E-Mail
webnoob 5265
Opsætning af Hamster.
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 30-12-02 22:15

Hep, og godt nytår.

Jeg er begyndt at rode lidt med Hamster, og har været igennems Kajs side.

Dog er der et grundlæggende ? der maser sig på.

Når jeg opretter servere, opretter jeg først Sunsite som jeg sætter til
foretrukken.
Derefter Cybercity news.

Når jeg så får hentet grupper ned, og skal udvælge grupper, viser den at
grupperne findes både
hos Suniste & Cybercity.

Skal jeg nu vælge begge to, hvis jeg ønsker feed i tilfælde den ene er nede,
eller regner programmet den ud selv ?

Mvh.

Kim Jørgensen

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 30-12-02 22:28

Kim Jørgensen, du skrev:

> Skal jeg nu vælge begge to

Ja.

--
Henrik

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-12-02 23:06

"Kim Jørgensen" wrote:

> Skal jeg nu vælge begge to, hvis jeg ønsker feed i tilfælde den ene er nede,
> eller regner programmet den ud selv ?

Du vælger dem begge. Hamster kan efterfølgende hente news fra
begge servere samtidigt og holder styr på ikke at hente de indlæg
på fx. Sunsite den allerede har hentet fra Cybercity. Er den ene
server nede er den naturligvis nødt til at hente samtlige indlæg
fra den anden, men det foregår helt automatisk..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 31-12-02 00:01

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote in message

> [...]
> server nede er den naturligvis nødt til at hente samtlige indlæg
> fra den anden, men det foregår helt automatisk..

Ok, tak for det, begge 2.

Et ? mere:

Jeg har sat den til i standardindstillingerne at jeg vil ha den til at hente
de 800 nyeste beskeder.

Den er sgu ligeglad, den suger rask væk 3-4-5-11 tusinde beskeder ned.

Nogle gode bud ?

Mvh.

Kim

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 31-12-02 00:56

Kim Jørgensen, du skrev:

> [...]
> de 800 nyeste beskeder.
>
> Den er sgu ligeglad, den suger rask væk 3-4-5-11 tusinde beskeder ned.

At du ikke har, genstartet den siden ændringen, hvis det er en
nyere version, burde det være nok at taste F5.

--
Henrik

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 31-12-02 11:17

"Henrik K Hansen" <henrik.k.hansen@adresse.invalid> wrote in message
> At du ikke har, genstartet den siden ændringen, hvis det er en
> nyere version, burde det være nok at taste F5.

Ok, jeg tror lige jeg skal ha den med skeer.

Jeg tror det jeg har misset er:

Når jeg tilføjer en gruppe, eks. dk.fritid.bil så kan jeg ikke overrule
at den henter revl og krat ned fra serveren.

tjek evt. www.zigno.dk/hamster

men når først gruppen er nede lokalt på hamster, kan jeg sætte den til
kun at hente X antal linjer ?

Mvh

Kim
(er der nogle der har scriptet til at sætte den til f.eks. at update hver 5
min.?)

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 31-12-02 11:19

Således skrev "Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> i
dk.edb.internet.software.mail+news Tue, 31 Dec 2002 11:17:06 +0100:

>Når jeg tilføjer en gruppe, eks. dk.fritid.bil så kan jeg ikke overrule
>at den henter revl og krat ned fra serveren.

Hvad står der under "Configuration" -> "News: Servers, pulls" ->
"Pull-limit:empty group" ?

Min er sat til "Pull only xxx newest" og 100 stks. og den hiver kun
100 indlæg første gang.

Jeg bruger Version 2.0.0.0, men den setting har altid været der´, i en
eller anden form.

Knud
--
Np: T-Square - Prime

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 31-12-02 11:22

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Tue, 31 Dec 2002 11:18:36 +0100:

>Hvad står der under "Configuration" -> "News: Servers, pulls" ->
>"Pull-limit:empty group" ?
>
>Min er sat til "Pull only xxx newest" og 100 stks. og den hiver kun
>100 indlæg første gang.

<Host> Mind mig lige om at jeg skal kigge på folks links *inden* jeg
svarer.

Men om ikke andet, du beder den jo eksplicit om at hente alt ved
første pull, så det er jo ikke så underligt.

Sæt din "Pullbegrænsning:Tomme grupper" til det samme som din standard
pull-begrænsning.

Knud
--
Np: T-Square - Prime

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 31-12-02 12:01

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message

> Men om ikke andet, du beder den jo eksplicit om at hente alt ved
> første pull, så det er jo ikke så underligt.

Og her viser jeg med alt sansylighed, nødvendigheden af en
distriktspsykiatri her i Danmark *S*.

Jeg tænkte i min for-nytårsrus, jeg har da ikke gang i nogle tomme grupper.

