Performa-batteri(er) - igen!
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 28-12-02 17:00

Lige før jul bestilte jeg (som omtalt) to batterier til min(e) P6200 hos
Computerstore - hvor jeg tidligere har købt ét.

Min tidligere ordre stod stadig i deres system, men jeg fik at vide, at
de oprindelige batterier var udgået af produktion, så jeg skulle have en
'alternativ' type.

Stor var min overraskelse, da jeg d.d. åbnede pakken, hvori befandt sig
to stk. cylindriske batterier, ca. 10 mm i diameter og ca. 20 mm lange -
med en flad pol i hver ende. På posen står: "BATAP 1017 - Apple batteri
Lithium 3,6 v til LC, PM & iMac

Som jeg for en uges id siden skrev, husker jeg mit tidligere anskaffede
batteri som en ganske lille 'brik' med tre påloddede ben jeg fatter
simpelthen ikke, hvorledes de sidst tilsendte skulle kunne placeres!?

Kan nogen af jer huske udseendet af et Performa batt.? Eller har evt. ét
at kigge på??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 28-12-02 17:25

in article 1fnwu5c.4i3a2q5t9tu8N%h2vh@post6.tele.dk, Hans H.V. Hansen at
h2vh@post6.tele.dk wrote on 28/12/02 16:59:

> [...]
> simpelthen ikke, hvorledes de sidst tilsendte skulle kunne placeres!?
>
> Kan nogen af jer huske udseendet af et Performa batt.? Eller har evt. ét

Du har simpelthen fået de forkerte batterier! Batterierne er ganske vist til
(visse) macintosher, bare ikke din.

Kig f.eks. her, det vil nok forklare alt:

http://technology.spps.org/docs/MacBatteryGuide.html

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 28-12-02 18:58

in article BA338EF1.48D8%nospam@brakmark.dk, Henrik G. Jacobsen at
nospam@brakmark.dk wrote on 28/12/02 17:25:

> Du har simpelthen fået de forkerte batterier! Batterierne er ganske vist til
> (visse) macintosher, bare ikke din.
>
> Kig f.eks. her, det vil nok forklare alt:
>
> http://technology.spps.org/docs/MacBatteryGuide.html

Eller kig her:

http://www.academ.com/info/macintosh/

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-12-02 17:56

h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) wrote:

> Kan nogen af jer huske udseendet af et Performa batt.?

Du har fået det forkerte batteri. Det du skal bruge, er en firkantet
klods med et par ledninger og et lille stik på.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-12-02 18:50

Hej Hans

Du må IKKE forsøge at installere de batterier på dine Performa'er. Til en
Performa 6200 - og de fleste andre Performa modeller også, SKAL der bruges
et 4,5v lithium batteri af typen 'Rayovac 840' eller tilsvarende. - Og de
batterier er overhovedet ikke udgåede. Du kan til enhver tid få dem hos
OfficeLine i Odense eller Århus. Prøv at ringe til OL her på 70215350. Du
skal blot oplyse computerens type - altså Performa 6200, så får du det
rigtige batteri!

mhv. Erik Richard

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 28-12-02 19:23

> [...]
> OfficeLine i Odense eller Århus. Prøv at ringe til OL her på 70215350. Du
> skal blot oplyse computerens type - altså Performa 6200, så får du det

Tak til jer alle for hurtige, præcise - og overensstemmende! - svar. Så
ved jeg også, at min hukommelse ikke har spillet mig et puds!

Desværre betalte jeg forud (det er man sikkert også nødt til som
privatkunde?), så jeg må jo nok først undersøge, om ComputerStore *kan*
fremskaffe brugbare batterier - men jeres svar har gjort reklamationen
langt lettere for mig! :)

Da min mac (efterhånden?) er noget af en antikvitet, følger jeg ikke
længere løbende denne NG, men det er altid dejligt en gang imellem at
vende tilbage og se, at den kollektive viden og hjælpsomhed stadig er
som i gamle dage!

Rigtigt godt Nytår til jer alle.

--
med nytårshilsen
Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-12-02 21:50

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> privatkunde?), så jeg må jo nok først undersøge, om ComputerStore *kan*
> fremskaffe brugbare batterier - men jeres svar har gjort reklamationen

Om ikke andet, så mener jeg da, at man altid har 14 dages returret ved
internethandel.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-12-02 01:30

Hej Henrik - og Hans

Det spiller ingen rolle her med returret eller ikke. ComputerStore har
leveret et forkert produkt i forhold til det bestilte. Og iflg. deres egen
politik er der selvfølgelig fuld returret på den slags og med fuld
tilbagebetaling af indbetalt beløb for varen. Sådan har de ihvertfald
reageret de to gange, hvor jeg har haft brug for det.

mvh. Erik Richard

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 29-12-02 21:01

> [...]
> tilbagebetaling af indbetalt beløb for varen. Sådan har de ihvertfald
> reageret de to gange, hvor jeg har haft brug for det.

Tak til jer begge - jeg går i kødet på ComputerStore, så snart de atter
åbner; jeg skal nok orientere om sagens gang.
--
med venlig hilsen
Hans