Film-spørgsmål - er der nogen der kan hjæl~
Fra : Wester

Dato : 28-12-02 23:46

Hej

I fobindelse med en Quiz er jeg blevet stillet følgende spørgsmål, som jeg
desværre ikke kan svare på. Kan nogen hjælpe mig?

1
I hvilken film fra 2001 er et fremtidigt New York dækket af vand, så kun
toppen af skyskrabere stikker op over havoverfladen?

2
Synet af Frihedsgudinden afslører for en astronaut, at han ikke befinder sig
på en fremmed planet, men på Jorden engang i fremtiden. I hvilken film?

3
I et fremtidssamfund er det forbudt at læse bøger, og myndighederne brænder
beslaglagt litteratur. Instruktøren var fransk, og filmen hedder?

4
Hvad nummer har den plan (ikke planet, men plan!) fra det ydre rum, der har
givet titel til den film, som regnes for at være verdens dårligste?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 28-12-02 23:57

"Wester" <awci@mindless.com> wrote in message
> [...]
> I hvilken film fra 2001 er et fremtidigt New York dækket af vand, så kun
> toppen af skyskrabere stikker op over havoverfladen?

Er det ikke A.I.? Artificial Intelligence af Spielberg?

> 2
> Synet af Frihedsgudinden afslører for en astronaut, at han ikke befinder
sig
> på en fremmed planet, men på Jorden engang i fremtiden. I hvilken film?

Må da være Abernes Planet?!

> 3
> I et fremtidssamfund er det forbudt at læse bøger, og myndighederne
brænder
> beslaglagt litteratur. Instruktøren var fransk, og filmen hedder?

Kender filmen, men kan sgu't huske titlen...

> 4
> Hvad nummer har den plan (ikke planet, men plan!) fra det ydre rum, der
har
> givet titel til den film, som regnes for at være verdens dårligste?

Have no idea...

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-02 00:06

"Wester" <awci@mindless.com> skrev i en meddelelse

> 3
> I et fremtidssamfund er det forbudt at læse bøger, og myndighederne
brænder
> beslaglagt litteratur. Instruktøren var fransk, og filmen hedder?

Filmen hedder Fahrenheit 751 (baseret på romanen af Ray Bradbury).

> 4
> Hvad nummer har den plan (ikke planet, men plan!) fra det ydre rum, der
har
> givet titel til den film, som regnes for at være verdens dårligste?

Nummeret er 9 (Plan 9 from outer space af Ed Wood)

Mvh Janus

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-02 00:18

>brænder
>
>Filmen hedder Fahrenheit 751 (baseret på romanen af Ray Bradbury).

Tillader mig lige at rette en mindre fejl; det skal være 451.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-02 00:34

"Zenia & Janus" <zenia snabel-a tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Filmen hedder Fahrenheit 751 (baseret på romanen af Ray Bradbury).

Undskyld - Fahrenheit 451!

Fra : ML-78

Dato : 29-12-02 00:12

> 2
> Synet af Frihedsgudinden afslører for en astronaut, at han ikke befinder
sig
> på en fremmed planet, men på Jorden engang i fremtiden. I hvilken film?

"Planet of the Apes" (1968 og 2001)

> 3
> I et fremtidssamfund er det forbudt at læse bøger, og myndighederne
brænder
> beslaglagt litteratur. Instruktøren var fransk, og filmen hedder?

"Fahrenheit 451" instrueret af Francois Truffaut.

> 4
> Hvad nummer har den plan (ikke planet, men plan!) fra det ydre rum, der
har
> givet titel til den film, som regnes for at være verdens dårligste?

Nummer 9. Filmen er "Plan 9 From Outer Space" instrueret af Ed Wood. Det er
ikke verdens dårligste film - "Robot Monster" er værre endnu.

ML-78

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-12-02 00:53

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> sig
>
> "Planet of the Apes" (1968 og 2001)

Nah, det er kun 1968-udgaven, der anvender slutningen med frihedsgudinden.

MVH
Jens

Fra : ML-78

Dato : 29-12-02 00:52

> Nah, det er kun 1968-udgaven, der anvender slutningen med frihedsgudinden.

Du har selvfølgelig ret. Jeg kom selv i tvivl efter at have postet det, da
jeg opdagede, at jeg alligevel ikke kunne huske den pågældende scene i den
nye udgave.

