Fødselsdagsmad
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-02 22:53

Hej

Jeg skal holde fødselsdag engang i januar, hvor der kommer omkring 20 til
spisning. Jeg vil gerne have at maden er forholdsvis hurtig og let at lave,
at den kan bruges til "ta selv bord" og slutteligt at det ikke bliver alt
for dyrt da jeg er studerende og dermed desværre har begrænsede økonomiske
midler til rådighed. Et par klassiske svar på ovenstående ønsker kunne
f.eks. være hjemmelavede burgere, pitabrød eller firkadeller og
kartoffelsalat. Jeg synes dog, det kunne være interessant at servere noget
lidt anderledes, end hvad man ellers typisk oplever. Så ligger I inde med
nogle gode forslag, modtages disse med kyshånd... :)

Vh. Jeppe

Fra : Inger Pedersen

Dato : 29-12-02 23:04

"Jeppe" <nænej> skrev i en meddelelse
> [...]
> for dyrt da jeg er studerende og dermed desværre har begrænsede økonomiske

Hvad med en gang gullashsuppe med flutes til?
God i vinterkulden.
Forholdet mellem kød og grønsager (og dermed prisen) kan varieres

Hilsen Inger

Fra : Kitti Egevang

Dato : 29-12-02 23:36

"Jeppe" <nænej> wrote in message
> [...]
> lidt anderledes, end hvad man ellers typisk oplever. Så ligger I inde med
> nogle gode forslag, modtages disse med kyshånd... :)

Hvad med en tunmousse? Den er nem at lave og kan tilberedes i forvejen.
Den jeg plejer at lave (til ca. 6 personer), er med 2 dåser tun, creme
fraise, smør, citron,
salt og peber. Og så dild til pynt!
Godt Nytår fra Kitti.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-12-02 00:55

Kitti Egevang wrote:

> Hvad med en tunmousse? Den er nem at lave og kan tilberedes i
> forvejen. Den jeg plejer at lave (til ca. 6 personer), er med 2 dåser
> tun, creme fraise, smør, citron,
> salt og peber. Og så dild til pynt!

hov... kyler du bare det i en foodprocessor eller hvordan??
hvilke blandingsforhold? fortæl fortæl*G*
--
Knus Sabina * der æææælsker tunmousse og aldrig har hittet ud af at lave
det*

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-12-02 10:54

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> hov... kyler du bare det i en foodprocessor eller hvordan??
> hvilke blandingsforhold? fortæl fortæl*G*
> --

Tunmousse fra Karolies køkken synes jeg er god:

8 - 10 personer:

2 dåser tun naturel á ca. 200 g (jeg synes, tun i olie er bedst)
200 g blødt smør (kan evt. reduceres)
1 dl creme fraiche 18% (Jeg plejer at bruge lidt mere - kan godt lide, den
ikke er for fast)
1 - 2 tsk citronsaft
½ tsk groft salt
friskkværnet peber

Serveres med brøndkarse, ristet hjertebrød eller flute.

Hæld olien fra tunen.
Mos tunen med en gaffel eller elpisker (jeg plejer at putte det hele i
foodprocesseren - en blender kan naturligvis bruges).
Bland det hele og smag til.
Hæld det i en skål og stil i køleskabet mindst ½ dag.
Kan også anrettes portionsvis med salatblade, citronbåde og brøndkarse.

Hilsen Inger

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-12-02 11:49

Inger Pedersen wrote:
> Tunmousse fra Karolies køkken synes jeg er god:

mmmmmmmmmmmm lyder mums.... den er gemt ;)
--
Knus Sabina

Fra : torup bachmann

Dato : 30-12-02 11:50

> [...]
> lidt anderledes, end hvad man ellers typisk oplever. Så ligger I inde med
> nogle gode forslag, modtages disse med kyshånd... :)

Du kan tage et kik på min hjemmeside under kogebogen. Under frokostretter
finder du i hvert fald opskriften på en skøn og billig pastasalat og mon dog
ikke at der er andet der du også kan bruge. (f.eks. opskrift på tunmousse)
MVH Rikke

www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 30-12-02 22:08

"torup bachmann" <vagntorupSLET@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Tak Rikke, på din hjemmeside fandt jeg sørme en opskrift jeg kunne bruge til
den fødselsdag vi skal holde her i januar måned, det var bare super dejligt.

Mange hilsner fra

Bolette

Og godt nytår til alle.

Fra : torup bachmann

Dato : 31-12-02 00:27

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> den fødselsdag vi skal holde her i januar måned, det var bare super

Dejligt at kunne være behjælpelig!!!
MVH Rikke

Fra : Henning Lindeberg

Dato : 30-12-02 17:56

> [...]
> lidt anderledes, end hvad man ellers typisk oplever. Så ligger I inde med
> nogle gode forslag, modtages disse med kyshånd... :)

Hvad med et pølse-og ostebord? Der er rigtig mange rigtig gode pølser at få
i DK, og det samme gælder oste, sæ'lom ARLA jo har sat sig på/i de
fleste.... - Gullaschsuppe synes jeg også er et godt forslag - *S*
Henning

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 03-01-03 22:32

> [...]
> lidt anderledes, end hvad man ellers typisk oplever. Så ligger I inde med
> nogle gode forslag, modtages disse med kyshånd... :)

Jeg ville gå efter humus, oliventappenade, hjemmerørt hvidløgsost og masser
af hjemmebagt brød. Det spises i absurde mængder når det stilles foran
gæsterne... Og så får det de kolde øl til at glide ned i hæsblæsende tempo
(og hvis du er en fattig studerende har du naturligvis sagt 'bring selv
drikkevare med' ;) Ikke sandt?)

Bjarke