hvordan jeg oplever at være ny
Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 28-12-02 17:46

Hej med jer!

Jeg er ny i gruppen, da jeg tænkte det nok ville være en god idé, når nu vi
for første gang skulle have racekatte. D. 21. januar henter vi vores to små
mislinger, hvilket jeg glæder mig til. Nå, helt ny katteejer kan jeg nok
ikke kalde mig, efter 20 år med alm. huskatte. Den sidste blev 17½ år, og
hans "søster" nåede lige de 14 i sommers, inden hun måtte aflives.

Jeg troede i min naivitet at jeg kunne indhente noget information hos jer,
trods alt er det en gruppe der har kørt længe, det kan også mærkes. I
snakker indforstået, nogle næsten privat, måske nogle skulle anvende
e-mailen istedet, andre igen bruger enormt meget krudt på at gentage hvad
andre skrev, fint at være enig, men hvis alle brugere skulle markere sig for
at sige jeg er enig, så...

Og så endelig det sidste, sladder og dumme uoverenstemmelser hører det
virkelig til her? - Jeg spørger bare, husk gruppen er offentlig tilgængelig
og det må da være i alles interesse at så mange som muligt bidrager/deltager
i debatterne. Jeg er ikke dummere end jeg godt kender procedurerne omkring
oprettelsen af nyhedsgrupper, men når først man er igang så er det for alle.

Nå, det var lidt om at være ny... - måske nogle kunne tænkes at reagere på
det, måske tage det som en udfordring til at gøre gruppen lidt mere sober og
ikke mindst forståeligt for alle.

Mange nytårshilsner fra

Pia
( snart Maine Coon ejer fra et rigtig dejligt katteri )

Fra : Helle Andersen

Dato : 28-12-02 18:08

"Pia J/Kurt K" <pbkk@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg troede i min naivitet at jeg kunne indhente noget information hos jer,
> trods alt er det en gruppe der har kørt længe, det kan også mærkes.

Pia, hvad er det du ikke har kunnet få information
omkring ? Jeg tror, at jeg har misset dit indlæg/dine
indlæg, men jeg er da sikker på at nogen gerne vil hjælpe,
hvis de kan.

Derudover har du en del at kritisere omkring gruppen og til det vil jeg bare
sige, at ja, der er såmænd nogen, der snakker indforstået og privat, og ja,
måske kunne de bruge emailen i stedet. Andre kan finde på at poste et indlæg
for at tilkendegive at de er enige. Og ja, her er også uoverensstemmelser -
dumme eller ikke dumme og her er sladder. Alle de ting som du nævner foregår
i denne gruppe og nogle af tingene kan også irritere mig og andre kan
bestemt ikke.

Og derfor kan jeg netop *ikke* følge dig i, at du ikke mener at gruppen ikke
er for alle ???? Vi har allesammen nogle ting, som vi gider at læse og som
vi ikke gider at læse, men det må vi finde os i, for ellers bliver det jo
det rene censur. Hvis du og alle andre skulle lave en liste over hvad I vil
acceptere af indlæg i denne gruppe (så længe det ikke er OT) så kunne man
vist først tale om, at der ikke er plads til alle eller hvad ?

Så nej - jeg kan ikke følge din tankegang, men det er måske forståeligt,
hvis du føler, at du er blevet afvist, når du har stillet et spørgsmål.

Men alligevel held & lykke med dine to små nye mislinger.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : goofy

Dato : 28-12-02 18:13

Hej Pia/kurt
> [...]
reagere på
> det, måske tage det som en udfordring til at gøre gruppen lidt mere

Jeg kan da give jer ret langt hen af vejen, der er blevet meget
mudderkastning på det seneste, beklageligt.
Jeg opfatter efterhånden gruppen som en" ih hvor er det synd " eller "ih
hvor er det dejligt" det skal der også være plads til, men ikke på
bekostning af sagligheden.

Med venlig hilsen

og et rigtigt godt missenytår

Steen Vinbæk

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 28-12-02 18:29

> [...]
> Jeg opfatter efterhånden gruppen som en" ih hvor er det synd " eller "ih
> hvor er det dejligt" det skal der også være plads til, men ikke på

Hej igen!

Det var lige mine ord, det var nok det jeg skulle have skrevet, sorry!

Hvad angår mine spørgsmål, så har Helle ikke misses noget fra mig, jeg
valgte bare at være iagttager, ( man er vel gæst) i første omgang. Se hvad
der rørte sig og ad den vej finde ud af hvad der var oppe, havde været oppe,
der er ingen grund til at stille sammen spørgsmål 2 gange vel!

Men efter at have fulgt debaten gennem et par uger, så måtte jeg lige have
lidt luft, væk var de gode manerer og gæsten trådte sandelig i
karakter!!!! - Nå, måske ikke verdens bedste måde at få nye venner på
men... - jeg står stadig ved mine ord.

Jeg havde brug for en gruppe, der lige som mig, er fuldstændig syg med
katte, hvilket da også må siges om jer, trods mit brok.

Hilsen Pia

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 28-12-02 19:48

> Jeg havde brug for en gruppe, der lige som mig, er fuldstændig syg med
> katte, hvilket da også må siges om jer, trods mit brok.

