ANSI ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 29-12-02 19:07

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre om det er tilladt i ANSI C at anvende
"nested comments" f.eks.

/* This is a non-nested comment */

/*
This is a good example of a nested comment
/*
where you have multiply instances of the comment style
/*
used ...
*/
*/
/*

M.v.h.
L. Madsen

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 29-12-02 19:52

> Jeg kunne godt tænke mig at høre om det er tilladt i ANSI C at anvende
> "nested comments" f.eks.

Nej. En del compilere tillader det hvis man giver dem en switch (det kan jo
være såre nyttigt at kunne udkommentere en blok, der indeholder /* comments
*/), men det er altså ikke standard. I C++ er det samme tilfældet (ikke
standard), men der er dog en // enkelt-linje kommentar-variant, der gør det
lidt lettere at udkommentere blokke, så længe man husker ikke at anvende /*
kommentarer */ til almindelige kommentarer i en blok.

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 31-12-02 14:34

On Sun, 29 Dec 2002 19:51:40 +0100,
Mads Orbesen Troest <mads@troest.NEVERMORE.dk> wrote:

> [...]
> lidt lettere at udkommentere blokke, så længe man husker ikke at anvende /*
> kommentarer */ til almindelige kommentarer i en blok.

Hvis man vil udkommentere en større blok, kan man bruge

#if 0
#endif

Nogle editorer (fx. vim) syntax-highlighter endda blokken som
udkommenteret.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-12-02 19:35

Anders Bo Rasmussen skrev:

>#if 0
>#endif

>Nogle editorer (fx. vim) syntax-highlighter endda blokken som
>udkommenteret.

Det er smartere end dem der jamrer over unreachable code.

--
Bertel