PHP og CSS
Fra : Allan Grauholm

Dato : 31-12-02 13:25

Jeg har i længere tid brugt CSS til definere mine sider med, men ønsker nu
at gå fra html til php, på grund af databaseunderstøttelsen.

Men kan CSS og php fungere sammen?

/Allan Grauholm

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 31-12-02 13:30

Allan Grauholm wrote:
> Jeg har i længere tid brugt CSS til definere mine sider med, men ønsker nu
> at gå fra html til php, på grund af databaseunderstøttelsen.
>
> Men kan CSS og php fungere sammen?

Ja, selvfølgelig. Når man bruger PHP bruger man jo
stadig HTML. HTML'en er blot (oftest delvist)
bestemt af PHP'en, hvilket giver dynamikken.
Så det er der ingen problemer i.

/Martin MB

Fra : Allan Grauholm

Dato : 02-01-03 08:00

Ok tak for dit svar, men findes der nogle gode hjemmesider der belyser CSS
og PHP.

/Allan

Fra : Jonni

Dato : 02-01-03 09:51

Allan Grauholm wrote:
> Ok tak for dit svar, men findes der nogle gode hjemmesider der
> belyser CSS og PHP.
>
> /Allan
> "Allan Grauholm" <Allan@grauholm.dk> skrev i en meddelelse

For at holde det simpelt.
HTML er det der vises i browseren/på hjemmesiden.
PHP foregår på serveren før siden vises.
Det bruges typisk sådan at du med php varierer den html der vises, alt
efter omstændigheder/valg.
Kort sagt du laver en hjemmeside med html, med php varierer du så den
html der sendes til browseren, og den html kan du så yderligere tilpasse
med et style sheet.
Du designer i HTML, og til HTML kan du så bruge både CSS og PHP.
Andre kan sikkert sige det bedre og rigtigere, men umiddelbart er HTML
den eneste fællesnævner mellem PHP og CSS.

Jonni

Fra : Ole Moe

Dato : 02-01-03 11:36

Allan Grauholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Ok tak for dit svar, men findes der nogle gode hjemmesider der belyser CSS
> og PHP.

Jeg tror at du vil have godt af at tage et kig på WebCafe.dk.

http://www.webcafe.dk/artikler/php/

Der findes en udemærket grundlæggende tutorial.

Ellers er det bare at søge dig frem på f.eks. Google.com, her kan du få
præcis det du leder efter.

Ole

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 02-01-03 13:12

"Allan Grauholm" <Allan@grauholm.dk> wrote in

> Ok tak for dit svar, men findes der nogle gode hjemmesider der belyser
> CSS og PHP.

Jeg vil osse lige give min version af sammenhængen:

1) PHP bruger du til at generere HTML
2) Denne HTML sendes til browseren (og bliver vist vha. CSS)

For eksempel:

<?php
print '<html><head>';
print '<style>.bla { border: 1px solid red; }</style>';
print '</head><body>';
print '<div class="bla">hej med dig</div>';
print '</body></html>';
?>

giver følgende output (dog ikke så pænt formatteret):

<head>
</head>

og det er jo som bekendt bare HTML og CSS.

Mvh.
/Thomas

Fra : dudsen

Dato : 03-01-03 17:30

Allan Grauholm wrote:

> Jeg har i længere tid brugt CSS til definere mine sider med, men
> ønsker nu at gå fra html til php, på grund af
> databaseunderstøttelsen.
>
> Men kan CSS og php fungere sammen?

css/html er det dokument format man sender til modtageren af en
hjemme side php bruges til enten at gennere css/html eller modificere
css/html

I praksis vil man ofte bruge php til at fylde indhold bestemte steder
i ellers almindelige html sider.

--
Daniel Udsen
.... the flaw that makes perfection perfect.