsinfo.dk/danlov/danlov.htm

--
Reino

Fra : Henning Makholm

Dato : 01-01-03 23:51

Scripsit "Tommy Hansen" <tommyhh@tFJERNdcadsl.dk>

> Enten har jeg overset noget ellers virker retsinfo svær at finde rundt på.

Du har ikke overset noget. Retsinfo har webbets ringeste og mest
bizarre søgeinterface overhovedet.

> Hvordan gør jeg hvis jeg vil finde våbenloven ?

Søger (med din browsers søgefunktion) efter våben på
http://www.retsinfo.dk/index/guided.htm

--
Henning Makholm "... popping pussies into pies
Wouldn't do in my shop

Fra : Peter

Dato : 02-01-03 08:49

"Tommy Hansen" <tommyhh@tFJERNdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg modtager kontanthjælp, på grund af en voldsom udgift til strøm for jeg
> tilskud til dette.

Hvad skyldes dette høje forbrug og hvorfor kan du få tilskud til det? Er det
ikke din egen "skyld" at regningen er så høj?

Fra : Tommy Hansen

Dato : 02-01-03 11:17

> Hvad skyldes dette høje forbrug og hvorfor kan du få tilskud til det? Er
det
> ikke din egen "skyld" at regningen er så høj?

Nej, manglende isolering og elvarme gør at jeg bruger ca 9000 kw årligt

Tommy

Fra : Inger & Søren Sturm

Dato : 01-01-03 21:34

"Tommy Hansen" <tommyhh@tFJERNdcadsl.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg har forgæves søgt efter bistandslovens § 34
> Er der en der har et link ?
>
> Tommy

Hej! Den eksisterer ikke længere. Den blev lavet om til social servicelov og
social retsikkerhedslov (og vistnok en til...)
Hilsen Inger.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 01-01-03 21:40

On 01/01/03 21:02, in article auvhgd$gfg$1@sunsite.dk, "Tommy Hansen"
<tommyhh@tFJERNdcadsl.dk> wrote:

> Jeg har forgæves søgt efter bistandslovens § 34
> Er der en der har et link ?

Bistandsloven gælder ikke mere - den er erstattet af Lov om social service,
Lov om aktiv socialpolitik og Lov om retssikkerhed og administration på det
sociale område.

Du kan finde dem alle på www.retsinfo.dk

Der kommer lige 3 links:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20020075529-REGL
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010061429-REGL
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20020080729-REGL

/kristian

p.s.: Du kan godt finde bistandsloven - den er her:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19960011029-REGL