Music de Wolfe
Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 30-12-02 10:58

Blandt nogle 78-plader, jeg har købt, har jeg fundet nogle 10"
vinylplader på 78 rpm, som tilsyneladende indeholder lydeffekter og
klassiske musikstumper, såkaldt "library-records", på mærket Music de
Wolfe.

Jeg har kunnet finde en smule her, men kunne godt tænke mig at høre
lidt mere om, hvad pokker det er, jeg har fundet:

http://www.ilarius.ch/library.html

http://www.vinylvulture.co.uk/pages/library.htm

Jeg har ikke spillet pladerne, der ser helt nye ud. Jeg er bl.a. i
tvivl om, hvorvidt man skal spille dem med vinyl- eller shellak-plade
nål. Pladerne er fra 1965-66 men roteres altså på 78 rpm....

Nogen bud på, hvad disse plader har været brugt til? De fleste er med
London Studio Orchestra og International Studio Orchestra.

Venlig hilsen Hans Henrik Pedersen.

Fra : John K

Dato : 30-12-02 12:25

"Hans Henrik Pedersen" <dkw@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen bud på, hvad disse plader har været brugt til? De fleste er med
> London Studio Orchestra og International Studio Orchestra.

Jeg vil tro de har været brugt som underlægning til reklamer, jingler og
tv-produktioner.

Har på radioen hvor jeg arbejder, har vi en del CD'er fra "de Wolfe"
(London-firma), som vi blandt andet bruger til reklameproduktion.

Mvh

John K

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 30-12-02 14:43

Library musik bruges bl.a. til underlægning i tv-serier. DeWolfe eksisterer i bedste velgående:

http://www.dewolfemusic.com/

Jørgen