Prisen på 4 og 16 ports switch
Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 28-12-02 15:29

Jeg har bemærket at priserne for en 4 (eller 5) ports 10/100 ports switch er
meget attraktiv i forhold til en 16 ports switch, i hvert fald hvis man
laver en gennemsnitspris per port. Hvad er forklaringen på dette forhold?

Er det bare fordi at de små switches bliver solgt til spotpriser til en
masse mennesker og fordi de lidt større switches mest henvender sig til
erhvervskunder (og de sidstnævnte har ikke ofte ikke tid til at være så
nøjeregnende med prisern p.g.a. fradragsmuligheder o.s.v)?

Eller er de store bare mere driftsikre?

Jeg vil gerne have en 10/100 switch med flere tilslutninger end 4-5 stykker,
de små er ganske vist billigere, men jeg har heller ikke lyst til at rode
med en hel skov af 220 volt adaptere!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-12-02 16:15

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> [...]
> erhvervskunder (og de sidstnævnte har ikke ofte ikke tid til at være så
> nøjeregnende med prisern p.g.a. fradragsmuligheder o.s.v)?

Du er nok inde på noget at det rigtige, men der er altså også stor
foskel på en professionel switch og en til husbehov. De professionelle
fra fx. Cisco kan trimmes ned til mindste detalje.

> [...]
> de små er ganske vist billigere, men jeg har heller ikke lyst til at rode

Vi har en 8 ports i bondi farvet uden blæser - den fungerer perfekt til
vores behov. Den kostede vist omkring en plov.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 28-12-02 16:42

in article 1fnwt1i.gbtyhg1b6ccg0N%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 28/12/02 16:15:

> Du er nok inde på noget at det rigtige, men der er altså også stor
> foskel på en professionel switch og en til husbehov. De professionelle
> fra fx. Cisco kan trimmes ned til mindste detalje.

Det med "trimmeriet" er jeg ikke helt så meget inde i, jeg må vist hellere
nærlæse nogle af specifikationerne fra de kendte mærker. Men er det noget
der kan ske fra en mac, evt. med en browser? Ja, jeg går da ud fra at det
ikke skal ske via en pc seriel port, for det er da for pokker en
ethernet-switch der er tale om (men man kan jo aldrig vide)!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-12-02 16:52

> [...]

> ikke skal ske via en pc seriel port, for det er da for pokker en
> ethernet-switch der er tale om (men man kan jo aldrig vide)!

Hvad er der i vejen med at købe 2 ports fætre ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/