Defekt 2100S brænder ??
Fra : Kell Christensen

Dato : 01-01-03 10:52

1) God morgen og Godt Nytår.

2) Jeg får oftere og oftere følgende besked fra Toast:
The drive reported an error:
Sense Key = HARDWARE ERROR
Sense Code = 0x09
Track following error.

Først troede jeg det skyldes nogle billige skiver.
Er det mon drevet - rensning? - det er godt et år gl. - <100CD'er
Fejlen sker som regel i slutningen af brændingen.

G4 - Apaptec 2906 - Yamaha 2100S (SCSI)

mvh Kell

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-01-03 13:32

Kell Christensen <kc@mail.stooofanet.dk> wrote:

> [...]
> Er det mon drevet - rensning? - det er godt et år gl. - <100CD'er
> Fejlen sker som regel i slutningen af brændingen.

Kan du ikke prøve med anden version af Toast eller prøvet drevet på en
hel anden computer ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-01-03 16:48

> [...]

> Er det mon drevet - rensning? - det er godt et år gl. - <100CD'er
> Fejlen sker som regel i slutningen af brændingen.

Har du termineret din SCSI-kæde korrekt?

Prøv at brænde med en lavere hastighed.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Kell Christensen

Dato : 01-01-03 20:29

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]

Tak for svar til dig og Jesper.
Problemet er både i Toast 4.1 + 5.1
> Har du termineret din SCSI-kæde korrekt?
Jeg har også prøvet at køre drevet solo, ID1, terminator på kabinet only
> Prøv at brænde med en lavere hastighed.
Jeg kører musik, AIFF, med 1x - data med 4x.

Nu har jeg mailet til Yamaha support, så må vi se om de er i
nytårshumør.

mvh kell

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-01-03 22:06

In article <1fo4izc.15juzvu18drr4N%kc@mail.stooofanet.dk>,
kc@mail.stooofanet.dk (Kell Christensen) wrote:

> Problemet er både i Toast 4.1 + 5.1

Du har ikke tildelt Toast mere RAM end standard, vel?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mikael Kern

Dato : 01-01-03 23:08

> Du har ikke tildelt Toast mere RAM end standard, vel?

- er det forbudt?

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-01-03 23:11

In article <3E1366DB.B0CB6BD5@kern.dk>,
Mikael Kern <"øvspampost"@kern.dk> wrote:

> - er det forbudt?

Det kan give den nævnte fejl, og det gør ikke noget fornuftigt ved
Toast. Cachen bliver snuppet uafhængigt at den tildelte RAM til Toast.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Kell Christensen

Dato : 01-01-03 23:20

> Det kan give den nævnte fejl, og det gør ikke noget fornuftigt ved
> Toast. Cachen bliver snuppet uafhængigt at den tildelte RAM til Toast.

Og her kommer så mit svar:

4.1.2 Nej
5.1.4 Jo - af en eller anden grund stod den på 26K (14K anbf.)
Forsøg fortsætter efter en god nats søvn.

mvh kell

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-01-03 17:32

> [...]

> Er det mon drevet - rensning? - det er godt et år gl. - <100CD'er
> Fejlen sker som regel i slutningen af brændingen.

Test også lige med en anden type CD'er!

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Kell Christensen

Dato : 07-01-03 18:31

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Test også lige med en anden type CD'er!

Har prøvet med 2 forsk. typer men ka' da lige prøve et par mere.
Har også prøvet 2 forsk. Toast og 2 mac'er G4/7300
Har kontaktet Yamaha og fået svar: Defekt drev (14 md. gl.)
De tilbyder 30$ i rabat, men nu må det være tid til en DVD-brænder.
mvh Kell