Ligegyldig hvor længe du leder, tror jeg ikke du kan finde en herinde der
ikke er fuldstændig syge med katte.
Det samme gælder om det at være "ny". Det har vi alle sammen været, for
nogle er det længere siden end for andre. Men de fleste kan vel huske
hvordan de startede herinde. (Det var en lille opfordring til at fortælle
jeres historier )

Somme tider er det sådan, at når man står udenfor og kigger ind, føler man
sig udenfor og uvelkommen. Måske det er det der også er sket her.
Jeg er sikker på at hvis du siger, "hej og goddag, jeg er ... bla bla bla,
jeg er totalt tosset med mine misser ..bla bla bla, og jeg tænkte på om
nogen af jer har oplevet ... bla bla bla " eller fortæller en historie
eller andet, så vil du opleve hvor imødekommende folk egentlig er.
Inden længe vil du opleve at du faktisk har en masse til fælles med mange
herinde, og mon ikke også en dag, der er et eller andet "privat" du har lyst
til at dele med en herinde.... Måske der sker det at du har lyst til at
komme på en udstilling, et træf eller bare mødes og se en eller anden mis en
dag, med en du måske deler holdning med. Og vupit .... du er hooked
...og jeg er ret sikker på at når du har deltaget lidt og pludselig en dag
ser en post med overskriften "OT: Jeg skal giftes" eller "OT: Endelig fandt
vi drømmehuset" eller noget helt andet irellevant, vil du synes det er
sjovt, for det er mennesker du har delt oplevelser og meninger med på godt
og ondt.
Jeg synes faktisk at det er en af de ting, der gør at netop den her gruppe
er så rar at deltage i. Vi er jo også mennesker ved siden af katte-livet.
Tro mig, jeg har prøvet at poste lidt i "akvarie-gruppen", da min stakkels
slørhale (misse-tvet) er blevet syg. No hard feelings, men det er altså ikke
drukne-døden de kommer til at lide af i den gruppe. Der sker så lidt, men
ja, der er ingen privat snak og ingen "OT"-postning.... bare ualmindeligt
kedeligt.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-12-02 19:47

Hej Pia

Vil bare kommentere det om indforståethed.

Vi startede alle som nye, men efterhånden lærer man hinanden at kende, og så
kan det virke indspist på nye, især os der har mødt hinanden til
kattetræffene har lært hinanden at kende.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : goofy

Dato : 28-12-02 20:29

Hej Nina
"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og så
> kan det virke indspist på nye, især os der har mødt hinanden til
> kattetræffene har lært hinanden at kende.

Det har du nok ret i, derfor er jeg også begynd at " gå" og hilsen på
kendte " navne", men mange er " desværre" :=) til
lang/semilanghårdskatte og vi har korthårs, så det er ikke alle jeg
møder

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Trine Piltoft

Dato : 28-12-02 21:12

Hej Pia!

Velkommen i gruppen

> [...]
> andre skrev, fint at være enig, men hvis alle brugere skulle markere sig

Ja - der bliver snakket lidt indforstået, men som andre også har skrevet, så
kan det ikke undgås når folk kender hinanden, og har skrevet sammen længe,
som nogen herinde har. Da jeg selv var ny herinde synes jeg jeg fik en
rigtig god modtagelse, og for det meste synes jeg stadig det er en hyggelig
nyhedsgruppe - også selv om der ind i mellem er lidt "fnidder-fnadder"
herinde

> [...]
> i debatterne. Jeg er ikke dummere end jeg godt kender procedurerne omkring
> oprettelsen af nyhedsgrupper, men når først man er igang så er det for

Noget af det sladder og uovernsstemmelser som har været her på det sidste,
synes jeg heller ikke hører til her, men man kan jo altid vælge at ignorere
den slags indlæg.

> [...]
> det, måske tage det som en udfordring til at gøre gruppen lidt mere sober

Det der gør denne gruppe så hyggelig som den som oftest er, tror jeg netop
er pga. det indforståede - og fordi folk kender hinanden. Det er bare med at
hænge på, og selv prøve at lære folk at kende - så bliver det hele nok mere
forståeligt Synes dog altid der bliver taget pænt imod nye, og der
bliver som regel også troligt svaret på de samme spørgsmål igen, og igen, og
igen......

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Kate

Dato : 30-12-02 03:34

"Pia J/Kurt K" <pbkk@get2net.dk> wrote in

> Jeg troede i min naivitet at jeg kunne indhente noget information
> hos jer,

Det mener jeg da bestemt også at du kan, men vil du vide noget
specifikt må du spørge for ingen er jo tankelæsere.

> også mærkes. I snakker indforstået, nogle næsten privat, måske
> nogle skulle anvende e-mailen istedet, andre igen bruger enormt

Ja, men sådan oplever jeg det nu også ofte på grupper jeg kommer ind i
de første gange. Når en gruppe eksisterer længe med stort set de samme
skribenter kan det jo ikke undgås at man lærer hinanden at kende,
selvom vi ikke alle har mødtes i det virkelige liv.

Det kan godt være der er ting der ikke helt hører til, men vi bestemmer
jo selv hvad vi vil læse. Der er da ting jeg springer over og ting
måske nok læser, men ikke kommenterer, måske kommenterer jeg også noget
som skulle have stået alene, det vil jeg ikke afvise, men jeg sådan
noget sker vel for selv den bedste engang imellem
I det store og hele har vi faktisk en god gruppe med gennemgående en
god tone. Når jeg tænker på det sprogbrug som jeg har mødt i andre
grupper, danske som udenlandske så er denne gruppe nærmest jomfueligt
sød.

Men ellers velkommen til, du kan faktisk få svar på de mest umullige
ting i denne gruppe for der sidder nogle mennsker med en stor viden og
kærlighed til katte og det er jo da en god start.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer