Hvordan flytter/kopiere man sin MySql til ~
Fra : Mikkel Andersen

Dato : 30-12-02 10:24

Jeg står og skal have skiftet udbyder og jeg vil gerne have min database
flyttet med, så jeg ikke mister indlæggene i mit forum. Hvordan er det nu
jeg gør det?

Jeg ved godt at det ikke er den helt rigtige gruppe, men der er sikkert en
af jer der har gjort det.

Håber i kan hjælpe mig.

--
Med Venlig Hilsen
Mikkel Andersen

Fra : Peter Binderup

Dato : 30-12-02 12:49

Hvis du har adgang til phpmyadmin - så kan du lave et dump af hele databasen.

Dumpet er en lang række sql instruktioner som du så kan fodre phpmyadmin med ved den nye udbyder.

phpmyadmin: www.phpmyadmin.net

mvh
Peter

Fra : tonny jørgensen

Dato : 30-12-02 14:28

> Dumpet er en lang række sql instruktioner som du så kan fodre phpmyadmin
med ved den nye udbyder.

> phpmyadmin: www.phpmyadmin.net

virker dette også med binære data i f.eks blob celler ?

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Peter Binderup

Dato : 30-12-02 14:34

"tonny jørgensen" <hest@aub.dk> wrote in message news:auphld$112m$1@news.cybercity.dk...

> virker dette også med binære data i f.eks blob celler ?

det skal jeg ikke kunne sige - jeg gemmer ikke binære data i mysql men i filsystemet.

Men jeg kan ikke se hvorfor det ikke kunne lade sig gøre - princippet er det samme som at bede mysql om at droppe alle data i en
outfile..

/Peter

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 30-12-02 18:32

> Men jeg kan ikke se hvorfor det ikke kunne lade sig gøre - princippet er
det samme som at bede mysql om at droppe alle data i en
> outfile..

men i nogen tilfælde kan det være praktisk at gemme billeder i mysql
databasen, ville bare høre om det var muligt at tage backup af den slags
databaser også.

- tonny, www.jegergud.dk

Fra : Jacob Atzen

Dato : 30-12-02 15:41

"Mikkel Andersen" <dengrimmeformand@oncable.dk> writes:

> Jeg står og skal have skiftet udbyder og jeg vil gerne have min database
> flyttet med, så jeg ikke mister indlæggene i mit forum. Hvordan er det nu
> jeg gør det?

Hvis du har shell adgang kan du benytte mysqldump kommandoen. Se mere
www.mysql.com.

Hvorfor poster du ikke i dk.edb.database når nu du ved du er OT?

--
Med venlig hilsen / kind regards

Jacob Atzen

Fra : Kim Emax

Dato : 03-01-03 12:45

"Mikkel Andersen" <dengrimmeformand@oncable.dk> wrote

> Jeg står og skal have skiftet udbyder og jeg vil gerne have min database
> flyttet med, så jeg ikke mister indlæggene i mit forum. Hvordan er det nu
> jeg gør det?

hvis du kan kontakte din database via mysqladmin, så spiller dette (på
linux):

mysqldump -u "DBbrugernavn" -h "DBhost" -p"DBpassword" Database >
20030103_dbdump.sql

hvis dit brugernavn er hest, dit password vallak, din nuværende udbyder
hedder ponycentralen og din database hedder hoppe vil det se således ud:

mysqldump -u hest -h ponycentralen -pvallak hoppe > 20030103_dbdump.sql

bemærk, intet mellemrum ved password. alternativt angiver du det ikke på
linen og bliver i stedet promptet for det.

når du senere hælder det ind igen, så gør du således:

cat 20030103_dbdump.sql | mysql -u Nytbrugernavn -h Nyhost -pNytpassword
Nydatabase

> Jeg ved godt at det ikke er den helt rigtige gruppe, men der er sikkert
en
> af jer der har gjort det.

så skulle du have brugt lidt tid på at finde den rigtige, ik?

--
Kim Emax