ML-78

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 29-12-02 03:02

Hej

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> writes:
> Nah, det er kun 1968-udgaven, der anvender slutningen med frihedsgudinden.

Ja desværre... *suk*

Prøver desperat at lade den nye udgave forsvinde ud fra min nærværende
hukommelse... Den må meget gerne fise samme sted hen som mindet om hvor
jeg har lagt mit buskort... og sende buskortet tilbage når den nu
alligevel er der.

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk - http://www.minefilm.tk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-12-02 00:37

"Wester" <awci@mindless.com> skrev i en meddelelse

> 1
> I hvilken film fra 2001 er et fremtidigt New York dækket af vand, så kun
> toppen af skyskrabere stikker op over havoverfladen?

A.I.

> 2
> Synet af Frihedsgudinden afslører for en astronaut, at han ikke befinder
sig
> på en fremmed planet, men på Jorden engang i fremtiden. I hvilken film?

Abernes planet (den oprindelige fra 1968)

> 3
> I et fremtidssamfund er det forbudt at læse bøger, og myndighederne
brænder
> beslaglagt litteratur. Instruktøren var fransk, og filmen hedder?

Fahrenheit 451

> 4
> Hvad nummer har den plan (ikke planet, men plan!) fra det ydre rum, der
har
> givet titel til den film, som regnes for at være verdens dårligste?

9 (og filmen hedder såmænd Plan 9 From Outer Space)

Lidt søgning på http://www.imdb.com kunne have givet dig samme svar. Hvor er
konkurrencen?

MVH
Jens

Fra : Martin Moeller

Dato : 02-01-03 01:21

Jens Thomsen wrote:

> Lidt søgning på http://www.imdb.com kunne have givet dig samme svar. Hvor
er
> konkurrencen?

Den kører til 3. januar inde på berlingske.dk

--
Mvh. Martin Møller
"Ingen har nogensinde stillet spørgsmålstegn ved det faktum, at alle kvinder

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-12-02 06:55

"Wester" <awci@mindless.com> writes:

> I fobindelse med en Quiz er jeg blevet stillet følgende spørgsmål, som jeg
> desværre ikke kan svare på. Kan nogen hjælpe mig?

Jeg kan svare på alle fire, men af princip synes jeg at folk skal lave
deres research selv. Nå, skidt, for denne ene gangs skyld.

> 1
> I hvilken film fra 2001 er et fremtidigt New York dækket af vand, så kun
> toppen af skyskrabere stikker op over havoverfladen?

Gorillaer i Disen - Tim Burton's fortsættelse til Twelve Monkeys.

> 2
> Synet af Frihedsgudinden afslører for en astronaut, at han ikke befinder sig
> på en fremmed planet, men på Jorden engang i fremtiden. I hvilken film?

Ghouls from Outer Space.

> 3
> I et fremtidssamfund er det forbudt at læse bøger, og myndighederne brænder
> beslaglagt litteratur. Instruktøren var fransk, og filmen hedder?

Indiana Jones and the Last Crusade.

> 4
> Hvad nummer har den plan (ikke planet, men plan!) fra det ydre rum, der har
> givet titel til den film, som regnes for at være verdens dårligste?

451.

PS: Faktisk har jeg givet dig yderligere hints til alle svarene, men da du
ikke engang har besværet dig med den minimale research det ville kræve
at besvare de oprindelige spørgsmål er det næsten sikkert, at du ikke
kan bruge mine hints.

Andre filminteresserede er til gengæld velkommen til at prøve at
gætte hvordan svarene refererer til hvilke spørgsmål. Det kan blive
helt fornøjeligt, tror jeg.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 29-12-02 07:50

Hej

Peter B. Juul writes:
> Gorillaer i Disen - Tim Burton's fortsættelse til Twelve Monkeys.
---^----------------------^------------------------------^---------
Human see, human do. Hints til #2.

> Ghouls from Outer Space.

Ghouls kan jeg ikke regne ud hvor du får fra, men det sidste er
tydeligvis et hint til #4, omend samme hint næsten står ordret i
spørgsmålet (på dansk dog).

> Indiana Jones and the Last Crusade.

Synes den er tynd, men du mangler en reference til A.I., og de er begge
instrueret af Stephen Spielberg.

