php og asp
Fra : Asp

Dato : 30-12-02 17:11

Jeg har et STORT problem.
Jeg programerte før i ASP, og nå php, men så vil jeg bruke asp og php i
samme Html fil, eller på samme fil,

som en vet så går ikke include kommandoen i php med på at en inkluderer asp
likedan med asp.

<Iframe> er mitt eneste "Midlertidige" løsning noen som vet hvordan jeg kan
løse dette problemet?

Tj

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 30-12-02 18:49

"Asp" <b-roerv@online.no> wrote in

> Jeg programerte f›r i ASP, og n† php, men s† vil jeg bruke asp og php
> i samme Html fil, eller p† samme fil,
>
> som en vet s† g†r ikke include kommandoen i php med p† at en
> inkluderer asp likedan med asp.
>
> <Iframe> er mitt eneste "Midlertidige" l›sning noen som vet hvordan
> jeg kan l›se dette problemet?

Uhm... det her har jeg aldrig prøvet (har aldrig rodet med ASP) - men kan
man ikke "åbne det man vil inkludere som en fil og så bare skrive det ud" -
forudsat at man ikke skal bruge variable på tværs af de to sprog?

<?php
   blabla en masse php;

   // Include some ASP
   print implode('', file('http://www.somewhere.com/myaspcode.asp'));

?>

.... eller sårn?

Hvis der skal overføres variable må det nødvendigvis gøres gennem URLen.

Mvh.
/Thomas

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-12-02 03:57

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ?>
>
> ... eller sårn?
>
> Hvis der skal overføres variable må det nødvendigvis gøres gennem URLen.

Det er ikke engang nødvendigt.
Du får en del bedre performance ved blot at include som en http-request.

<?php
blabla en masse php;

// Include some ASP
include 'http://www.somewhere.com/myaspcode.asp';

?>

Da der står http:// foran filnavnet på den inkluderede fil bliver det set
som en http-request på samme måde som når du beder din browser om at få
filen vist.
Det betyder at alt asp-kode vil være fortolket før filen bliver inkluderet.
Det er bare en lettere/hurtigere måde at gøre det på end hvor filen åbnet
med file() kommandoen.

--
------> END <------
Mikkel Magnus Christensen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 31-12-02 11:57

"Mikkel Christensen" <barefoot@jaha.dk> wrote in news:aur12v$2tf2$1
@news.cybercity.dk:

> Du f†r en del bedre performance ved blot at include som en http-request.
>
> <?php
> blabla en masse php;
>
> // Include some ASP
> include 'http://www.somewhere.com/myaspcode.asp';
>
> ?>

Det er naturligvis smart :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-12-02 22:23

Asp wrote in <Le_P9.5247$Rc7.102854@news2.e.nsc.no>:
> Jeg programerte før i ASP, og nå php, men så vil jeg bruke asp og php i
> samme Html fil, eller på samme fil,

Jeg har ikke prøvet, men jeg mener ikke der skulle være noget problem i at
køre en fil gennem både ASP og PHP, selv om det nok vil kræve at du holder
tungen lige i munden.

ASP-fortolkeren ignorerer PHP-kode, og PHP-kode ignorere ASP-kode. (Ellers
kan PHP i hvert fald nemt konfigureres til det.)

Men da du bruger ASP vil jeg gætte du at du bruger IIS som webserver.
Hvordan du lokker den til at køre både ASP og PHP aner jeg intet om.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)