E-Mail
webnoob 5265
hjælp..jeg bliver bombaderet med porno..
Fra : steen Meldhede

Dato : 28-12-02 23:33

Hej NG

nu kan det sku snart være nok med alt det fucking lorte porno som kommer
hele tiden.nu spørger jeg bare lige om outlook ikke kan finde ud af at bruge
de postregler man sætter op.jeg har indsat div ord som regel under emne hvor
den skal slette lortet.ord som hardcore - teens - pussy osv osv listen er
lang.virker det ikke eller er det bare mig der gør noget forkert ?

mvh steen meldhede

Fra : Henning

Dato : 29-12-02 16:44

On Sat, 28 Dec 2002 23:32:31 +0100, "steen Meldhede"
<meldhede@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Hej NG
>
>nu kan det sku snart være nok med alt det fucking lorte porno som kommer

Du skal sætte filteret op hos din udbyder i stedet for lokalt. TDC,
som du bruger, har et standard-filter, du kan bruge, men du kan også
tilføje personlige referencer. Gå ind på din mail-konto via webben, og
sæt filteret herfra.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Madsen

Dato : 30-12-02 00:55

steen Meldhede skrev:

> det der med at blokere afsender virker ikke en meter da jeg har
> fået flere af de samme spams men fra forskellige afsendere hver
> gang.

Blokering af afsender kan du godt glemme, tror jeg. Spammere skifter
adresse som vi andre skifter underhylere (og måske endda hyppigere).
Du kan måske fange en del ved at filtrere på domæne eller enkelte
ord som du gør nu, men specifikke adresser er nytteløst.

> er det kun mig der har fået disse pornospams her i juletiden (det
> begyndte ca omkring d.23-24 dec) ?

Jeg har ikke modtaget en eneste spammail i julen.
Den sidste rullede ind d. 21/12 med et tilbud om at købe en cd med
300 millioner mailadresser til 99 $.

> det skal osse lige siges at jeg ikke har været på pornosider i
> snart 3 år (man skulle jo lige se hvad det var da man fik ny
> computer og internet dengang...)

Hvis din mailadresse først en gang er blevet kendt af en spammer og
fundet brugbar, så sælger han den videre til andre spammere og så
kører toget. Husk på at den adresse du bruger her på usenettet også
bliver samlet op af spamrobotter, hvis eneste formål er at høste
mailadresser med henblik på udsendelse af mere spam. Se bare på
tilbudet om cd'en, som nævnt længere oppe.

Læs evt.: <http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=43184>
Bertel Lund Hansen har også nogle gode tips her:
<http://www.lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm>

Madsen.

Fra : steen Meldhede

Dato : 30-12-02 01:39

> Læs evt.: <http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=43184>
> Bertel Lund Hansen har også nogle gode tips her:
> [...]

gode råd...takker

Fra : Madsen

Dato : 29-12-02 17:00

Henning skrev:

> TDC, som du bruger, har et standard-filter, du kan bruge, men du
> kan også tilføje personlige referencer.

Med bredbånd hos Teledanmark har man desværre ikke et personligt
spamfilter, men hos TDC Online har man.
Se evt.:<news:3dff3922$0$164$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>

Madsen.

Fra : steen Meldhede

Dato : 30-12-02 00:28

Har fået det til at virke nu.oprettede en midlertidig mappe med navnet
spam,og kunne straks se at de 8 - 10 pornospams der kommer dagligt bliver
smidt direkte derover.nu skal de bare smides i skraldespanden så jeg lige
kan chekke hvad det er inden outlook automatisk sletter dem når det
lukkes.det der med at blokere afsender virker ikke en meter da jeg har fået
flere af de samme spams men fra forskellige afsendere hver gang.

er det kun mig der har fået disse pornospams her i juletiden (det begyndte
ca omkring d.23-24 dec) ? det skal osse lige siges at jeg ikke har været på
pornosider i snart 3 år (man skulle jo lige se hvad det var da man fik ny
computer og internet dengang...)

at jeg ikke kan spærre lortet ude på selve serveren inden det kommer til mig
er jo lidt ærgeligt men på den anden side..bare outlook sorterer det fra
automatisk,så er jeg godt tilfreds.

godt nytår til alle

Fra : PerX ...

Dato : 08-01-03 13:49

In article <Xns92F3ACE1CA595.thomas@madsen.tdcadsl.dk>,
nospam@madsen.tdcadsl.dk says...

> Med bredbånd hos Teledanmark har man desværre ikke et personligt
> spamfilter, men hos TDC Online har man.
Hvad er forskellen? Er det ikke samme firma?