> 451.

Hint til #3... eller, næsten svaret.

> Andre filminteresserede er til gengæld velkommen til at prøve at
> gætte hvordan svarene refererer til hvilke spørgsmål. Det kan blive
> helt fornøjeligt, tror jeg.

Gennemskue din tankegang? Syg tanke

Jeg kunne ikke selv regne 3'eren ud, da jeg hverken har set filmen eller
læst bogen, ellers var der ikke den store udfordring i spørgsmålene, og
det ville ikke have krævet meget research at finde det sidste svar.

Sig endelig til hvis der er noget jeg har misset :)

Jeg var desuden lige et smut omkring IMDb for at se om jeg kunne lokke
nogle absurde forbindelser ud af dine hints, og så stødte jeg på denne
film:

http://us.imdb.com/Title?0274518

Nogen synes åbenbart at Morten Lindbergs (Master Fatman) "ry" i
filmverdenen er lidt for godt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-12-02 09:17

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> writes:

> Hej

> ---^----------------------^------------------------------^---------
> Human see, human do. Hints til #2.

Jup.

> Ghouls kan jeg ikke regne ud hvor du får fra, men det sidste er
> tydeligvis et hint til #4, omend samme hint næsten står ordret i
> spørgsmålet (på dansk dog).

"Ghouls" får jeg fra, at det så vidt jeg husker var den oprindelige
titel (det er vist det Burton (der var han igen) påstår i Ed
Wood). Det blev til "Plan 9" fordi "Ghouls" ikke faldt i god jord hos
de kirkefolk, der var blevet narret til at betale for produktionen.

> Synes den er tynd, men du mangler en reference til A.I., og de er begge
> instrueret af Stephen Spielberg.

Jeps. Grunden til at jeg tog netop den film er, at en central scene i
den involverer bogbrænding. Så helt så tynd er den vel heller ikke.

> Hint til #3... eller, næsten svaret.

Nemlig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 29-12-02 10:00

Hej

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:
> Jeps. Grunden til at jeg tog netop den film er, at en central scene i
> den involverer bogbrænding. Så helt så tynd er den vel heller ikke.

Hmm, det siger mig ikke lige noget, men det er også længe siden jeg har
set Indiana Jones filmene. Relationen til A.I. er heller ikke helt
tydelig for mig, tænker du på den måde hvorpå robotterne (aliens, hvis
man er til den gren) til sidst i filmen synes at have mistet alt
"kontakt" med den tidligere kultur?

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 29-12-02 10:50

Ulrik Jensen wrote:
> Hmm, det siger mig ikke lige noget, men det er også længe siden jeg
> har set Indiana Jones filmene.
<snip>
Hvaaa' ????
Indy kommer til Berlin, hvor Adolf H. i øvrigt signer hans fars "gral
notatbog," her brænder de tyske nazister bøger af, foran en eller anden
kæmpe bygning.
godt nytår,
Nicolai

Fra : Claus Sørensen

Dato : 02-01-03 11:19

Nicolai Zoffmann Heiredal wrote:

> <snip>
> Hvaaa' ????
> Indy kommer til Berlin, hvor Adolf H. i øvrigt signer hans fars "gral
> notatbog," her brænder de tyske nazister bøger af, foran en eller anden

Og skriver sit eget navn forkert (Adolph og ikke Adolf) og hvis jeg husker
rigtigt også med den forkert hånd (Hitler var venstre håndet og
skuespilleren skriver med højre).

De herligste hilsner

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-12-02 14:36

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> writes:

> Hmm, det siger mig ikke lige noget, men det er også længe siden jeg har
> set Indiana Jones filmene.

Indy sjosker rundt i Berlin og leder efter farmands dagbog. Han redder
den så hut jeg visker fra at blive brændt og får den signeret af
Hitler, men jeg skal ikke afvise at jeg husker galt.

> Relationen til A.I. er heller ikke helt
> tydelig for mig, tænker du på den måde hvorpå robotterne (aliens, hvis
> man er til den gren) til sidst i filmen synes at have mistet alt
> "kontakt" med den tidligere kultur?

Nej nej - bogbrændingen refererer til Fahrenheit 451 (som er den jeg
svarer "Indy 3" til).

