Ændre include_path på win32 og unix
Fra : Michael Jensen

Dato : 07-03-01 17:55

Howdy

Jeg står og skal give en undermappe en speciel include_path uden for
webadgangen. Da den kun skal gælde for dette bibliotek vil jeg gerne gøre
det med .htaccess men kan ikke helt få det til at spille.

det jeg prøver derhjemme (w2k) har været en .htaccess fil med indholdet:
include_path=".;c:\www\php\include"

og på webhotellet (unix) :
include_path=.:/include

skal der være en masse andre oplysninger i filerne?

På win får jeg "failed opening required class.mysql.php (include_path)
På unix får jeg en 500 Internal Server Error

Hvordan løses det lige

Fra : Michael Jensen

Dato : 07-03-01 18:03

"Michael Jensen" <michael@ogj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det med .htaccess men kan ikke helt få det til at spille.
>
> det jeg prøver derhjemme (w2k) har været en .htaccess fil med indholdet:

har lige rettet det til php_value include_path
".:/usr/local/www/brugernavn/include_path" og så virker det.

> skal der være en masse andre oplysninger i filerne?
>
> På win får jeg "failed opening required class.mysql.php (include_path)
Jeg prøvede at rette det til på samme måde på w2k men har ikke kunnet få det
til at passe