(dummeslag til mig selv)

Well, så langt så godt.

Jeg syntes ikke stadig jeg kan få mit hamster til at gøre som jeg vil,
f.eks. at løbe rundt
i detlille hjul i buret, men jeg er fuld af fortrøstning om det nok skal
lykkes.

Jeg kæmper videre, og vil smide et shout-out hvis det blir nødvendigt.

Måske burde man oprette et Hamsterforum somewhere.

Mvh.

Kim

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 31-12-02 12:15

Således skrev "Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> i
dk.edb.internet.software.mail+news Tue, 31 Dec 2002 12:00:53 +0100:

>Jeg kæmper videre, og vil smide et shout-out hvis det blir nødvendigt.

Word. <håndtegn.avi>

>Måske burde man oprette et Hamsterforum somewhere.

Der er et helt hierarki, hamster.*, hvor de forskellige programmører
og andet godtfolk hænger ud.

Kan fanges på news.cis.dfn.de-serveren. (Gratis tysk server, der dog
kræver registrering på <http://news.cis.dfn.de>)

Ellers syntes jeg nu nok at denne gruppe dækker behovet meget godt.

Knud
--
The wheel is still spinning, but the hamster is dead...

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 31-12-02 14:08

> Således skrev "Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> i
>
> Word. <håndtegn.avi>

Og det kommer så her.. *S*

Jeg har et par gange oplevet at når jeg adder en gruppe i Hamster,
og derefter beder den update alle grupperne.

Derefter har min Outlook ikke kunne finde den nye, når jeg refreshede min
liste.

Er der et sted jeg har misset man skulle hakke af ?

Mvh, og godt nytår.

Kim Jørgensen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 31-12-02 14:44

Således skrev "Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> i
dk.edb.internet.software.mail+news Tue, 31 Dec 2002 14:08:29 +0100:

> [...]
>og derefter beder den update alle grupperne.
>
>Derefter har min Outlook ikke kunne finde den nye, når jeg refreshede min

Spøjst. Jeg har lige forsøgt at tilføje en gruppe og så hente opdatere
min gruppeliste i Agent, *uden* at hente indlæg i Hamasteren først og
gruppen blev fundet af agent i første hug, uden indlæg.

>Er der et sted jeg har misset man skulle hakke af ?

Jeg kan ikke lige se hvad det skulle være.

Knud
--
Np: Amar - Arshi Sajna de naal dhokha

Fra : Carl Drud

Dato : 31-12-02 11:21

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> [...]
>
> tjek evt. www.zigno.dk/hamster
>
> men når først gruppen er nede lokalt på hamster, kan jeg sætte

Hvad om du bytter om. Altså sætter "Pull begrænsning standard"
til "ingen begrænsning - hent alt" og "Pullbegrænsning tomme
grupper" til "hent kun de xxx nyeste". f.eks 100. Sådan har jeg
sat det op.

Håber det var det du efterlyste.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 31-12-02 12:40

Kim Jørgensen, du skrev:

> Jeg tænkte i min for-nytårsrus, jeg har da ikke gang i nogle tomme grupper.

Min oversættelse er bedre
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html

> Måske burde man oprette et Hamsterforum somewhere.

news.uni-x.net

user/pass hamster/hamster

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 31-12-02 14:13

Kim Jørgensen skrev:

> (er der nogle der har scriptet til at sætte den til f.eks. at
> update hver 5 min.?)

Du kan f.eks. indsætte følgende i dit script:

#!load hamster.hsm
AtClear
AtAdd (hent, "00:00", "24;00", "1111111",5, true)
AtExecute
quit
sub hent
HamNewsJobsPullDef( "sunsite.dk,119" )
HamNewsJobsStart
endsub

Hvis du går ind i Konfiguration > Automatisering > Hamster
Hændelser, kan du under 'Start' vælge navnet på dit script så
Hamster går i gang i trædemøllen helt automagisk når du starter
den.

Madsen.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 31-12-02 15:15

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in message
> Jeg er begyndt at rode lidt med Hamster, og har været igennems Kajs side.

Og jeg er ved at være gode venner med den lille gnaver

Nu tænkte jeg på hvilke erfaringer folk omkring har gjordt sig med at køre
en selvstændig server til dyret.

Jeg har en P133 stående der bliver mere og mere støvet.

Jeg tænkte om den kunne være aktuel til sådan et job.

Balladen er primært at den kun kan klare en disk på max. 1,2 gb.
Er dette nok til at drive hamsteren?
Jeg skal også have plads til noget styresystem af en art, hvor "dårligt" kan
dette være,
så dyret stadig kører stabilt?.

Mvh.

Kim
Der ellers altid har hadet smågnavere....