Men super-robotterne er da også en slags arkæologer, ligesom Indy. Jeg
tænkte dog mest på, at begge film var instrueret af Spielberg.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Med et kort næb / og med en kort hals / måske med
The RockBear. ((^)) gullig pels / så ville den ligne en puma. /

Fra : Prankster Kineses

Dato : 29-12-02 11:31

"Wester" <awci@mindless.com> wrote in message
> Hej

[snip]

Men det er jo Berlingske Tidendes filmquiz:

http://www.berlingske.dk/artikel:aid=240066/.

Kasper

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 29-12-02 12:03

Wester skrev i en meddelelse...
> Hej

Hejsa,

Hvad kan _jeg_ vinde, og hvor tilmelder man sig?

-- HEJ
...............vil da ikke snydes for en god quiz, når han kan
svarene............

Fra : Prankster Kineses

Dato : 29-12-02 12:08

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Hejsa,
>
> Hvad kan _jeg_ vinde, og hvor tilmelder man sig?

Se mit svar lige over dit.

Kasper

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 29-12-02 20:57

> [...]

sig
> på en fremmed planet, men på Jorden engang i fremtiden. I hvilken film?

Abernes Planet (1968)

> 3
> I et fremtidssamfund er det forbudt at læse bøger, og myndighederne
brænder
> beslaglagt litteratur. Instruktøren var fransk, og filmen hedder?

Fahrenheit 751

> 4
> Hvad nummer har den plan (ikke planet, men plan!) fra det ydre rum, der
har
> givet titel til den film, som regnes for at være verdens dårligste?

9 - Plan 9 from outer space - Ed Wood

Fra : Morten Steen

Dato : 30-12-02 02:09

> [...]

sig
> på en fremmed planet, men på Jorden engang i fremtiden. I hvilken film?

Planet Of The Apes.

> [...]

har
> givet titel til den film, som regnes for at være verdens dårligste?

9

Morten

Fra : Per

Dato : 30-12-02 11:29

> [...]
har
> givet titel til den film, som regnes for at være verdens dårligste?

hehe du ser ikke mange film?

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 01-01-03 19:10

> [...]
har
> givet titel til den film, som regnes for at være verdens dårligste?

Jeg har også nogle jeg ikke kan svare på i den quiz :((

1.
Uddrag fra et orkesterværk af Richard Strauss bruges med stor effekt i
Stanley Kubricks »Rumrejsen år 2001«. Hvad hedder værket?

2.
Drømmer androider om elektriske får? Det spurgte en roman af Philip K. Dick
om, og den blev filmatiseret under titlen?

3.
I den barske by Bartertown med Tordenkuplen regerer en skrap dame spillet af
Tina Turner. I hvilket land blev filmen lavet?

dog havde jeg ingen tilsyneladende problemer med dem som du stilte spørgsmål
til
vi er jo alle tildelt forskellig viden

Venlig Hilsen Martin Ohlsson

Fra : Homer

Dato : 01-01-03 20:01

Martin Ohlsson wrote:

> Jeg har også nogle jeg ikke kan svare på i den quiz :((

Tænk bare ...

> 1.
> Uddrag fra et orkesterværk af Richard Strauss bruges med stor effekt i
> Stanley Kubricks »Rumrejsen år 2001«. Hvad hedder værket?

www.google.com/search?q=Richard+Strauss+2001
Tjek første hit.

> 2.
> Drømmer androider om elektriske får? Det spurgte en roman af Philip
> K. Dick om, og den blev filmatiseret under titlen?

www.google.com/search?q=androids+Philip+Dick
Tjek andet hit.

> 3.
> I den barske by Bartertown med Tordenkuplen regerer en skrap dame
> spillet af Tina Turner. I hvilket land blev filmen lavet?

www.google.com/search?q=Bartertown+tina+turner
Første hit giver dig titlen på filmen. Derefter er det bare at finde den
på IMDb.

Fælles for alle tre søgninger er, at du end ikke behøver klikke på
linksene - du kan se de respektive svar i selve søgeresultatet. Google
_er_ så nem at bruge ...

VH
Homer

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 03-01-03 12:10

"Homer" <homer@springfield.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Fælles for alle tre søgninger er, at du end ikke behøver klikke på
> linksene - du kan se de respektive svar i selve søgeresultatet. Google

Hehe, oki my bad

Mange tak!