Ang. Tiscali og sletning af e-mail adresse~
Fra : Klaus Jacobsen

Dato : 01-01-03 20:11

Hej alle!

Ja, alle ved jo sikkert at når man har oprettet en pop3 e-mail ved Tiscali,
så følger den en hele vejen til ens abb bliver opsagt - Så fandt jeg
endeligt en forklaring på Tiscali's hjemmeside :
http://support.tiscali.dk/nytsitefaq/04.php
Ja, e-mail adresserne kan ikke slettet pga. lovmæssige forhold - Er der
andre der har hørt om denne lov? foruden ved Tiscali?

Syntes personligt det er noget "tis", at de ikke kan slettes... Både som
Tiscali Net kunde men også som Hosting kunde (det er mest hosting jeg tænker
på).

Tror i alle andre udbyder følger efter dette med ikke at kunne nedlægge
e-mail adresse, eller er det bare Tiscali der vil være lidt anderledes?

Hilsen
Klaus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-01-03 21:46

Klaus Jacobsen skrev:

>Ja, e-mail adresserne kan ikke slettet pga. lovmæssige forhold

Vrøvl. I så fald har jeg da begået et hav af ulovligheder, og jeg
er i færd med at begå en ny for jeg er ved at nedlægge
nospam@lundhansen.dk. Den synger på sidste vers.

>Syntes personligt det er noget "tis", at de ikke kan slettes...

Det er smadderirriterende, og jeg bliver nødt til at lukke min
opkobling hos Tiscali af samme grund. Jeg brugte nemlig de ti
gratis adresser til spamrisikable foretagender.

>Tror i alle andre udbyder følger efter dette med ikke at kunne nedlægge
>e-mail adresse, eller er det bare Tiscali der vil være lidt anderledes?

Det lyder som en dårlig undskyldning for at der er noget de ikke
kan få til at virke.

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-01-03 00:56

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Det er smadderirriterende

Ja!

> Det lyder som en dårlig undskyldning for at der er noget de ikke
> kan få til at virke.

Cagliaridekret. Der var mange andre sære indskrænkninger ved
mailadresserne, da NytSystem blev indført i foråret. Solidt benarbejde
fra en del ansatte gjorde dog, at alle undtagen lige denne er fjernet
siden da. Denne sidste er dog blåstemplet mht. at blive fjernet, men af
ukendte grunde har Cagliari ikke taget sig sammen endnu.

Årsagen til hele miseren er, at NytSystem skulle (og skal) være ens i
alle Tiscalilande. I starten blev det med mailadresserne indført pga.
terrorlove. Senere blev beslutningstagerne så gjort opmærksom på, at
man faktisk blot kan logge divese ting (og i forvejen gjorde det),
hvorfor man også ved nedlæggelse af en mailadresse bagefter kan se,
hvem der har haft den i en given periode.

Mit private gæt på, hvorfor det alligevel trækker ud med at få
implementeret den feaure (nedlæggelse af mailadresser), er, at der i ét
eller andet Tiscaliland er en syg lovgivning på området. Og på den
anden side aner beslutningstagerne (i Cagliari) formentlig ikke, hvor
generende fænomenet er.

Altså er det havnet i Cagliaris bunke over ting, der bare skal kigges
nærmere på "engang".

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Stig Grau Rasmussen

Dato : 14-01-03 00:00

Det er ikke kun mail adresser der ikke kan ændres dit abonnement kan heller
ikke ændres læs

> LAV ALDRIG EN AFTALE MED TISCALI OM INTERNETOPKOBLING DET KAN IKKE LADE
SIG