Efter generalprøven på kattesammenføring (~
Fra : "Carsten Sørensen"

Dato : 29-12-02 18:09

Ja, så er julen veloverstået uden de store uheld. Jeg havde jo Tortie og
Fru V med hjem til familien, og min søster havde hendes Lista (hun-MCO)
med. Vi skulle jo prøve om det kunne gå så jeg eventuelt kunne passe
Lista i en længere periode.

Og jeg er altså ikke helt sikker, jeg synes det ser nogenlunde muligt ud,
så jeg håber nogen vil give deres vurdering.

Det skal lige siges at vi selvfølgelig havde to sæt madskåle og
kattebakker og sørgede for at holde dem adskilt i starten, alt det der
som der skal til, var bestemt i orden. Og alle er neutraliserede. Lista er
en ældre dame på otte år, Tortie er vel tre år og Fru V otte måneder.

Tortie og Fru V var lidt utrygge i starten, specielt Fru V, men de kom sig
da rimelig hurtigt. Det gør det jo bestemt ikke nemmere at de kom til et
nyt sted, men det vil jo så ikke være et problem, da Lista skal passes
hos mig, hvor hun også har været før i en uges tid, så hun ville
hurtigt falde til igen. Men forhåbentlig ikke så meget at hun har
ejer-fornemmelser, det er her jeg tror problemet er...

Tortie og Fru V var lidt uvenner i starten, jeg tror ikke det var
køreturen der gjorde det, men at der pludselig var en ekstra kat. De blev
dog hurtigt perlevenner igen og Fru V var lige så fræk og nysgerrig som
altid. Nu hvor jeg er kommet hjem render de begge rundt i deres vandte
omgivelser og ter sig som de aldrig havde været væk (efter bare 1 time!
Det havde jeg ikke regnet med).

Fru V var måske lige nysgerrig nok. Jeg tror ikke hun forstår hvad hvæs
og brum betyder, for hun kunne da godt fortsætte direkte imod Lista selv
om Lista begyndte på det. Den lille nysgerrige Fru V havde dog travlt med
at udforske det hele og Lista var jo i hælene på hende konstant for at
hvæse, spærre vejen eller jage hende ind i et hjørne. Hun delte dog
ikke nogle øretæver ud. Og Fru V gemte sig jo bare indtil vi (eller
Tortie!) kom løbende og fjernede det store behårede monster. Og så var
hun på udflugt igen, fuldstændig ligeglad. Så Fru V er der ingen
problemer med, men jeg problemerne opstod fordi det sådan set er Listas
domæne? Det vil jo ikke være tilfældet hos mig.

Tortie var godt nok noget mere reserveret og holdt sig generelt i en
meters afstand fra Lista, og omvendt. De var begge ret vilde med en
pelsmus på en fiskestang (lidt gaver var der jo også til misserne :) -
ja altså, den var jo først rigtig god efter de havde flået pelsmusen af
:) Og de legede gerne med den på samme tid, så man kunne da få dem
gradvist tættere mens de legede, men ind i mellem, når afstanden blev en
ti-tyve centimeter, gav Tortie lige Lista en lussing, aldrig den anden
vej, her var der kun hvæs. Men her i går, mens Lista lå og boblede på
gulvet og ikke var opmærksom, sneg Tortie sig ind på hende for at snuse
godt til hende. Ikke slå eller noget, bare snuse. Men Lista vågnede jo
selvfølgelig op, blev slemt forskrækket og havde gang i paraderne. Så
jeg tror egentlig også at Tortie er blevet okay med det.

Jeg er lidt ambivalent omkring Lista fordi hun altid har været enekat og
har tyranniseret Fru V lidt, Tortie fik hurtigt sat sig i respekt og hjalp
Fru V. Men måske var det bare fordi Fru V kunne lide de samme
udkigsposter som Lista, helst i højden, og Lista følte det var hendes.
Otte dage er jo heller ikke meget, efter hvad jeg har læst herinde, kan
der jo snildt gå tre uger, men jeg havde trods alt håbet jeg ville være
mere sikker i min sag, hvad siger I andre med mere erfaring på dette
felt?

På forhånd tak,
Carsten Sørensen

Fra : marianne hellemose

Dato : 29-12-02 20:37

Hej Carsten

Det lyder bestemt ikke umuligt, blot skal du være lidt
opmærksom på at Lista ikke bliver "moppet" når nu hun
kommer på Tortie og Fru V's territorie, for en sikkerheds
skyld kan de jo møde hinanden med nyklippede kløer.

Fru V's pågåenhed skyldes nok at hun er så ung endnu,
hun tror stadig at hun kan tillade sig alt, killinge-ukuelighed.

Her er der stadig lidt hvæsen og dasken mellem Fnugger
og Barabbas, selv om Fnugger har været her et år, men
han er lidt voldsom engang imellem, og så siger Barabbas
fra.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 30-12-02 11:00

Hej Carsten!
Det var skønt at høre fra Tortie

Jeg synes det lyder helt normalt det du beskriver der, så jeg er sikker
på, at det nok skal gå Sådan har kattene også været herhjemme når
der er kommet en ny kat i flokken, og de er alle perlevenner nu

Kæmpe nusser til Tortie og Fru V

Venlig hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Med venlig hilsen
Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : "Carsten Sørensen"

Dato : 30-12-02 12:48

On Mon, 30 Dec 2002 11:00:19 +0100, Louise Viborg wrote:
> Hej Carsten!
> Det var skønt at høre fra Tortie

Det var da så lidt :) Her i dag virker Tortie og Fru V lidt forandrede,
Fru V er meget mindre nervøs end hun plejer at være (hun trækker sig
normalt tilbage hvis man kommer gående forbi, men ikke hvis man kommer
på hug), og Tortie er lidt mere "sofakat". Tortie hoppede lige op til mig
uden opfordring her i kontorstolen, hvilket ellers sker sjældent, og lige
bagefter hoppede Fru V op, hvilket ALDRIG er sket før. Jeg har i hvert
fald ikke haft dem begge på skødet på samme tid før. Og så skulle
skrivebordet udforskes af Tortie, og det har jeg heller aldrig set før.
Hmm. Jeg tror de har haft helt godt af en uges ferie :)

> Jeg synes det lyder helt normalt det du beskriver der, så jeg er sikker
> på, at det nok skal gå Sådan har kattene også været herhjemme
> når der er kommet en ny kat i flokken, og de er alle perlevenner nu

Jamen det var jo det jeg gerne ville høre, jeg havde det på
fornemmelsen, men dejligt at få bekræftet.

[Og Marianne skrev:]

> [...]

Og tak igen :) Jeg har godt tænkt på om situationen måske bliver
omvendt her, også fordi vi fandt ud af Lista er en temmelig jaloux kat,
men hvis man bare er opmærksom på det, går det vel helt fint.

Carsten Sørensen