Camping/bungalow i NordSpanien?
Fra : Bjarne

Dato : 28-12-02 23:02

Hvad kan anbefales i Nordspanien/Catalonien tæt ved vandet, 14 dage i
sommeren 2003?

Vi er 4 voksne og 2 børn på 13 år.
Vi er interesserede i to hytter/bungalow'er på en veludstyret campingplads
med gode aktiviteter for et par teenagere.
D.v.s. aftenliv og lækre poolfaciliteter og tæt på strand. Samtidig vil vi
egentlig gerne slippe for de lange hvide strande med store hoteller.
Vi sætter pris på lokale landsbyer, snorkeldykning og en tur i bjergene.

Vi flyver til Barcelona og vil gerne leje 2 små biler billigst muligt.
Muligheder?

---
Bjarne

Fra : Bjarne Højgaard Jens~

Dato : 28-12-02 23:43

Camping la Cala i Palamós i nordspanien ca. 60-70km fra Barcelona, Costa
Brava, mulighed for bjerge, natteliv, udemærket pool, og de lokale landsbyer
i området er ikke at kimse af, her kan man både ligge i telt eller leje sig
ind i bungalows og dertilhørende facilieter til en fornuftig
penge......jensen

Fra : bjarne75

Dato : 12-06-03 22:06

"Bjarne Højgaard Jensen" skrev d. 28-12-02 23:43 dette indlæg :
> [...]
leje sig
> ind i bungalows og dertilhørende facilieter til en fornuftig

Ja det kan jeg stå inde for...men jeg tror ikke, at Campingpladsen
hedder som skrevet, men La Coma, besøg deres hjemmeside..skriv La Coma i
googles søgemaskine og den dukker frem

Iøvrigt må jeg sige, at den person, der har valgt at gøre brug af mit
personlige navn må siges at have et problem, idet mit navn er bjarne
højgaard jensen og min mail er bjarne75@hotmail.com....måske er det
forkert registreret, men fedt er det ikke at se sit navn blive brugt af
en anden...jeg håber, det er en fejl eller blot et valgt brugernavn...

Tilbage til Spanien...La Coma ligger i Pálamos og ikke langt fra
Barcelona eller for den sags skyld Andorra og Frankrig. Der er mange
muligheder fra dette sted som udgangspunkt...jeg kan nævne Salvador Dali
museet i Figueres ca. 15 km fra La Coma. Derudover kan det anbefales at
nyde stranden La Fosca som ligger i gåafstand fra Campingpladsen, hvis
det er det, man lyster. Turen til stranden tager 5-10min. på gå-fødder
via et naturligt spansk nabolag, hvor man kan se hvordan folk lever
deres liv. Det skal lige tages med et gran salt, da det jo trods alt er
et område for turister og et område indretter sig jo efterhånden
derefter.
En tur sydover langs kystlinien mod Lloret de Mar, Blanes, Palafrugell
og Calella er bestemt en tur værd bare for udsigtens skyld.....Barcelona
er med sine mange seværdigheder en smuk by med både Camp Nou, Barcelonas
hjemmebane, Den Ufuldendte Kirke La Sagrada Familia pågyndt bygget af
Gaudí i 1800-tallet eller bare en slentretur ad Ramblaen, Barcelonas
gågade, hvor der er liv af enhver art. Tjah jeg kunne nok godt blive ved
lidt endnu, mit hjerte banker for dette land....men jeg stopper og
ønsker en god tur

mvh. Bjarne H. Jensen

http://www.kandu.dk/