garanti ved udbedrelse
Fra : Kenny Jensen

Dato : 28-12-02 12:41

Lad os antage at jeg har en ny bil med hylende bremser.
En uge før 1års dagen reklamere jeg over denne "fejl" og de smørger
bremserne. (ingen dele bliver udskiftet)

1. Har jeg 1års garanti på at mine bremser ikke hyler, når de nu ikke har
skiftet nogen fysike dele.

2. Har jeg 1års garanti på udført arbejde. Dvs at bremser hyler.

3. Kan hvem skal betale for udkisftning af dele, hvis den hyler inden for
det næste år.

4. Hvad kan man forlange at en ny bil, det er et kendt problem for
importøren at bremserne hyler, men det står ikke i kontrakten og jeg blev
ikke gjort opmærksom på det ved købet.

Mvh
Kenny

PS bilen er fra 3 DEC 2002

Fra : ole

Dato : 28-12-02 12:48

"Kenny Jensen" <kennyREMOVE@skydebanen.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 4. Hvad kan man forlange at en ny bil, det er et kendt problem for
> importøren at bremserne hyler, men det står ikke i kontrakten og jeg blev

Lad os høre hvad er det for et bilmærke ?
Man smører ikke bremser, så meget ved jeg da, man skifter bremseklodser og calibre og
skiver og afdrejer skævheder, prøv få FDM til at teste den og med en rapport i hånden,
SKAL værkstedet udbedre fejlen.

Fra : Kenny Jensen

Dato : 28-12-02 12:56

> [...]
calibre og
> skiver og afdrejer skævheder, prøv få FDM til at teste den og med en

Det er en Peugeot 206 jo man smører bremserne, de har også skiftet klodser
og afdrejet skiverne.
Men det er ikke det væsentlige her, jeg vil godt vide hvordan reglerne er på
dette område, de kan jo være alt fra bremser til bærearme osv.
Det jeg vil vide er, hvis man laver en løsning der ikke holder hvor lang
tids garanti har man så når der ikke er udskiftet nogen dele, men der er
blevet reklameret inden for garanti perioden

Vi diskutere det på www.hi-speed.dk
http://www.hi-speed.dk/phorum/read.php?f=1&i=54641&t=54641

Mvh
Kenny

Fra : ole

Dato : 28-12-02 12:59

> [...]
> tids garanti har man så når der ikke er udskiftet nogen dele, men der er
> blevet reklameret inden for garanti perioden

Jamen jeg har netop en 206 S16 på 10. måned og den har IKKE skrigende bremser, det er
den bedste bil jeg har haft, der er 2 års nyvognsgaranti, så det er ikke alle 206 der
skriger
Jeg ved ikke om du kun kører småturer i byen. Jeg kører lange ture langt ude på landet og
kommer
sjældent til en storby.

Fra : Kenny Jensen

Dato : 28-12-02 13:05

"ole" <holte@Xofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
alle 206 der
> skriger
> Jeg ved ikke om du kun kører småturer i byen. Jeg kører lange ture langt

Det er ligegyldigt hvordan hvor køre, en bil skal da kunne køre i byen. Se
www.hi-speed.dk der er massere af hylende biler, selv K.W.Bruun
(importøren) kender til problmet

Mvh
Kenny

Fra : Jesper Juul

Dato : 28-12-02 14:15

> [...]
bremser, det er
> den bedste bil jeg har haft, der er 2 års nyvognsgaranti, så det er ikke

Hmm, på deres hjemmeside kan jeg ikke lige umiddelbart finde noget om 2 års
nyvognsgaranti, hvor står det henne ?

Jesper Juul
Try this at home:
www.usenet.dk