mishandling!
Fra : Pia J

Dato : 01-01-03 11:37

Jeg fandt en billig sele til 40 kr. og tænkte pyt, lad os se, hvad der sker,
når de "små" kommer ud. Forleden da jeg bar dem ind fra løbegården slap den
ene nemlig fri og piskede skræmt afsted, så jeg nær ikke havde fanget ham.
Så Hannibal har fået lov at være prøveklud og bliver målt og spændt fast.

Ajajaj! Jeg kan ikke gå! Finmotorikken totalt slået i smadder, han vælter og
går i ring og må til sidst smide sig ned med et vredt udtryk og piskende
hale. Bror Felix snuser medfølende til torturinstrumentet. Hannibal gemmer
sig bag sofaen.

Så kommer turen til Felix, som er nemmere at spænde på, han er knap så
fedladen. Smider sig ned og ruller, lander i et kæmpe kamikaze hop, vælter
rundt og støder ind i alting. Spurter ned under sofaen med mærkelige
krumspring. Ud igen, op på stole, ned igen, prøver at bakke ud af selen.

Desværre har jeg ikke videokamera.

:Pia

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-01-03 12:01

> [...]
> rundt og støder ind i alting. Spurter ned under sofaen med mærkelige
> krumspring. Ud igen, op på stole, ned igen, prøver at bakke ud af selen.

*S* - du er da også en værre ravnemor. Hvor kan du nænne det?

Jeg skulle også lære min den omgang, men de kunne ikke lide det, og til
sidst løb de bare jeg kom med seletøjet. I stedet lærte de at gå tur med mig
rundt på matriklen, og det gør de såmænd stadig, når vi går aftentur

Mvh Maria

Fra : Bjørn S

Dato : 01-01-03 15:03

> [...]
> hale. Bror Felix snuser medfølende til torturinstrumentet. Hannibal gemmer

*GG* Minder mig om den gang jeg gav mine to katte loppehalsbånd på, de
skulle være en uge på "landet" og nyde den frie natur....
Jeg har aldrig sæt to katte gå så meget baglængs som de to de første
timer...

/Bjørn

Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 02-01-03 22:51

Hmm, mine misser har altid lagt sig ned fra starten og bare ventet på at mor
skulle tage den "åndsvage" tingest af igen.

Bente

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 02-01-03 23:53

Hej med jer

Vi har altid haft vores katte gående i sele og snor, der var ikke noget
bedre end at ligge og slange sig i solen eller pæretræets skygge ( suk, det
bliver vel sommer igen!!), eller de for rundt i sneen og svinede sig rigtig
til. Det har altid gået bedst når både selen og den oplevelse at komme ud,
skete på samme tid, og når de var helt små. Dog troede vores hunkat ikke at
hun kunne gå den første sommer, hun var udstyret med så´n et apperat, hun
var meget glad for at komme ud, men kravlede rundt, kun når hun stod stille
rettede hun sig op. Hun gik fint ved siden af resten af flokken, når vi var
på gåtur, men stadig kravlende. Ynkeligt at se på, men også meget sjovt,
selen blev aldrig det store hit, men hvis den skulle til for at ligge og
slænge sig på havebordene, så... - Hun kunne ikke fordrage at rende på
jorden, men at blive båret rundt eller i det mindste til bordet, så kunne
hun sagtens flade ud en hel eftermiddag i skyggen fra parasollen, man ved
vel hvad der er godt. Kunne menneskene så lige komme og sætte skålen med
vand op, så man også kunne få noget at drikke, gå ned selv??? NEJ!!

Vi har kun haft gode erfaringer med selen, der er noget særligt at tage
kattene med i skoven, eller til stranden og se solen gå ned.

Hilsen Pia