Tjek emailadresse - PEAR?
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 31-12-02 13:52

Hej

Jeg sidder og leder efter noget kode som kan tjekke om en email-adresse
er bare sådan nogenlunde gyldig.
I stedet for selv at lave noget så var jeg sikker på der måtte være
noget i PEAR til formålet. Men jeg kan ikke finde noget.

Er det mig som ikke ser mig godt nok for?

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Larz

Dato : 31-12-02 14:30

> Jeg sidder og leder efter noget kode som kan tjekke om en email-adresse
> er bare sådan nogenlunde gyldig.

<?php
/*

email checker by L. Petersen, lp@coder.dk

*/

function isValidEmail($address)
{
$address = trim($address);
if (!preg_match('/^[-!#$%&\'*+\\.\/0-9=?A-Z^_`{|}~]+' . // username
'@' . // 'at'
'([-0-9A-Z]+\.)+' . // domain name(s)
'([0-9A-Z]){2,6}\.?$/i', // tld
$address))
return false;
list(,$host) = split('@',$address);
$host .= '.'; // DNS style address
return (getmxrr($host,$mxrecords) || checkdnsrr($host,'ANY'))
}

?>

:)

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.

Fra : Kim Emax

Dato : 03-01-03 15:19

"Larz" <lp@your-pants-coder.dk> wrote

--
Kim Emax

Fra : Larz

Dato : 03-01-03 17:49

> return (getmxrr($host,$mxrecords) || checkdnsrr($host,'ANY'));

Manglede der et ; ?

(c:

-

Fra : Kim Emax

Dato : 06-01-03 10:59

"Larz" <lp@your-pants-coder.dk> wrote

> Manglede der et ; ?

jep

--
Kim Emax

Fra : Larz

Dato : 06-01-03 14:10

"Kim Emax" <news@remove-emax.dk> wrote in message

> jep

Så kan man lære at teste den kode man skriver jo :D

-

Fra : Kim Emax

Dato : 06-01-03 14:21

"Larz" <lp@your-pants-coder.dk> wrote

> Så kan man lære at teste den kode man skriver jo :D

hehe, det jo det... men virker det med mxrecords efter hensigten? For den så
interessant ud, men jeg får ikke andet end et 1 frem, hvis domainet
eksisterer ellers blank. Jeg må indrømme at jeg ikke kastede meget energi
efter det, lurede bare hurtigt og testede det. Jeg forventede at få en
mxrecord retur

--
Kim Emax

Fra : Larz

Dato : 06-01-03 14:33

> [...]

> eksisterer ellers blank. Jeg må indrømme at jeg ikke kastede meget energi
> efter det, lurede bare hurtigt og testede det. Jeg forventede at få en

Det virker fortrinligt :) Den returnerer dog kun sand/falsk hvis der er en
record eller ikke... getmxrr('hostnavn',$mx_records); <- $mx_records vil
indeholde et array af MX records, lavest prioritet først :)

-

Fra : Kim Emax

Dato : 06-01-03 15:19

> [...]

> record eller ikke... getmxrr('hostnavn',$mx_records); <- $mx_records vil
> indeholde et array af MX records, lavest prioritet først :)

ahhh...det er jo derfor kommentarer er sådan en fin ting Jeg tester lige
igen så...

--
Kim Emax

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-01-03 16:36

On Tue, 31 Dec 2002 14:29:48 +0100, "Larz" <lp@your-pants-coder.dk>
wrote:

><?php
> [...]
<klip>
> }
>
>?>
>
>:)

Jeg takker.

Egentlig lidt mystiks der ikke findes en ting i PEAR til den slags.